Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Навчаємось за новим правописом: особливості розвитку мовної компетентності учнів і учениць
»
Взяти участь Всі події

Урок української літератури 6 клас. Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар – Птиця»

Українська література

Для кого: 6 Клас

22.01.2022

294

22

0

Опис документу:

Урок української літератури покликаний формувати літературні компетентності шляхом розв’язання філологічної задачі; спрямувати роботу учнів на розвиток мислення й освоєння прийомів роботи з текстом; викликати в учня інтерес і спонукати звірити правильність виконання завдання; забезпечувати комфортні умови роботи, створюючи психологічно спокійну атмосферу (учень знає, що може звірити хід і результат виконання); виробити уміння правильно здійснювати мисленнєві операції, дії.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



Урок української літератури

6 клас

Тема. Ірина Жиленко. Основні відомості про письменницю. Поєднання реального і фантастичного в поезії «Жар – Птиця»

Мета уроку: формування літературної компетентності шляхом розв’язання філологічної задачі; спрямувати роботу учнів на розвиток мислення й освоєння прийомів роботи з текстом; викликати в учня інтерес і спонукати звірити правильність виконання завдання; забезпечувати комфортні умови роботи, створюючи психологічно спокійну атмосферу (учень знає, що може звірити хід і результат виконання); виробити уміння правильно здійснювати мисленнєві операції, дії.

Виробляти наскрізні уміння, якими мають оволодіти учні:

1) читати з розумінням, що передбачає здатність до емоційного, інтелектуального, естетичного сприймання і усвідомлення прочитаного;

2) висловлювати власну думку в усній і письмовій формах;

3) критично і системно мислити;

4) логічно обґрунтовувати позицію;

5) діяти творчо, що передбачає креативне мислення, продукування нових ідей; 6) виявляти ініціативу, що передбачає активний пошук і пропонування рішень для розв’язання проблем;

7) конструктивно керувати емоціями;

8) оцінювати ризики;

9) приймати рішення, що передбачає здатність обирати способи розв’язання проблем;

10) розв’язувати проблеми, що передбачає вміння аналізувати проблемні ситуації, формулювати проблеми;

Очікувані результати навчання:

Учень уважно читає ліричні твори; коротку інформацію про її авторів; навчальний матеріал про яскраву образність поетичної мови; вичерпно відповідає на запитання за змістом прочитаного навчального матеріалу; використовує елементи конспектування навчального матеріалу; розповідає про власний емоційний стан під час сприймання ліричних творів; ;співвідносить зміст поетичних творів із культурним контекстом;

характеризує порушені в ліричних творах проблеми; пояснює їх сутність; ; характеризує образ ліричного героя поетичного твору; аргументує власну оцінку поезії, формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу ліричного твору про утвердження життєвого оптимізму, збагачує власне мовлення окремими засобами художньої виразності

Ключова компетентність - соціальна

Перебіг уроку:

І. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

- Прочитати матеріал про біографію письменниці (підручник)

- Заповнити плакат – резюме (Біографія)

Автор-А.М.Богосвятська



  • Компетентнісно зорієнтоване завдання – філологічна задача

Алгоритм діяльності:

  • Прочитайте текст, що нижче

Люди завжди ставилися до птахів зі змішаними почуттями, що складаються з захоплення і заздрості. Здатність долати земне тяжіння, підніматися в небо і дивитися на землю зверху вниз з давніх часів здавалося людям чимось чарівним, ознакою приналежності до іншого світу. Цілком природно, що в міфологіях різних країн, культур і народів неодмінно присутні крилаті персонажі, магічні птиці, здатні робити справжні чудеса. Є такий персонаж і в українському фольклорі - знаменита Жар-Птиця.

«Світ навколо нас повний краси, вона виявляється в найменших перелітних образах, яких часто не помічають люди. У краплині води, взятої з калюжі, вирує цілий світ… Відкрий тільки очі і дивись». (Г. К. Андерсен).

  • Дай відповідь на питання : Якою я уявляю Жар -Птицю? Це реальний чи фантастичний персонаж?

  • Прочитай поезію Ірини Жиленко «Жар-Птиця»

  • Які почуття викликав у тебе цей птах?

  • Перекажи письмово твір, використовуючи Зоряний план



  • Постановка проблемних питань

- Подумайте, яку моральну категорію уособлює жар-птиця, яку уособлює ґава?

  • Коментар учителя: жар – птиця - це добро, викликає захоплення, робить справжні чудеса; ґава –зло, заздрість.

- Що перемагає в поезії : Добро чи зло?

  • Коментар учителя: у світі завжди протиставляється добро (жар-птиця) і зло (ґава), відбувається боротьба між цими силами, але всупереч усьому перемагає світле, радісне і щасливе

- А чи помічаєш ти красу навколо себе?

  • Створення учнями власного продукту

Есе на тему «Чи можуть дружба, доброта, краса чи щастя врятувати сучасний світ від зла?»

  • Звір власні записи із запропонованою відповіддю

Добро — це така моральна категорія, яка уособлює в собі, вміщує в себе зібрання усього найкращого з цього світу. Саме завдяки присутності добра у нашому серці ми частенько пробачаємо, розуміємо і наче відчуваємо, коли комусь терміново потрібна допомога або наша моральна підтримка. Добро — це уся наша позитивна діяльність, це певний погляд на навколишні події, конкретні думки, цілі й способи їх втілення в життя. Добро — це наша коректність, чуйність і безкорисливість. Якщо зібрати все це до купи, то повністю стає зрозуміло, чому ж добро є настільки важливим, і чому воно має бути основою життя людини. Все ж дуже просто: добро і є нашою моральністю, яка намагається усіма силами стримати, перебороти увесь негатив і вселюдське зло, щоб зробити нам величезну послугу — покращити, змінити наші недосконалі життя. Без краси жити теж не можна. Краса душі — це основа буття, їй треба приділяти увагу, за нею треба слідкувати, її треба доглядати.

Отже, добро й краса, безсумнівно, є основою людського життя. Ці два поняття мають бути постійно присутніми у кожному новому нашому дні, адже тільки за таких умов ми зможемо отримати хоча б малесеньку можливість вдосконалити себе і світ навколо себе.

  • Анкетування учнів:

  • А зараз пропоную вам відповісти на невеличку анкету. Відповідати на неї треба «так» або «ні».


• Чи можна примусити людину бути доброю?

• Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

• Чи можна ставати добрим лише на деякий час?

• Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?

• Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?

• Чи легко бути добрим?

• Чи можна доброту порівняти з сонцем?

• Чи є у вас бажання творити добрі справи?


  • Порахуйте, яких відповідей у вас виявилося більше: «так» чи «ні». Якщо більше відповідей «так», то ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Я впевнена , що ви у своєму житті вже встигли зробити чимало добрих справ.


ІІІ. Рефлексія. Метод «Рюкзак вражень»




Використана література :

Ольга Григорівна Криворотенко, вебінар «Нова українська школа: перехід на наступний рівень, або Як перший раз у п’ятий клас»



















Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.