Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Урок української мови. 2 клас

Українська мова

Для кого: 2 Клас

08.09.2021

75

2

0

Опис документу:
Тема : Велика буква у назвах країн, міст, сіл, річок. Формувати в учнів навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок; вчити знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма, розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння працювати з книгою та робити висновки; удосконалювати навички роботи в групах, спонукати до висловлювання особистих точок зору, ідей; виховувати любов до рідного краю та бажання вчитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема : Велика буква у назвах країн, міст, сіл, річок.

Мета : формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;

  • загальнокультурна – уміти формувати власні думки і розуміти інших, формувати правильне, чітке, зв’язне мовлення;

  • соціальна – здатність до співробітництва в групі та в команді, мобільність, вміння проявляти ініціативу;

  • здоров’язбережувальна – усвідомлювати взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним оточенням, свідоме ставлення до збереження свого здоров’я;

  • громадянська – бережливе ставлення до природи, людей, до самого себе;

формування предметних компетентностей:

формувати в учнів навички писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок; вчити знаходити ці назви у тексті та пояснювати їх написання; удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма, розвивати зв’язне мовлення учнів, вміння працювати з книгою та робити висновки; удосконалювати навички роботи в групах, спонукати до висловлювання особистих точок зору, ідей; виховувати любов до рідного краю та бажання вчитися.

Обладнання: карта України, картки для роботи в групах і парах, атласи, QR – коди, презентація, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Добрий день! Мене звати Наталія Сергіївна. Сьогодні урок української мови проведу я.

Цей навчальний тиждень розпочався з теми «Спільні мрії та бажання». Тому я хочу поділитися з вами своїми мріями.

Афірмація. Слайд

  • Поділіться, будь ласка, зі мною, про мрієте ви. ( Відповіді учнів)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Хочу запросити вас до мандрівки рідною Україною!

  • Хто підійде до дошки і покаже межі нашої держави?

  • Напишіть її назву. (Учень пише назву держави біля дошки. Решта – на індивідуальній картці).

  • Проаналізуємо. Хто слово Україна написав з маленької літери – підніміть червону цеглинку, а хто з великої – зелену.

  • У нас виникла проблема. З якої все ж таки літери потрібно писати назву держави?

ІІІ. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів.

  • Сьогодні ми з вами будемо досліджувати написання великої букви в назвах країн, міст, сіл, річок.

  • Давайте поміркуємо, для чого нам потрібно знати правопис цих слів? (Відповіді дітей).

  • А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей)

IV.Вивчення нового матеріалу.

  • Проведемо дослідження в групах.

  • На столах картка. Прочитайте повідомлення.

1 група

Дніпро одна з найбільших річок у Європі.

2 група

Брати Кий, Щек, Хорив і сестра Либідь збудували на березі Дніпра місто. І назвали його на честь старшого брата Київ.

3 група

Про село Колодяжне ми знаємо тому, що в ньому жила Леся Українка.

  • З якої літери написані виділені слова?

  • Що вони називають? (Назви міста, села, річки)

  • Який висновок можна зробити? (Відповіді дітей).

  • Перевірте себе за правилом у підручнику на ст.32. (Читають правило всі разом у повільному темпі. Читають тільки дівчатка. Читають тільки хлопчики. Відтворюють з пам’яті)

  • Повернемося до карти. То як потрібно було написати назву нашої країни? (Відповіді дітей). Зробіть виправлення, ті, хто помилився.

  • Запам’ятайте, назви країн пишемо з великої літери. (Вивішую на дошку слово Україна).

Фізхвилинка для очей, пальців рук.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Каліграфічна хвилинка.

- Розгорніть зошити. Запишіть число, класна робота.

Ки ки їв Київ

- З якої букви потрібно записувати слово Київ? Чому? ( Вивішую на дошку слово Київ і приклеюю до карти).

- Чи знаєте ви, що Київ вважається одним із найзеленіших міст Європи? Тут розташовано понад 70 парків та більше 200 скверів.

2. Робота з деформованим реченням.

- Прочитайте. Слайд

народився, селі, Тарас, в, Моринці, Шевченко.

- Переставте слова так, щоб утворилося речення.

- Запишіть. Перевірте. Слайд

- Які слова ви записали з великої букви? Чому ? (Приклеюю на карту слово Моринці) .

3. Робота в парі.

- Хто ця людина і яке місто чи село прославила, ви дізнаєтеся, коли виконаєте завдання з другом. Слайд

- Вам потрібно на картці виправити помилки і записати це речення в зошит.

Село богданівка прославила катерина Білокур.

- Перевірте. Слайд

- Що вам відомо про цю жінку? (Відповіді дітей). (Приклеюю на карту слово Богданівка).

Фізхвилинка.

4. Робота в групі.

1 група

Знайти на карті і виписати назви міст ( 5 ).

2 група

Знайти на карті і виписати назви річок ( 5 )

3 група

Виправити помилки на картці.

місто луцьк, річка стир, Село тепле, Село Яблунівка, Річка дніпро.

Презентація роботи груп.

- Територією України протікає більше 23 тис. річок. Усі вони різні: глибокі, мілкі, широкі, вузькі, стрімкі, спокійні. Найбільша річка Дніпро. ( Вивішую на дошку слово Дніпро).

5. Робота в групі.

- Як називається ваше місто? Слайд

- Діти, мені дуже сподобалося ваше місто. З’явилося бажання привезти своїх учнів сюди на екскурсію. Порадьтеся в групі і запропонуйте, які цікаві місця нам можна відвідати. На обговорення у вас 1 хвилина. Повідомлення має містити не більше 3 речень.

Повідомлення груп презентують на «Кріслі автора». ( Приклеюю до карти слова Ковель, Луцьк).

6. Робота з лего.

- Уважно розгляньте зображення на екрані. Піднесіть угору ту цеглинку, яка сигналізуватиме правильну відповідь. Слайд

7. Робота в групі. Гра «Шифрувальник»

- Розшифруйте слова. Слово запишіть на квіточці і приклейте на карту.

6 1 28 18 7 (село Дачне)

26 1 21 15 12 3 (місто Харків)

20 19 16 31 30 1 (країна Польща)

(Слова Дачне, Харків, Польща приклеюю до карти).

7. Вправа «Асоціативний кущ».



велика буква


8. Заповнення паспорта мандрівника.

Діти записують на підготовлених шаблонах своє ім’я, назву міста, столицю, назву країни. Домальовують личко.

- З якої літери потрібно писати ці слова? Чому?

- Діти , наша мандрівка добігає кінця. Оцініть , будь ласка, свою роботу на уроці.

(Діти оцінюють свою роботу на підготовлених картках).

-Я щиро хочу подякувати кожному учневі. Ви справжні магістри української мови. І цим ми завдячуємо вчительці Ірині Ростиславівні. Дякую.

VI. Рефлексія.

- Про що ви дізналися під час нашої подорожі?

-Чи справдились ваші сподівання?

- Закінчіть речення.

Найбільше мене вразило…

Найважче було…

Вдома я розкажу про…

-Ми віртуально побували в різних мальовничих місцях. Бажаю вам здійснити справжню подорож і отримати задоволення.

-На фліпчарті ви знайдете QR – коди. Інформація і світлини, які ви там знайдете, стануть у нагоді на наступному уроці, коли будете складати рекламну листівку подорожі.






6


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.