Урок української літератури в 7 класі"Марина Павленко."Русалонька із 7-В, або прокляття роду Кулаківських".Казкове й реалістичне в повісті- казці"

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Ознайомити учнів з цікавими епізодами з життям Марини Павленко, її творчістю,допомогти зрозуміти сюжет повісті- казки, формувати вміння визначати казкове й реалістичне в творі;виховувати доброту. гідність,прагнення до самовдосконалення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Українська література 7 клас

МАРИНА ПАВЛЕНКО „РУСАЛОНЬКА ІЗ 7-В, АБО ПРОКЛЯТТЯ РОДУ КУЛАКІВСЬКИХ”. КАЗКОВЕ Й РЕАЛІСТИЧНЕ В ПОВІСТІ-КАЗЦІ

Мета: ознайомити семикласників із цікавими епізодами із життя Марини Павленко, її творчістю; допомогти зрозуміти сюжет повісті-казки, формувати вміння визначати реалістичне й казкове у творі;

розвивати навички виразного читання, аналізу епічного твору, виділення головних епізодів, висловлювання власних думок із приводу прочитаного; розвивати спостережливість, творчу уяву, логічне мислення;

виховувати доброту, гідність, прагнення до самовдосконалення.

Теорія літератури: сюжет, повість-казка.

Обладнання: підручник, портрет письменниці, ілюстрації, мультимедійні матеріал (буктрейлер «Русалонька із 7-В…»).

1. Повість — це... 2. Казка — це... 3. Епосом називають... 4. До основних епічних жанрів належать. 5. Я вже читав/читала такі повісті. 6. Я знаю такі казки.

Навчальна лекція

Марина Степанівна Павленко народилася 30 березня 1973 року в с. Старичах Яворівського району Львівської області. Батьки письменниці — учителі. Ще маленькою переїздить із родиною на Черкащину. Закінчує школу, вступає до Уманського педагогічного інституту. Після навчання кілька років працює у приватній гімназії вчителем початкових класів. Зараз викладає на кафедрі української літератури та народознавства Уманського педагогічного університету ім. П. Тичини. Виховує двох доньок — Ольгу та Оксану.

Марина Павленко — цікава багатогранна особистість. Вона пише поетичні та прозові твори. Починає друкуватися з 1990 року. Переможниця багатьох літературних конкурсів, має багато публікацій у періодичній пресі. Автор багатьох цікавих книг для дітей, наприклад, збірка поезій „Бузкові зошити” (1997); книги прози „Домовичок із палітрою” (2007), „Русалонька із 7-В”, „Миколчині історії” (2008) і багато інших цікавих творів.

Як художниця ілюструвала книги-розмальовки для дітей.

Із 1997 р. є членом Національної Спілки письменників України.

Одним з досить цікавих жанрів дитячої літератури, адресованих дітям старшого віку (9-15 років), є повість-казка. Повість-казка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує дітям розбиратися в стосунках людей, вчитися відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів. Повість-казка створює вигадані світи, але при цьому дає можливість дитині знайомитися зі світом реальним, його правилами та особливостями.

Сюжети повісті-казки найчастіше розвиваються у двох вимірах — реальному й фантастичному. Але фантастичний світ завжди дає можливість дитині почерпнути якусь інформацію про реальний — або обидва виміри протиставлені й це дозволяє звернути увагу дитини на ті або інші особливості, або ж вигаданий світ живе за законами реального, але просто з деякими своїми особливостями, які в загальному не принципові й припускають виховання в дитини здібностей до адаптації в соціумі та світі.

Досить часто зображення фантастичного світу має різко негативний чи позитивний характером. Перший варіант припускає пародію казкової реальності дійсності, у такий спосіб, підкреслюючи негативні сторони. Другий варіант передбачає пряме протиставлення й указівку на недосконалість світу, де живуть герої.

Персонажі повісті-казки найчастіше діляться на дві групи — тут є просто звичайні люди (як правило, діти), які живуть за звичайними законами та їхнє життя не віщує нічого особливого або незвичайного, а також є чарівні персонажі. Їхні головні герої зустрічають, потрапляючи в казковий світ. Обидві групи персонажів наділяються живими характерами, кожен із них має свої звички, особливості мови та поведінки. Повість-казка використовує досить великий набір найрізноманітніших засобів для характеристик героїв, оскільки розрахована на старших дітей, які вже мають певні уявлення про світ і навколишню дійсність.

Письмово дайте відповіді на запитання:

♦ Хто є головною героїнею твору?

♦ Чому Сніжана довго перебирала женихами?

♦ Чому Сашко змушений працювати?

♦ Як хлопець ставиться до Софійки?

♦ Де Софійка взяла коралі?

♦ Як Софійка з'ясувала, що шафа — чарівна?

♦ У кого була закохана дівчинка? Чи відповідав хлопець їй взаємністю?

♦ Розкажіть, як живе родина Вадима.

♦ Чому Вадим уважає свою родину проклятою?

Робота з таблицею

Ім'я персонажа

Його характеристика (цитатна)

Софійка

Сашко

Влад

Сніжана

Гра „так чи ні” (письмово)

Сніжана довго не могла знайти чоловіка, бо їй не пасувало прізвище. () 2. Сашко подарував Софійці квіти. () 3. Софійка загубила коралі в школі. () 4. Софійка підозрювала, що саме Сашко викрав коралі. () 5. Без коралів Сніжана відмовлялася виходити заміж. (Так) 6. Щоб вибратися з шафи, треба було вимовити слово „коралі”

Підсумки уроку

1.Домашнє завдання

  1. Завершити читання твору М.Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», № 7 ст. 232 – письмово.навпаки. () 7. Софійка була закохана у Вадима. ()

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.