Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників ЗДО і ЗЗСО за новим профстандартом
»
Взяти участь Всі події

Урок української літератури. Урок-проєкт "Любіть Україну!"

Українська література

Для кого: 8 Клас

27.01.2021

113

2

0

Опис документу:
Розробка уроку української літератури у 8 класі буде корисною під час вивчення творчості Володимира Сосюри (поезія "Любіть Україну"). Матеріал призначений для вчителів-словесників, студентів вищих закладів освіти.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок-проєкт

"Любіть Україну!"

Урок української

літератури у 8 класі

Учитель Магда Л.В.

Тема: Володимир Сосюра. Коротко про письменника. Любов до України як важливий складник життя людини ("Любіть Україну")

Мета: Коротко ознайомити учнів із біографією письменника; зосередити увагу на ідейно-художньому змісті вірша "Любіть Україну"; формувати патріотичні почуття; виховувати любов до краси рідної природи, до України, повагу до поетичного слова.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: захист мініпроєктів у групах за інтересами.

Обладнання: підручник; портрет В. Сосюри; аудіозапис вірша "Любіть Україну" (читає В. Сосюра); відеокліп "Моя Україна"; автобіографічна повість "Третя Рота"; "Ромашка Блума".

Епіграфи уроку:

Свою Україну любіть.

Любіть її... Во врем'я люте.

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

Т. Шевченко

Любіть у труді, у коханні, в бою,

В цей час, як гудуть батареї...

Всім серцем любіть Україну свою,-

І вічні ми будемо з нею.

В. Сосюра

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Пісня "Моя Україна" (відеоролик).

Учитель: Звучала пісня про Україну, її красу, багатства, тому що наш урок присвячений Україні. У центрі уваги - вірш В. Сосюри "Любіть Україну".

III. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель: Наше завдання - думкою і серцем зрозуміти, осягнути глибину поетового слова і взяти з собою в життя, щоб у вашому серці завжди горів вогник любові.

Учитель зачитує епіграфи уроку і ставить перед учнями проблемне питання:"Чи вважаєте ви себе патріотами?".

Учитель звертає увагу учнів на портрет В. Сосюри:

широкоплечий, кремезний, з карими очима, ніжним і високим голосом, закоханий у рідну землю, слово.

Доля виділила йому лише 67 років.

67 весен душа торкалася цвіту, бриніла схвильовано співучим словом.

Кожна людина має дороге місце, де народилася, виросла. Таке місце мав і поет.

IV. Засвоєння нового матеріалу.

1. Група "біографів". Захист мініпроєкту "Донеччина моя, моя ти батьківщино".

Завдання: дізнатися про дитячі роки В. Сосюри, навчання, роль книжки в його житті, а також про історичну епоху, в яку жив поет.

Повідомлення учнів.

2. Група "літературознавці". Мініпроєкт "Такий я ніжний, такий тривожний".

Завдання: коротко ознайомитися з літературною діяльністю В. Сосюри; дізнатися про історію написання вірша "Любіть Україну" та його тернистий шлях.

Повідомлення учнів.

3. Робота над текстом вірша "Любіть Україну".

1. Звучить аудіозапис вірша "Любіть Україну" (у виконанні автора!)

2. Словникова робота (запис на дошці)

Купина - це кущ, який не згорає;

зайки - крики;

пурпуровий - темно-червоний

батареї - важка зброя, гармати;

канонади - гучні звуки від пострілів;

багнети - ножі на рушницях;

неопалима купина - символ незнищенності українського народу.

3. Учитель: Торкнімося серцем ще раз прекрасних рядків вірша, прочитавши по строфі напам'ять.

(Учні по черзі читають "Любіть Україну")

4. Група "Дослідники". Мініпроєкт "Наш березень і вересень".

Завдання: повторити види лірики; виписати художні засоби вірша "Любіть Україну"; малюнок до поезії.

Повідомлення учнів.

5. Колективне складання інформаційного ґрона до образу України.

6. Робота у групах.

"Біографи": визначити тему, основну думку вірша.

"Літературознавці": скласти сенкан "Україна".

"Дослідники": дати відповідь на запитання:

- про які кольори згадується у творі? (багряний, пурпуровий, зелений, голубий).

- які твори фольклору згадано? (пісня і дума);

- про яку ріку згадує поект? (Дніпро).

7. Завдання "Ромашка Блума".

(Учні "зривають пелюстку" уявної ромашки і відповідають на запитання).

1. До кого звертається В. Сосюра із закликом любити рідний край?

2. Від чого застерігає автор юнака і дівчину у своєму зверненні до них?

3. Підтвердити рядками вірша, що він написаний під час війни з фашистами.

4. Якими словами автор закликає любити рідний край?

5. З якою метою Україна порівнюється з купиною?

6. Чим вразив тебе вірш?

8. Порівняльний аналіз епіграфів уроку.

Бесіда:

- Чи актуальні вони (епіграфи) сьогодні?

- Чи вважаєте себе патріотами?

V. Підсумки уроку.

VI. Домашнє завдання: вивчити напам'ять "Любіть Україну".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили