і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Урок української мови 3 клас Розвиток зв’язного мовлення МАЙСТЕРНЯ СЛОВА Сладання письмових запрошень і привітань. Написання власної листівки.

Урок української мови 3 клас Розвиток зв’язного мовлення МАЙСТЕРНЯ СЛОВА Сладання письмових запрошень і привітань. Написання власної листівки.

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №OV078661
За публікацію цієї методичної розробки Зозуля Ніна Валеріївна отримав(ла) свідоцтво №OV078661
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Урок української мови 3 клас

Розвиток зв’язного мовлення

Тема

МАЙСТЕРНЯ СЛОВА

Сладання письмових запрошень і привітань.

Написання власної листівки

Мета. Ознайомити учнів із видами листівок та основними правилами їх оформлення, пригадати значення слів адреса, адресат і адресант, збагачувати словниковий запас новими словами; формувати уміння аналізувати тексти запропонованих листівок-привітань , записок та писати власні, навички використання звертань, слів ввічливості; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення та зв’язне мовлення, творчі здібності учнів; виховувати любов до нароних традицій, мовленнєву культуру, охайність писемного мовлення та інтерес до наслідків власної праці, повагу до інших.

Обладнання: телевізор, комп’ютер, презентація; робочі зошити, зразки оформлення листівок, листівки,виготовлені власними руками.

Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

Із слова починається людина,

Із мови починається мій рід.

Моя ласкава, мова калинова –

Щебече соловейком на весь світ.

ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Міні-розминка «Мозковий штурм»

-Які асоціації викликає у вас слово «пошта»? . (Лист, конверт, поштова скринька, поштове відділення, до запитання, листоноша, адреса, автор листа (адресат), адресант).

2.Словникова робота.

-Працює наше «Інформаційне бюро»( підготовлені учні):

Лист ( форма спілкування) – написаний чи надрукований на папері текст, звернений до певної особи.

Конверт - пакет із паперу, у який вкладають лист, документи тощо для пересилання поштою або для передавання кому-небудь.

Адреса - позначення місця проживання того, кому адресується лист. Її записують на конвертах та інших видах поштових пересилань.

Індекс - цифрове умовне позначення населеного пункту.

Листоноша - службовець пошти, який розносить кореспонденцію адресатам.

Адресат - той, кому адресується, посилається лист.

Адресант – той, хто адресує, надсилає лист листівка.

-Діти, чому слово «лист» є багатозначним словом?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

-Чи можна без дозволу читати листи, адресовані комусь іншому?

-Чим листівка відрізняється від листа?

-Чи любите ви отримувати листівки? А вітати когось?

-Для чого люди пишуть один одному листівки?

-Для чого кожна людина повинна вміти писати листи, листівки?

-Сьогодні на уроці ми навчимося писати листівки-привітання своїм близьким та знайомим.

Привітання вияв поваги до людини й засвідчення приязного ставлення до неї. Спосіб підтримання взаємин.

ІV. Формування знань, умінь, навичок.

1.Колективна підготовча робота.

1.)Опрацювання зразка листівки до дня народження.

З Днем народження!

В цей день лише для тебе

Сміється сонце з неба,

І ніжно пахнуть квіти,

Його теплом зігріті,

А котик походжає,

Тобі добра бажає!

-Ви здогадались, з яким святом привітання?

-Хто і як вітав вас із днем народження? Що бажали?

2.) Привітання зі святами.

-Пригадаємо наші улюблені свята тапам’ятні дати, з якими ми вітаємо один одного!

- Святий Миколай приносить слухняним діткам подарунки.

- Новий рік та Різдво Христове

- Свято Маланки та Василя. Водіння Кози, щедрівки

- Масляна (Масниця) – свято, яке символізує прощання із зимою і зустріч весни.

- Міжнародний жіночий день 8 Березня

- 8 травня – День пам’яті та примирення

- Міжнародне свято День матері (друга неділя травня)

- Ми назвали далеко не всі свята, але повернемось до нашого привітання

3.) Розгляд і аналіз схеми листівки. Робота з підручником, с.37, вправа 71.

- Ми знову повернулися до нашої листівки. Чи можна зрозуміти, кого, хто і коли вітають?Так, у цій віршованій листівці є недоліки.

Давайте розглянемо і запам'ятаємо, з яких частин складається листівка: звернення, привітання з певною подією, побажання, підпис, дата.

-Послухайте два привітання, яке з них краще і чому?

Дорогий дідусю!

