Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Урок у 1 класі "Моя родина"

НУШ

Для кого: 1 Клас

17.08.2020

597

14

4

Опис документу:
Відкритий урок на тему "Що поєднує родину? Скільки нас у родині, склад, роль та місце кожного." Мета: розширити уявлення дітей про сімʼю, закріпити знання про здорові стосунки в родині, формувати позитивне ставлення до сімʼї; розвивати мислення учнів, творчу уяву, зв'язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, вчити піклуватися про рідних.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ДОБРА

ЩИРА

ВЕСЕЛА

ГАРНА

АКТИВНА

СПОКІЙНА

ЩЕДРА ПРАЦЬОВИТА ВЕЛИКА

МИСТЕЦЬКА МІЦНА

ТУРБОТЛИВА ДРУЖНА

СПОРТИВНА

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Моя сім’я

Наша сім’я складається із ____________ осіб. Ім’я моєї мами – __________________. Ім’я мого тата – ____________________. Ім’я братика– __________________, а ім’я сестрички____________________. Наше прізвище – ________________________________. Разом ми –(які?) __________________, ___________________, ________________.

Моя сім’я

Наша сім’я складається із ____________ осіб. Ім’я моєї мами – __________________. Ім’я мого тата – ____________________. Імена братиків– __________________, ____________________. Наше прізвище – ________________________________. Разом ми – (які?) __________________, ___________________, ________________.

Моя сім’я

Наша сім’я складається із ____________ осіб. Ім’я моєї мами – __________________. Ім’я мого тата – ____________________. Імена братиків– __________________, ____________________. Наше прізвище – ________________________________. Разом ми – (які?) __________________, ___________________, ________________.

Моя сім’я

Наша сім’я складається із ____________ осіб. Ім’я моєї мами – __________________. Ім’я мого тата – ____________________. Ім’я братика– __________________, а імена сестричок____________________, __________________, _____________________, ___________________. Наше прізвище – ________________________________. Разом ми –(які?) __________________, ___________________, ________________.

Моя сім’я

Наша сім’я складається із ____________ осіб. Ім’я моєї мами – __________________. Ім’я мого тата – ____________________. Ім’я сестрички____________________. Наше прізвище – ________________________________. Разом ми –(які?) __________________, ___________________, ________________.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Що поєднує родину? Скільки нас у родині, склад, роль та місце кожного.

Мета: розширити уявлення дітей про сімʼю, закріпити знання про здорові стосунки в родині, формувати позитивне ставлення до сімʼї; розвивати мислення учнів, творчу уяву, зв'язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, вчити піклуватися про рідних.

Обладнання: роздатковий матеріал, мультимедійна техніка, мікрофон, Lego, ілюстративний матеріал.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1. Ранкове коло

  • Вітання

  • Масовка «Ми усі одна сімя»

  • Вправа «Галявина квітів»

На дошці прикріплений плакат «Галявина».

  • Скажіть, будь ласка, що зображено на дошці?

  • Чого не вистачає на ній?

(Діти обирають із певної кількості квітів – одну, по черзі виходять до дошки,

і прикріплюють свою квіточку на галявину).

  • Подивіться уважно, діти, чи є однакові квіти?

  • Чим вони відрізняються? (кольором, формою, розміром).

Отже, як на галявині немає двох однакових квіточок, так само і в класі немає

двох однакових діточок: бо всі мають різну зовнішність – різний колір очей,

волосся, різні на зріст та за статурою, одягнені по-різному, мають власні імена, а ще ми всі маємо різний характер.

  • А як ми можемо розпізнати один одного? (За іменами, за зовнішнім виглядом).

  • Як нас можна всіх назвати? (класом, класною родиною).

3. Вправа «Мій настрій»

4. Новини дня

ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

  1. Вправа "Хто це?"(робота над загадками)

- Розпочнемо наш урок з вправи "Хто це!" Уважно послухайте вірш - загадку та в кінці скажіть правильну відповідь

1. Пестить, ніжить і голубить

Розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся,

Бо вона моя ... (матуся)

2. Сильний, добрий, справедливий.

Біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато,

Гордимось, бо це наш ... (тато)

3. Ніжна, лагідна. рідненька,

Добра, мила і старенька.

Я ніколи не журюся,

Бо у мене є ... (бабуся)

4. Він ще мало літ прожив,

На повагу заслужив.

Для матусі - він татусь,

А для мене, він - ... (дідусь)

5. Хитрі очі, дві косички,

У веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка

Називається ... (сестричка)

6. З ним ніколи не сварюся,

Іграшками поділюся.

Буду з ним дружити, грати

Познайомтесь, це мій ... (братик)

  • Діти, у відгадках вами були названі слова, які я розмістила на дошці.

Давайте прочитаємо і подумаємо, як назвати цих людей одним словом?

Так, це – сімя. А кого ж не вистачає у сімї, яку ми з вами щойно

створили? Яке слово маємо записати у блакитний овал?

МАМА ТАТО БАБУСЯ

ДІДУСЬ БРАТИК СЕСТРИЧКА

  • Чи здогадалися ви, якою буде тема нашого тижня.

  • Сьогодні на уроці ми будемо говорити про сімʼю, дізнаємось про значення сімʼї, будемо вчитися підтримувати здорові стосунки між членами родини. Зясуємо, що кожен з нас може зробити для того, щоб члени нашої сім’ї були щасливі і здорові.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового навчального матеріалу

1. Вправа «Яка моя сім’я?»

По всьому класу розкладено карточки-цеглинки, на яких написано по 1

характеристиці сім’ї. Кожна дитина обирає по 2-3 карточки, які характеризують її сім’ю.

ДОБРА ЩИРА ВЕСЕЛА ГАРНА АКТИВНА

СПОКІЙНА ЩЕДРА ПРАЦЬОВИТА ВЕЛИКА

УВАЖНА МИСТЕЦЬКА МІЦНА ЧУЙНА

АКУРАТНА ТУРБОТЛИВА ДРУЖНА СПОРТИВНА

- Чому добре мати сім’ю?

- Чому для тебе важлива твоя сім’я?

- Як живуть діти, у яких сім’ї немає?

2. Перегляд мультфільму

- Скажіть, будь ласка, чому герою було сумно?

3. Вправа «Дружна сім'я»

Оцей пальчик – мій дідусь.

Оцей пальчик це – бабуся.

Оцей пальчик – мій татусь.

Оцей пальчик – є мамуся.

Оцей пальчик, то є я.

Разом дружная сім’я. (діти проговорюють лічилку двічі, загинаючи пальчики, збираючи в кулачки).

  • Яку сім’ю ми називаємо дружною?

- Разом працюють

- Разом відпочивають

- Піклуються один про одного

- Правильно розподіляють обовʼязки між членами родини

- А які обовʼязки маєте ви?

4. Вправа "Пантоміма"

Давайте покажемо, які ж ви помічники. (Бажаючі учні отримують малюнки й по черзі пантомімою показують, що виконують роботу, зображену на малюнках: миття, витирання посуду, витирання пилу, поливання квітів, складання книжок, іграшок та ін. Клас впізнає й називає)

- Миємо посуд;

- витираємо тарілки рушничком;

- збираємо бруд з килимка пилосмоком;

- витираємо пил з меблів;

- підмітаємо підлогу;

- складаємо взуття на поличку;

- поливаємо квіти.

5. Читання за ролями «Рахунок для мами». Обговорення

Автор: Євген сидить за столом і щось старанно записує у зошит.

Мама: Що ти пишеш, сину?

Євген: Рахунок для тебе.

Мама: Цікаво, цікаво! (хоче підглянути)

Євген: Побачиш, коли я допишу.

Автор: Хлопчина списав цілий листок, простягнув його мамі, і вона почала його

читати.

Мама: (читає) Рахунок для мами Євгена, який зробив деяку роботу по господарству і

хоче отримати за це певну суму грошей, а саме:

2 рази приніс молоко – 2 грн.

4 рази прибрав у кімнаті – 8 грн.

2 рази помив посуд – 4 грн.

6 разів почистив взуття – 6 грн.

3 рази допомагав накривати на стіл – 9 грн.

Це разом – ??? грн. (Полічи, яку суму написав хлопчик).

Автор: Мати уважно прочитала цей дивний рахунок, взяла олівець і сказала:

Мама: Я напишу тобі свій рахунок.

Євген: Твій рахунок?

Мама: Так, невеличкий .

Євген: Ну, добре , почекаю.

Автор: Мама не довго сиділа над своїм рахунком справилася дуже швидко і віддала синові.

Учень (читає)

7 років для тебе варила їсти – 0 грн.

7 років для тебе прала – 0 грн.

20 штанів зашила – 0 грн.

100 ночей просиділа біля тебе, коли ти хворів – 0 грн.

Усе разом – 0 грн.

Автор: Хлопець уважно прочитав мамин рахунок і був здивований:

Євген: Але, мамо, чому ти скрізь написала 0 грн?

Мама: Тому що мати для своєї дитини все робить просто так. Але, якщо ти хочеш, я

можу тобі дати ті гроші, які ти заслужив.

Автор: Євген підхопився зі свого місця, підбіг до матері , обняв її і сказав:

Євген: Ні, ні, мамо… Я не хочу жодної копійки…Прости мені…Я все зрозумів.

Автор: Мама поцілувала сина. Вона ж його любила більше за всіх на світі.

Запитання для обговорення:

1. Як ти думаєш, чому Євген вирішив полічити вартість своєї праці для сім’ї?

2. Чи правильно це робити?

3. Як оцінила свій внесок у сімейне життя мама? Чому?

IV. Узагальнення і систематизація знань учнів

  1. Вправа «Задзеркалля»

  1. Вправа «Моя сім’я»

  • Вам потрібно заповнити пропуски і після цього розповісти про свою сім’ю.

Моя сім’я

Наша сім’я складається із ____________ осіб. Ім’я моєї мами –_____________.

Ім’я мого тата – ________________. Ім’я братика – ___________, а ім’я сестрички

____________. Наше прізвище – ________________________________. Разом ми –

(які?)__________________, ___________________, ________________.

  1. Вправа-гра „Щаслива родина”.

Вчитель: У кожного з вас є сонечко без промінчиків. Я буду називати ознаки сімʼї. Якщо на вашу думку це ознаки щасливої родини, то ви малюєте промінчик.

  • Допомагають один одному.

  • Піклуються про менших.

  • Не прибирають у будинку.

  • Вітають зі святами.

  • Вимагають купити собі іграшку.

  • Шанують старших.

  • Разом відпочивають.

  • Кожен день сваряться.

  • Розповідають один одному новини.

  • Кожен живе у різній хаті.

  • Разом дбають про своє господарство.

  • Люблять один одного.

- Молодці, гарні вийшли сонечка! Полічіть скільки промінчиків ви домалювали?

  1. Робота з Lego system

  • Відгадайте загадку

У ньому живеш ти,

І твоя матуся і татусь,

А ще й бабуся і дідусь. (будинок)

  • Зараз ми з вами спробуємо побудувати будинок у якому ви живете.

V. Підсумок уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон»

  • А зараз, закрийте оченята на кілька секунд уявіть себе добрим чарівником. Поміркуйте, що ви зробили б для своєї родини, щоб вона була щаслива?

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.