Урок української літератури у 6 класі з теми «Леонід Глібов . Байка «Муха і Бджола». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника»

Українська література

Для кого: 6 Клас

09.09.2019

1192

5

0

Опис документу:
Мета: - продовжити знайомити учнів із творчістю Л,Глібова, вчити учнів виразно читати та аналізувати байку «Муха і Бджола»; формувати вміння визначати у байках Л.Глібова структурні елементи, мораль; - розвивати кмітливість, творчі здібності, вміння працювати в групі , комунікативні навички учнів, інтерес до української літератури; розвивати комунікативну, соціальну компетентності учнів; - виховувати кращі людські якості, любов до літератури .
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: «Леонід Глібов . Байка «Муха і Бджола». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника»

Мета:

- навчальна: продовжити знайомити учнів із творчістю Л,Глібова, вчити учнів виразно читати та аналізувати байку «Муха і Бджола»; формувати вміння визначати у байках Л.Глібова структурні елементи, мораль;

- розвивальна: розвивати кмітливість, творчі здібності, вміння працювати в групі , комунікативні навички учнів, інтерес до української літератури; розвивати комунікативну, соціальну компетентності учнів;

- виховна: виховувати кращі людські якості, любов до літератури , формувати життєстверджувальні, оптимістичні настрої, уміння тактовно реагувати на іронію, гумор.

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми: робота в групах, складання сенкану, «Мікрофон», фронтальне опитування, розгадування кросворду, складання асоціативного ряду, форум-театр.

Обладнання: портрет Л.Глібова, ілюстрації до твору, підручник,комп’ютер, мультимедійна дошка, малюнки учнів.

Перебіг уроку

Здається, байка просто бреше,

А справді ясну правду чеше.
Нікого в світі не мине,
Читайте, згадуйте мене.

Леонід Глібов

І. Організація учнів до уроку.

Слово вчителя.

А тепер за парту 
Всі сідайте рівно. 
І до роботи візьмемось сумлінно. 
Уже дзвінок нам дав сигнал: 
Працювати час настав. 
Тож і ми часу не гаймо . 
Роботу швидше починаймо. 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

У байках часто протистоять добро і зло, працьовитість і неробство, тупість та розум. Сьогодні на уроці ми ознайомимось із байкою Л.Глібова «Муха і Бджола». Уже у самій назві є антитеза. Про що ця байка, яка її мораль, що хотів нам сказати автор? Про це ми поговоримо на уроці.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.

1. Пояснення учнями епіграфу уроку.

2.Фронтальне опитування

  • Що таке байка?

  • Які її основні ознаки?

  • Як називається повчальний висновок у байці?

  • Що таке алегорія?

  • Чим відрізняється гумор від сатири?

3. Демонстрація намальованих вдома учнями ілюстрацій до твору.

4.Самостійне розгадування учнями кросворду «Життя і творчість Леоніда Глібова». http://LearningApps.org/display?v=p15mpaqm517

Учні відгадують кросворд та записують відповіді у зошиті. Після завершення виконання завдання один учень розгадує кросворд біля дошки, усі звіряють відповіді та самостійно оцінюють свою роботу.

5.Виразне читання учнями байки «Щука».

6.Визначення композиційних елементів твору.

7. Визначення моралі байки.

8.Доведіть, що даний твір – байка.

IV. Сприйняття та усвідомлення учнями навчального матеріалу.

1. Асоціативний ряд.

Складіть асоціативні ряди до слів «муха» та «бджола» (за варіантами).

2.Виразне читання учителем байки «Муха та Бджола».

3.Робота в групах.

Учні готуються до виразного читання за ролями байки. Заповнюють таблицю. Готуються до виступу у форум-театрі.

Назва твору

автор

рік написання

жанр

герої твору

мораль

4.Форум-театр.

Учні у групах презентують виразне читання байки за ролями. Під час прочитання учні іншої групи мають право перервати їх виступ на тому місці, починаючи з якого вони б змогли якось по-іншому продовжити байку. Учні іншої групи, якщо переривають читання байки, продовжують інсценізацію твору, але в іншій інтерпретації.

5.Перевірка заповнення групами таблиць.

6. Самостійна робота за варіантами.

І варіант аналізує образ Мухи.

ІІ варіант аналізує образ Бджоли.

7.Перевірка виконаного завдання,

V. Узагальнення й систематизація знань.

1. Порівняння асоціацій, дібраних на початку уроку, з образами Мухи та Бджоли.

2. Складання сенкану «Праця».

3.Перевірка виконаного завдання.

VI. Підбиття підсумків уроку.

«Мікрофон»:

- Хто був найкращим читцем на уроці?

- Які висновки ви зробили протягом уроку?

- Чим був корисний для вас сьогоднішній урок?

VII. Оцінювання учнів.

Учні заповнюють "Картку оцінювання".

Картка оцінювання Прізвище учня _____________________________

Я активний на уроці...

Я відповів правильно...

Я працював у групі...

Я узагальнював думки інших...

VIII. Повідомлення домашнього завдання.

Виразно читати байку «Муха і Бджола» Л. Глібова, скласти цитатний(достатній та високий рівні) або простий(середній та початковий рівні) план твору .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.