і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Урок у 6 – му класі на тему: «Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль».

Урок у 6 – му класі на тему: «Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль».

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок

у 6 – му класі на тему:

«Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль»

  1. Метод « Очікування».

А зараз ми поглянемо на наші очікування, що ми знаємо, а про що дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Іменник

Знати Уміти

Що таке іменник? Визнати роль іменника у реченні

На які питання відповідає? Знаходити іменники в текстах

За чим змінюється? Визначати морфологічні ознаки іменника

  1. Запис дати і теми уроку до зошитів

III. Актуалізація опорних знань (4хв.)

Гра «Так» чи «Ні»

А для, того, щоб перевірити ваші знання з попереднього уроку, ми з вами пограємо у гру «Так» чи «Ні». Я ставлю вам питання, а ви говорити «Так» чи «Ні».

  1. Розділ науки про мову, в якому вивчаються всі частини мови називається – морфологія? (так)

  2. В українській мові існує 10 частин мови? (Так)

  3. Частини мови поділяються на три групи? (Ні) Чому?

  4. Окремою частиною мови є вигук? (Так)

  5. Слово книга, це прикметник? (Ні) Чому?

Молодці. Гарно засвоїли матеріал попереднього уроку.

IV. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу. (5хв.)

  • Систематизуючи розповідь учителя ( з елементами бесіди) з використанням узагальнюючої схеми.

Слово вчителя : Ви вже з початкової школи знаєте, що іменник – це самостійна частина мови. А на які питання відповідає іменник, і що називає?

Учні: Іменник відповідає на питання Хто? Що?. Називає - предмет

Учитель: Іменник може змінюватися за числами( однина і множина) та за відмінками. Іменник має рід ( чол., жін., сер.,). А також іменники поділяються на власні та загальні назви.

Учитель: Яким членом речення виступає іменник?

Учні: Іменник виступає підметом.

Учитель: Правильно, але це ще не все. Іменник може виступати не тільки підметом. На це питання нам допоможе дати відповідь підручник (ст.96, 2-й абзац).

Учні: Іменник може виступати і додатком, присудком і означенням.

Учитель: Молодці. Ми з вами дали коротку характеристику іменника, як частини мови за допомогою схеми. А зараз ми з вами переходимо до практичної частини.

V. Усвідомлення набутих знань у процесі практичної роботи (10-15хв.)

1. Лінгвістичне дослідження.

Робота на картках

  • Прочитайте речення. Знайдіть іменники, поясніть їх лексичне значення. На які питання вони відповідають.

До найкоштовніших надбань кожного народу належить мова. Мова – найбільш духовний скарб, у якому народ виявляє себе творцем, передає нащадкам свій досвід і мудрість, перемоги й поразки, культуру, традиції, надії і сподівання.

  • Порівняйте кількість іменників з кількістю загальних слів інших частин мови. Зробіть висновок про частоту вживання іменників.

Слово вчителя: В 11 – томному « Словнику Української мови» нараховують близько 135 тис. слів. Серед них іменників майже половина. Порівняно з іменниками дієслів удвічі менше.

  1. Робота з підручником

  • Прочитайте визначення іменник, і скажіть, чи ми самостійно правильно його визначили у попередньому завдані?

  1. Фізкультхвилинка

  2. Компаративний аналіз

Зараз ми з вами спробуємо провідміняти іменник земля, української і російською мовами. Ваше завдання буде порівняти, і сказати, що в них спільне, а що відмінне.

Укр. Рос.

Н.в. земля земля

Р.в. землі землю

Д.в. землі земле

З.в. землю землю

О.в. землею землёй

М.в. на землі на земле

К.в. земле

Орієнтована відповідь : іменник земля, як і укр.. та і в рос. мові має спільний рід (жіночий), спільне число (однина) а також, змінюється за відмінками. але відмінність є в тому, що у російській мові не має кличного відмінка.

VI. Закріплення матеріалу. (5хв.)

  1. Робота з підручником

Вправа 202,ст. 97 (1-2 речення), (усно).

2. Творча робота « Стань творцем»

Робота в парах. Закінчи прислів’я

  1. Більше діла - …(менше слів).

  2. Слово не горобець - …(вилетиш не спіймаєш).

  3. Хто мови цурається, той сам…(себе стидається).

VII. Підсумки уроку. Оцінювання. (4хв.)

  1. Гра «Лото знань»

Я вам буду зачитувати речення, а вам потрібно відгадати, що це за предмет.

  1. Плід яблуні, який вживається в їжу в свіжому вигляді. (Яблуко)

  2. Прилад для вимірювання часу. (Годинник)

  3. Пристрій для захисту від дощу.(Парасолька)

  4. Предмет, який використовується у спортивних іграх. (Мяч).

Отже, діти давайте повернемося до нашого епіграфу уроку. Подумайте, чи справді іменник «взяв собі на плечі – визначати речі?».

  1. Оцінювання

Метод « Прогноз погоди»

Ваше завдання на ваших градусниках, поставити собі ту оцінку на яку ви працювали протягом уроку, тобто від 0 до 12.

VIII. Домашнє завдання (2хв.)

Параграф 19.

Середній – вправа 202, ст.97(до кінця).

Достатній – написати твір – мініатюру на тему « Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається».

Високий – списати текст визначити іменники, вказати якими членами речення,вони виступають. 

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    4148
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    RH996954
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання