Урок у 6 класі Тема. Леся Воронина. "Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Стосунки між різними поколіннями в родині.

Опис документу:
Мета уроку: дати поняття про фантастичну, романтичну, багатоепізодичну повість; - розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, вміння дискутувати; - формувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей; - виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки. Тип уроку: комбінований.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Леся Воронина. "Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Стосунки між різними поколіннями в родині.

Мета уроку: дати поняття про фантастичну, романтичну, багатоепізодичну повість;

- розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, вміння дискутувати;

- формувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей;

- виховувати почуття щирості, відкритості, наполегливості в досягненні поставленої мети, відповідальності за свої вчинки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору "Таємне Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9".

Зроби те, чого боїшся, і ти подолаєш страх.

Марк Твен

Хід уроку

І. Організаційний момент.

З'ясування емоційної готовності до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Бліцопитування за творчістю Лесі Вороної.

1. Яким пригадується дитинство відомої письменниці?

2. Про що її книга "Таємне товариство боягузів..."?

3. Який вона пропонує рецепт "від переляку" в сучасному житті?

2. Гра "Кого або який епізод твору зображено? "(за ілюстраціями).

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Метод "Коло думок".

Робота з епіграфом.

- Як ви розумієте цей вислів? Чому саме на уроці ми з вами обговорюємо тему страху та боягузництва? А що таке страх?

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Слово вчителя. Ви прочитали пригодницьку повість сучасної письменниці Лесі Ворониної "Таємне товариство боягузів, або Засіб від переляку № 9", у якій добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями в ній є не фантастичні супер-кіберістоти , а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті. У книгах не часто боягузи є героями - радше за старою звичкою їх соромлять, протиставляють їм сміливців, чия рука не здригнеться. А даремно, бо от деякі психологи , що вивчають феномен страхів, стверджують, ніби боягузи в житті бувають чесніші у своїх почуттях за сильних духом героїв.

Тож перевірмо, як ви засвоїли зміст твору, які зробили висновки.

2. Гра "Перепутанка".

Кожна група записує в потрібній послідовності назви розділів повісті, подані вчителем неправильно.

1. Міраж на будмайданчику.

2. Послання від бабусі.

3. Я стаю піддослідним кроликом.

4. Криївка блакитних жаб.

5. Паганіні стає Чаком Норрісом.

6. Кактус показує колючки.

7. Зброя від комахожерів.

8. Політ через часопростір.

Правильна відповідь

1.Кактус показує колючки.

2.Я стаю піддослідним кроликом.

3.Криївка блакитних жаб.

4.Паганіні стає Чаком Норрісом.

5.Міраж на будмайданчику.

6.Послання від бабусі.

7.Політ через часопростір.

8.Зброя від комахожерів.

3.Гра "Літературна мозаїка"

Поки учні працюють у зошитах, вчитель запрошує по одному представнику з груп.

Завдання для учнів

Із записаних на окремих папірцях слів скласти вислів, пояснити його.

1-й учень

Переміг, боягуз, людина, свій, світі, у, найсильніша, котрий, страх.

(Боягуз котрий переміг свій страх, - найсильніша людина у світі.)

2-й учень

Зарано, Землі, ще, Всесвіту, про, загадки, знати, мешканцям, деякі.

(Мешканцям Землі ще зарано знати про деякі загадки Всесвіту)

4.Гра "Таємничі слова"(слайд)

Спробуйте пояснити подані слова та абревіатури.

1. АМ - абетка безпеки.

2. ТТБ - Таємне Товариство Боягузів.

3. Страх - це внутрішнє почуття, природна реакція людини на небезпеку.

4. Чак Норріс - американський кіноактор і майстер бойових мистецтв, зірка Голівуду.

5. Єгипетські піраміди - це величезні кам'яні споруди, збудовані як гробниці для фараонів Давнього Єгипту.

5.Евристична бесіда

- Про яку загрозу говорили мама, тато і Клим?

- Якими були космічні кораблі прибульців?

- Який вірус розносять космічні хижаки?

- Як діє антижаб?

- Чому Климка називали Поганським Паганіні?

- Це добре чи погано?

- Хто такий Ніколо Паганіні? (італійський скрипаль-віртуоз)

6. Гра "Фантастичні гіпотези".

Відповісти на запитання:

1. Що було б , якби підступний вірус страху охопив нашу школу?

2. Що було б, якби у нашому місті з'явився Чак Норріс?

7. Фізкультхвилинка.

8. Робота в малих групах.

І група. Довести, що твір Лесі Ворониної є фантастично-романтичною багатоепізодичною повістю.

-прозовий розповідний твір

-за обсягом повість більший, ніж оповідання;

- у повісті розповідається про одну або декілька подій або життя одного чи декількох головних героїв протягом досить тривалого часу;

- це твір. сюжет якого грунтується на фантастиці, тобто уявний світ якого не відповідає наявному реальному світу або прийнятому, усталеному поняттю можливого;

- кожний новий розділ має свій сюжет (багатоепізодична);

- незвичайна, пригодницька за подіями (романтична).

ІІ група працює за комп'ютером, розгадуючи кросворд.

Відгадати героя твору Лесі Ворониної.

С

С

З

Б

С

К

Д

С

ІІІ група. На аркушах подають питання творчо-проблемного характеру.

Проблема

Причина

Вирішення

Проблема

Причина

Вирішення

Вірус страху охопив місто

Приліт синьомордів

Засіб від переляку № 9

9. Аналіз роботи груп.

10. Слово вчителя.

- Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Родина - це наш маленький світ, у якому все зрозуміле,дороге.

11. Інтерактивна вправа "Займи позицію".(слайд)

- Що можна сказати про родину Клима? Які стосунки між членами родини: Климком і бабусею,Климком і батьком? (Справжня родина - це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога і турбота. і саме такою є родина Климка Джури).

- Чим незвичною була родина Джур? ("...усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети характерництва. ... пані Соломія. як її називають учні й прихильники, змогла поєднати чудодійні сили наших пращурів із найсучаснішими, науковими здобутками. І замаскувала свій універсальний прилад у старому "Запорожці"".)

- Що нового дізнався Клим про свою бабусю Солю? (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).

а)Стосунки між Климком і бабусею: добрі, довірливі; онук цінує бабусю за її доброту, за смачні пиріжки, за захоплення квітами; допомагає їй; але вважає її звичайною скромною людиною .

б) Стосунки між Климком і батьками: хлопчик любить батьків, розуміє їхнє захоплення археологією й те, що їм рідко доводиться бути разом.

VІІ. Систематизація й узагальнення знань.

12. Асоціативне гроно "Родина Клима".

взаєморозуміння

взаємоповага

Родина Клима Джури любов

турбота

взаємопідтримка

готовність на самопожертву

13. Складання сенкану.

Складіть сенкан на тему "Сім'я, родина".

Родина

Дружна, велика

Захищає, підтримує, піклується

Найцінніше, що є у людини

Любов

14. Міні- проекти учнів "Родина для мене - це..."

VІІ. Підсумок уроку.

1. Метод "Мікрофон".

Учитель сам починає речення, а потім учню кидає кубик, і по ланцюжку той, кому випав куб, продовжує далі.

1. На уроці мені сподобалося працювати над ...

2. На уроці мені не сподобалося працювати над...

3. Мені було легко...

4. Раніше я не вмів, а тепер умію...

VІІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності.

ІХ. Домашнє завдання.

І. Уміти переказувати зміст твору, визначити елементи сюжету повісті.

ІІ. Винайти власну протиотруту від вірусу страху.

Відкритий урок

з української літератури у

6 класі

"Леся Воронина.

"Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9". Стосунки між різними поколіннями в родині."

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»