Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Урок української літератури у 6 класі "Леонід Глібов - визначний український поет, байкар"

Українська література

Для кого: 6 Клас

09.09.2019

846

10

0

Опис документу:
Розробка уроку української літератури у 6 класі. Мета: - повідомити учням про в Л. Глібова, ознайомити із побудовою байки, дати поняття про гумор, сатиру, байку, алегорію, мораль; вчити учнів виразно читати та аналізувати байку «Щука»; учити самостійно опрацювати з підручником, формувати вміння визначати у байках структурні елементи, мораль; розвивати кмітливість, творчі здібності,вміння працювати парами; виховувати кращі людські якості, любов до літератури.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: «Леонід Глібов – визначний український поет, байкар. Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника»

Мета:

- навчальна: повідомити учням про відомого поета українського поета і байкаря Л. Глібова, ознайомити із побудовою байки, дати поняття про гумор, сатиру, байку, алегорію, мораль; вчити учнів виразно читати та аналізувати байку «Щука»; учити самостійно опрацювати з підручником, формувати вміння визначати у байках Л.Глібова структурні елементи, мораль;

- розвивальна: розвивати кмітливість, творчі здібності,вміння працювати парами, у групі, комунікативні навички учнів, інтерес до української літератури; розвивати пізнавальну, комунікативну соціальну компетентності учнів;

- виховна:виховувати кращі людські якості, любов до літератури.

Тип уроку: комбінований

Методи і прийоми: пояснення вчителя, самостійна робота з підручником, робота в парах, складання кластеру, «Мікрофон», демонстрація презентації, «Незакінчене речення».

Обладнання: портрет Л.Глібова, ілюстрації до творів, презентація вчителя, підручник,комп’ютер, мультимедійна дошка, виставка книг Л.Глібова. 

Перебіг уроку

Здається, байка просто бреше.
А справді мудру правду чеше.
Л.Глібов

І. Організація учнів до уроку.

Слово вчителя.

Нумо, діти, підведіться! 
Всі приємно посміхніться. 
Продзвенів уже дзвінок, 
Починаємо урок!

 Прикріпляю на дошці смайл "Радість" і бажаю всім вам гарного настрою, легкого засвоєння теми.

А зараз усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Щоб не просто слухали, а чули.

Щоб не просто дивилися, а бачили.

Щоб не просто відповідали, а міркували.

Дружно і плідно працювали.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

Сьогодні ми поринемо у ХІХ століття, у часи життя і творчості відомого українського байкаря , поета Леоніда Івановича Глібова. Отже, наш урок буде присвячено саме цьому авторові та його творам.

«Мікрофон»:

  • Чого ви очікуєте від уроку?

  • Яку мету уроку ви собі ставите?

Визначимо, яких результатів очікує кожен із вас від уроку, а починати свою відповідь, як завжди, можете словами:

- Цей урок навчить мене…

- Я очікую від цього уроку…

- Цей урок допоможе мені…

- Цей урок познайомить мене…

(Відповіді учнів).

Слово вчителя.

- Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтесь про відомого поета українського поета і байкаря Л. Глібова, ознайомитесь із структурою байок, ознайомитесь із поняттями «гумор», «сатира», «байка», «алегорія», «мораль», розвиватимете кмітливість, творчі здібності, комунікативні навички .

Нумо , до роботи!

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Фронтальне опитування.

- Що таке байка?

- Яких відомих байкарів ви знаєте?

- Що вам відомо про Леоніда Глібова?

- Які твори , написані Леонідом Глібовим, ми вивчали у 5 класі?

IV. Сприйняття та усвідомлення учнями навчального матеріалу.

1.Робота із портретом письменника. Слово вчителя .

Зверніть увагу на портрет письменника. Що ви б могли сказати про цю людину, судячи за її зовнішністю?

2.Ознайомлення з виставкою книг Л.Глібова. 

3. Демонстрація відеопрезентації про Л.Глібова.

https://youtu.be/2OADH-I-FFA

4. Робота парами.

Опрацюйте статтю підручника про Леоніда Івановича Глібова. Парами складіть кластер, використовуючи при цьому інформацію, отриману під час перегляду відеопрезентації.

Чернігів 5 березня 1827р.

хвороба с.Веселий Поділ

байки 1847р.

Микола Лисенко батько Лесі Українки

«Сон» поезії

107 учитель

акровірші домашня освіта

Ніжинський ліцей Полтавська гімназія

квіти,казки 50

«Чернігівський листок» «Журба»

5.Перевірка складених кластерів.

6. « Мозковий штурм ».Слово вчителя.
- А як на вашу думку, що таке байка? ( Учні висловлюють свої думки )
Отже, ми прийшли до такої думки, що байка – це невеличкий повчальний твір, здебільшого написаний віршами. Зображені у ньому в основному тварини, але поводяться вони як люди, навіть розмовляють. Йдеться у байці про коротеньку історію, зміст якої підводить до певного узагальнення - усім зрозумілої і обов’язкової моралі.
- А як називають того, хто складає байки?

7. Пошуково – дослідницька робота.
- Уявіть себе в ролі науковця - дослідника, якому необхідно з’ясувати: де ж ота відмінність байки від інших видів мистецтва. Що в байці є таке, чого ви не зустрінете в інших поетичних творах? Правильну відповідь ви зможете знайти у підручнику. 
8.Самостійна робота з підручником. Опрацювати статтю «Літературна байка. Алегорія. Акровірш».

9. Бесіда.
- Сформулюйте визначення байки, враховуючи розповідь учителя та 
матеріал підручника.
- З яких частин складається байка?

- Хто є героями байки?
- Що характерно для персонажів байок?

10.Пояснення вчителя.

Гумор (англ. humour — настрій, удача, натура, від лат. humor — волога, рідина) — доброзичливий сміх, спрямований на викриття певних вад людського характеру чи недоладності в житті людей, у їх поведінці; спосіб зображення комічного.

Сатира (лат. satira,  від satura — суміш, усяка всячина) — вид художньої літератури у прозі чи віршах, де зображення здійснюється через різке осміювання, критику всього негативного. Об’єкт висміювання часто малюється в перебільшеному смішному чи комічному вигляді. У вузькому значенні — вірші з таким змістом.

- Наведіть приклади гумору і сатири із нашого з вами життя.

11.Виразне читання вчителем байки «Щука».

Робота в групах.

Виразно прочитати байку Л.Глібова «Щука». Дати відповіді на питання:

-З яких елементів складається даний твір?

- Який жанр цього твору?

- Зачитайте мораль байки.

- Назвіть приклади алегорії у творі.

-У цій байці автор використовує гумор чи сатиру?

- Які риси людей засуджує автор?

- Яка основна думка байки?

V. Узагальнення й систематизація знань.

«Незакінчене речення»:

- Леонід Глібов був відомим…

-Я запам’ятав про Л.Глібова те, що ….

- Байка – це невеличкий, епічний, здебільшого віршований твір….

- Байка складається з таких частин:…

- Мораль байки – це….

- Гумор відрізняється від сатири тим, що…

VI. Підбиття підсумків уроку.

«Мікрофон»:

- Чи досягли ми мети, поставленої на початку уроку?

- Які вміння і навички ми сьогодні розвивали на уроці?

VII. Оцінювання учнів.

Учні заповнюють "Картку оцінювання".

Картка оцінювання Прізвище учня _____________________________

Я активний на уроці...

Я відповів правильно...

Я працював у групі...

Я узагальнював думки інших...

VIII. Повідомлення домашнього завдання.

Виразно читати байку «Щука» Л.Глібова, відповідати на питання підручника до тексту, знати визначення «гумор», «сатира», «байка», «алегорія», «мораль». За бажанням, намалювати ілюстрацію до байки або скласти 6 тестових запитань до неї.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.