Вітаю тебе з Днем народження. Бажаю здоров'я і успіхів у роботі.

Цілую. Коля.

Мій дорогий дідусю!

Вітаю тебе з Днем народження. Я хочу, щоб ти ніколи не хворів, щоб частіше приїздив до нас у гості. А ще я хочу тобі побажати, щоб у тебе завжди і все було добре. А я постараюся тебе не підвести.

Цілую і обіймаю тебе. Твій онук Коля.

-Привітання повинно бути стислим, але зрозумілим, добрим, щирим, вміщувати у собі теплі слова.

-Як ти думаєш, чому? Щоб приємно було отримувати рідним і знайомим.

4.) Практична діяльність. Усне складання привітання. Обговорення

- Пригадайте, які пройшли нещодавно свята?

- День вчителя (перша неділя жовтня)

- 14 жовтня – Покрова Пресвятої Богородиці покриває землю або листям, або снігом. Найголовніше свято українського козацтва

- День захисника України

- Пропоную усно скласти привітання з Днем учителя та Днем захисника України за варіантами, використовуючи підказки.

Відповіді дітей

V.Фізкультхвилинка

-Гра «Як на наші іменини»

Як на наші іменини та спекли ми коровай.

Отакий високий він, отакий широкий він.

Коровай, коровай, кого хочеш – вибирай!

Затанцюєм, заспіваєм, щиро друга привітаєм!

-Гра «Комплімент» .Учні по-черзі роблять компліменти один одному, налаштовуючи на позитив.

5.) Самостійна робота. Письмове складання привітання з днем народження. Оформлення листівки.

- Чи можемо ми листівку вважати текстом? Отже, звернення записуємо у вигляді заголовка та не забуваємо про абзаци.

- Я пропоную вам написати листівку-привітання з днем народження своїх близьким чи друзям. Щоб вітання вийшли більш вдалими та сердечними, використовуйте в тексті більш мальовничі словосполучення. Слід дотримуватись мовленнєвого етикету. На початку листівки використовуйте шанобливі форми звертання: Ви, Вас, які пишуться з великої букви.

VI. Музична пауза. Розминка для очей. Вправи для рук .

6.) Перевірка самостійної роботи. Зачитування листівок. Аналіз дотримання структури листівки.

Написані листівки- привітання ми вже прикрасили власноручно зробленими малюнками аплікаціє, витинанками.

7.) Ознайомлення із запрошеннями. Зачитування зразків.

- Запрошення надсилають з якоїсь нагоди. В ньому вказують, кого запрошують, навіщо, куди, коли та хто.

8.) Складання колективного запрошення (усно).

Вельмишановна Ганно Панасівно!

Запрошуємо Вас на творчу зустріч з третьокласниками 43 школи, як відбудеться в актовій залі школи 9 жовтня 2015 року об 11.00 за адресою:

вул. Преображенська 17 Учні третіх класів

Сторінка-цікавинка. Допомога «Інформаційного бюро»

Електронна пошта –дуже зручна служба, що надає безкоштовну послугу в мережі Інтернет. Електронною поштою можна надсилати не лише текстові повідомлення, але й документи, графіку, аудіо-, відеофайли, програми тощо. Переваги над звичайною поштою - швидкість доставки електронних листів кілька секунд-хвилин. Е-mail - адреса поштової скриньки.

-Гра «Закінчіть ланцюжок». Шлях листа від адресанта до адресата:

Відправник --- поштова скринька--- поштове відділення--- транспортування--- поштове відділення--- поштова скринька ---одержувач.

VIІ. Збір та оцінення робіт учнів у кінці уроку

VIІІ. Домашнє завдання

«Я – редактор» Відредагувати недоліки у запрошенні третьокласника:

Шановний Віктор Тарасовичу!

Запрошуємо Вас на святковий ранок з нагоди

Дня українського козацтва, який відбудеться у нас.

З пошаною учні 3-А класу.

ІХ.Підсумок уроку.

  • Гра «Мікрофон». Необхідно продовжити речення: Сьогодні на уроці:

-Я дізнався про...

-Мені найбільше сподобалося...

-Я не вмів, а тепер навчився …

-Найбільший мій успіх –це…

-Мені запам’яталося...

Висновок. Якщо людина хоче, щоб про неї пам’ятали інші,

вона не повинна забувати про них.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Учні ознайомлюються із видами листівок та основними правилами їх оформлення, пригадуют значення слів адреса, адресат і адресант, оформлюють власну листівку.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3109
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    4
  • Номер матеріала
    OV078661
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти