Урок української мови (3 клас)

Опис документу:
Рекомендовано для вчителів початкової школи.Стане у нагоді молодим початківцям. Дозволить цікаво провести урок про антоніми і синоніми.В конспекті зібрані форми роботи ,які зацікавлюють дітей та дають змогу вчителеві ефектифно опрацювати тему.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

3 клас

ТЕМА. СЛОВА, БЛИЗЬКІ І ПРОТИЛЕЖНЕ ЗА ЗНАЧЕННЯМ.

МЕТА. Повторити і закріпити знання про слова-синоніми і слова-антоніми, розширити уявлення про лексичне значення слів;розвивати логічне мислення, усне і писемне мовлення учнів; виховувати пізнавальну активність, кращі моральні якості, повагу до родини.

ОБЛАДНАННЯ. Опорні таблички, сигнальні картки, «Тематичний словник школяра»(К.С.Прищепа,

В.Г.Лук̒яненко.Київ ”Форум 2001“)

ТИП УРОКУ: повторення та закріплення знань.

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Актуалізація засвоєних знань та вмінь.

1. Поетична хвилинка.

Змалку честю дорожіть,

Змалку дружбу бережіть.

Слів на вітер не кажіть,

Перед злими не дрижіть.

  • Які поради дає автор? Скільки їх?

  • Як можна назвати слова дорожіть, бережіть?

  • Як ви розумієте слово дрижіть? Доберіть до нього синонім.(Тремтить)

2. Читання слів на дошці.

Мама, мати, ненька.

Батько, тато, неньо.

Діти, малюки, нащадки.

3. Фронтальна технологія « Мікрофон»

- Що спільного в цих словах? (Назва істот.)

- Назвіть одним словом маму, тата,їхніх дітей. (Сімʼя, родина.)

- Як можна назвати слова сімʼя, родина? (Синоніми)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

Задачі уроку:

1. Навчитися добирати синоніми і антоніми.

2. Вживати їх в усному і писемному мовленні.

3. Збагатити словник, мовлення.

ІІІ . Узагальнення та систематизація знань

1. Робота в парах (тематичний словник с. 86)

-Вибрати слова, близькі за значенням, запишіть у зошит.

- Як ми називаємо у мові «слова – друзі»,«слова -противники» ?

2. Інтерактивна вправа «Навчаючи - вчуся»

(учні формулюють правило за схемами)

3. Творча робота.

-Скласти речення з окремими словами на тему «Сімʼя » і записати.

(Тато, мама і дитя – це сімʼя. Мати, батько і дитина – ось така у нас родин.)

-Кожнасімʼя має свій дім.

-Доберіть слова-синоніми до слова «дім».

(Хата, оселя, помешкання, будинок, домівка)

4. Робота в парах.

-Знайдіть «заховані» синоніми у колонках слів.

З Г О Д А

Л М И Р Ж

А П І У Ч

Г З Д Ж К

О У Р Б В

Д В И А Л

А Х Е Ф Г

-Прочитайте, закінчіть речення письмово:

Нехай у наших сімʼях панує __________ і _________.

(Нехай у наших сімʼях панує мир і злагода)

-Яке це речення за метою висловлювання?

5. Навчальна гра

Записати слова-антоніми. Утворити синонімічні групи.

Добро -… (зло, лихо).

Радість - …(сум, печаль).

Тиша - … (шум, крик, галас).

Здоровʼя - …(хвороба, недуга).

6. Робота з прислівʼями.

1) Вибіркове списування з дошки.

Незнання – ворог, а знання – друг.

Труд для людини - здоровʼя і життя.

Праця життя продовжує, а лінь – позбавляє.

Ключі від щастя – в роботі.

(Дівчатка виписують слова – синоніми, а хлопчики – слова-антоніми)

ІV. Самостійна робота.

1. Закінчити прислівʼя, записати їх під диктовку.

Від рідної землі віє теплом, а від чужої … (холодом).

Правдв солона, а брехня … (солодка).

2. Підкреслити слова-антоніми.

3. Робота в групах. (Учні вибирають завдання).

Записати антоніми:

а) у назвах сторін горизонту ( схід-захід, північ-південь).

б) у назвах пір року (зима-літо, весна-осінь).

в) у назвах частин доби (вечір-ранок, день-ніч).

4. Взаємоперевірка

V. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів уроку.

- Яку тему вивчали на уроці?

- Що запамʼятали про синоніми та антоніми?

VII. Диференційоване домашнє завдання.

1. Написати твір- міркування на тему одного із прислівʼїв(сильні учні).

2. Дібрати і записати по 5 пар слів-синонімів та слів-антонімів за орфографічним словником.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.