і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Урок української мови 3 клас Розвиток зв’язного мовлення МАЙСТЕРНЯ СЛОВА Сладання письмових запрошень і привітань. Написання власної листівки.

Урок української мови 3 клас Розвиток зв’язного мовлення МАЙСТЕРНЯ СЛОВА Сладання письмових запрошень і привітань. Написання власної листівки.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок української мови 3 клас

Розвиток зв’язного мовлення

Тема

МАЙСТЕРНЯ СЛОВА

Сладання письмових запрошень і привітань.

Написання власної листівки

Мета. Ознайомити учнів із видами листівок та основними правилами їх оформлення, пригадати значення слів адреса, адресат і адресант, збагачувати словниковий запас новими словами; формувати уміння аналізувати тексти запропонованих листівок-привітань , записок та писати власні, навички використання звертань, слів ввічливості; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до нароних традицій, мовленнєву культуру, охайність писемного мовлення та інтерес до наслідків власної праці, повагу до інших.

Обладнання: телевізор, комп’ютер, презентація; робочі зошити, зразки оформлення листівок, листівки,виготовлені власними руками.

Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

Із слова починається людина,

Із мови починається мій рід.

Моя ласкава, мова калинова –

Щебече соловейком на весь світ.

ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Міні-розминка «Мозковий штурм»

-Які асоціації викликає у вас слово «пошта»? . (Лист, конверт, поштова скринька, поштове відділення, до запитання, листоноша, адреса, автор листа (адресат), адресант).

2.Словникова робота.

-Працює наше «Інформаційне бюро»( підготовлені учні):

Лист ( форма спілкування) – написаний чи надрукований на папері текст, звернений до певної особи.

Конверт - пакет із паперу, у який вкладають лист, документи тощо для пересилання поштою або для передавання кому-небудь.

Адреса - позначення місця проживання того, кому адресується лист. Її записують на конвертах та інших видах поштових пересилань.

Індекс - цифрове умовне позначення населеного пункту.

Листоноша - службовець пошти, який розносить кореспонденцію адресатам.

Адресат - той, кому адресується, посилається лист.

Адресант – той, хто адресує, надсилає лист листівка.

-Діти, чому слово «лист» є багатозначним словом?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

-Чи можна без дозволу читати листи, адресовані комусь іншому?

-Чим листівка відрізняється від листа?

-Чи любите ви отримувати листівки? А вітати когось?

-Для чого люди пишуть один одному листівки?

-Для чого кожна людина повинна вміти писати листи, листівки?

-Сьогодні на уроці ми навчимося писати листівки-привітання своїм близьким та знайомим.

Привітання вияв поваги до людини й засвідчення приязного ставлення до неї. Спосіб підтримання взаємин.

ІV. Формування знань, умінь, навичок.

1.Колективна підготовча робота.

1.)Опрацювання зразка листівки до дня народження.

З Днем народження!

В цей день лише для тебе

Сміється сонце з неба,

І ніжно пахнуть квіти,

Його теплом зігріті,

А котик походжає,

Тобі добра бажає!

-Ви здогадались, з яким святом привітання?

-Хто і як вітав вас із днем народження? Що бажали?

2.) Привітання зі святами.

-Пригадаємо наші улюблені свята тапам’ятні дати, з якими ми вітаємо один одного!

- Святий Миколай приносить слухняним діткам подарунки.

- Новий рік та Різдво Христове

- Свято Маланки та Василя. Водіння Кози, щедрівки

- Масляна (Масниця) – свято, яке символізує прощання із зимою і зустріч весни.

- Міжнародний жіночий день 8 Березня

- 8 травня – День пам’яті та примирення

- Міжнародне свято День матері (друга неділя травня)

- Ми назвали далеко не всі свята, але повернемось до нашого привітання

3.) Розгляд і аналіз схеми листівки. Робота з підручником, с.37, вправа 71.

- Ми знову повернулися до нашої листівки. Чи можна зрозуміти, кого, хто і коли вітають?Так, у цій віршованій листівці є недоліки.

Давайте розглянемо і запам'ятаємо, з яких частин складається листівка: звернення, привітання з певною подією, побажання, підпис, дата.

-Послухайте два привітання, яке з них краще і чому?

Дорогий дідусю!

Вітаю тебе з Днем народження. Бажаю здоров'я і успіхів у роботі.

Цілую. Коля.

Мій дорогий дідусю!

Вітаю тебе з Днем народження. Я хочу, щоб ти ніколи не хворів, щоб частіше приїздив до нас у гості. А ще я хочу тобі побажати, щоб у тебе завжди і все було добре. А я постараюся тебе не підвести.

Цілую і обіймаю тебе. Твій онук Коля.

-Привітання повинно бути стислим, але зрозумілим, добрим, щирим, вміщувати у собі теплі слова.

-Як ти думаєш, чому? Щоб приємно було отримувати рідним і знайомим.

4.) Практична діяльність. Усне складання привітання. Обговорення

- Пригадайте, які пройшли нещодавно свята?

- День вчителя (перша неділя жовтня)

- 14 жовтня – Покрова Пресвятої Богородиці покриває землю або листям, або снігом. Найголовніше свято українського козацтва

- День захисника України

- Пропоную усно скласти привітання з Днем учителя та Днем захисника України за варіантами, використовуючи підказки.

Відповіді дітей

V.Фізкультхвилинка

-Гра «Як на наші іменини»

Як на наші іменини та спекли ми коровай.

Отакий високий він, отакий широкий він.

Коровай, коровай, кого хочеш – вибирай!

Затанцюєм, заспіваєм, щиро друга привітаєм!

-Гра «Комплімент» .Учні по-черзі роблять компліменти один одному, налаштовуючи на позитив.

5.) Самостійна робота. Письмове складання привітання з днем народження. Оформлення листівки.

- Чи можемо ми листівку вважати текстом? Отже, звернення записуємо у вигляді заголовка та не забуваємо про абзаци.

- Я пропоную вам написати листівку-привітання з днем народження своїх близьким чи друзям. Щоб вітання вийшли більш вдалими та сердечними, використовуйте в тексті більш мальовничі словосполучення. Слід дотримуватись мовленнєвого етикету. На початку листівки використовуйте шанобливі форми звертання: Ви, Вас, які пишуться з великої букви.

VI. Музична пауза. Розминка для очей. Вправи для рук .

6.) Перевірка самостійної роботи. Зачитування листівок. Аналіз дотримання структури листівки.

Написані листівки- привітання ми вже прикрасили власноручно зробленими малюнками аплікаціє, витинанками.

7.) Ознайомлення із запрошеннями. Зачитування зразків.

- Запрошення надсилають з якоїсь нагоди. В ньому вказують, кого запрошують, навіщо, куди, коли та хто.

8.) Складання колективного запрошення (усно).

Вельмишановна Ганно Панасівно!

Запрошуємо Вас на творчу зустріч з третьокласниками 43 школи, як відбудеться в актовій залі школи 9 жовтня 2015 року об 11.00 за адресою:

вул. Преображенська 17 Учні третіх класів

Сторінка-цікавинка. Допомога «Інформаційного бюро»

Електронна пошта –дуже зручна служба, що надає безкоштовну послугу в мережі Інтернет. Електронною поштою можна надсилати не лише текстові повідомлення, але й документи, графіку, аудіо-, відеофайли, програми тощо. Переваги над звичайною поштою - швидкість доставки електронних листів кілька секунд-хвилин. Е-mail - адреса поштової скриньки.

-Гра «Закінчіть ланцюжок». Шлях листа від адресанта до адресата:

Відправник --- поштова скринька--- поштове відділення--- транспортування--- поштове відділення--- поштова скринька ---одержувач.

VIІ. Збір та оцінення робіт учнів у кінці уроку

VIІІ. Домашнє завдання

«Я – редактор» Відредагувати недоліки у запрошенні третьокласника:

Шановний Віктор Тарасовичу!

Запрошуємо Вас на святковий ранок з нагоди

Дня українського козацтва, який відбудеться у нас.

З пошаною учні 3-А класу.

ІХ.Підсумок уроку.

  • Гра «Мікрофон». Необхідно продовжити речення: Сьогодні на уроці:

-Я дізнався про...

-Мені найбільше сподобалося...

-Я не вмів, а тепер навчився …

-Найбільший мій успіх –це…

-Мені запам’яталося...

Висновок. Якщо людина хоче, щоб про неї пам’ятали інші,

вона не повинна забувати про них.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Учні ознайомлюються із видами листівок та основними правилами їх оформлення, пригадуют значення слів адреса, адресат і адресант, оформлюють власну листівку.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    5452
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    34
  • Номер матеріала
    OV078661
  • Вподобань
    2
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь