Урок трудового навчання в 1 класі«Сніжна зіронька горить. Витинанка».

Опис документу:
Мета: продовжувати знайомити дітей з витинанкою — одним із видів декоративно-прикладного мистецтва; вчити витинати сніжинки за зразком, формувати навички володіння ножицями; розвивати спостережливість, фантазію, творчі здібності та естетичний смак учнів; виховувати захоплення красою при-роди, її чарівним витвором — сніжинкою.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок трудового навчання в 1 класі

Тема: «Сніжна зіронька горить. Витинанка».

Мета: продовжувати знайомити дітей з витинанкою — одним із видів декоративно-прикладного мистецтва; вчити витинати сніжинки за зразком, формувати навички володіння ножицями; розвивати спостережливість, фантазію, творчі здібності та естетичний смак учнів; виховувати захоплення красою природи, її чарівним витвором — сніжинкою.

Обладнання: альбом-посібник (Трач С. К.) для 1 класу; блакитний, синій папір; 2 круга з білого паперу (радіус 6 см); простий олівець,ножиці, клей, клаптик тканини, щіточка; таблиці зі зразками складання паперу, нанесенням малюнка, зразками сніжинок; касета з ніжною повільною мелодією.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Повідомлення теми й завдань уроку

1. Відгадування загадки.

Ніби білим покривалом

Вкрили все вони помалу:

Поля; дороги і будинки.

Здогадались, це ж...(сніжинки).

Учитель. Сьогодні ми з вами навчимося вирізати сніжинки. Ці чарівні неповторні сніжні зіроньки, які створила справжня чаклунка-природа. Зимі для створення сніжинок потрібні вода, мороз і вітер, а нам знадобляться ножиці, клей, блакитний та синій папір та круг з білого паперу, який ви заготували вдома. А ще — фантазія, старанність і охайність,

III. Робота над темою уроку

1. Слухання уривка

Ось, тихо, мов малесенький прозорий білий метелик, сіла на рукав перша сніжинка. А ось і друга, третя. Химерні вони на вигляд, ці снігові зірочки.

Здається, їх вирізьбив талановитий майстер.

(О. Копиленко «Зима іде»)

2. Бесіда про утворення сніжинок

Вправа « Вільний мікрофон»

Учитель. Любі друзі, а чи знаєте ви, де народжуються сніжинки?

(Відповіді дітей.)

Чи спостерігали ви, як сніжинки кружляють у повітрі? На що вони схожі?

(Відповіді дітей.)

Ми вже з вами знаємо, що в повітрі збирається багато вологи (води), так утворюються хмаринки. З хмаринок влітку йде дощ, а взимку частіше — сніг.

Якщо сніжинка впаде на вашу рукавичку, ви можете її розглянути, якщо ж вона потрапить на долоньку, то вмить розтане від вашого тепла.

3. Розгляд зразків сніжинок

Учитель. Діти, коли ви розглянете справжню сніжинку, то обов'язково помітите, що в неї 6 промінців (рідше — 8 промінців). Тому ми сьогодні будемо вирізати сніжинку, в якої 8 промінців (першокласникам легше складати папір увосьмеро).

Але спочатку нам слід навчитися правильно складати папір та наносити малюнок.

4. Складання паперу

Діти складають папір за вчителем поетапно.

5. Нанесення малюнка (елемента майбутньої сніжинки) (альбом для 1 класу, С. 30—31)

Учитель самостійно добирає з поданих варіантів 2 (один — простіший, інший — складніший) і пояснює спосіб нанесення малюнка.

Діти наносять малюнок за вчителем або за допомогою вчителя. Діти, які гарно малюють, можуть працювати самостійно.

6. Фізкультхвилинка
Пада, пада, нада сніг
І лягає біля ніг.

Вітерець легкий літає
І сніжинки піднімає.
Ось вони усі гуртом '
Закружляли за вікном.
Ми також часу не гаєм,
Разом з ними покружляєм.
Підіймемось вгору всі
І присядем до землі. : -
Потім знову покружляємо
І за парти посідаємо. ч ;

  1. Повторення правил безпечної роботи з ножицями та клеєм.

  2. Вирізання сніжинки (вчитель включає музику).

а) Витинанки прорізів (дірочок);

б) Вирізання за контуром.

9. Приклеювання сніжинки на синій чи блакитний папір.

(Вчитель обов'язково нагадує, що клеєм слід намазувати всю поверхню сніжинки, потім притиснути сніжинку на основний фон (блакитний чи синій папір) видалити зайвий клей клаптиком тканини.)

10. Розгляд дитячих робіт. Вибір кращих сніжинок.

IV. Підсумки уроку

У ч и т є л ь. Діти, ми так довго чекали снігу, мріяли, що за вікном закружляють білі сніжинки. Ось у нашому класі і з'явилися чарівні сніжинки. Ми прикрасимо ними свій клас до свята.

А я оголошую конкурс для всіх вас, для ваших мам, тат, сестричок і братиків, бабусь і дідусів, родичів та знайомих.

Запропонуйте їм створити свою сніжинку, але обов'язково поясніть, що це має бути не ажурна серветка, а шестипромінцева або восьмипромінцева сніжинка.

Склавши папір увосьмеро, матимеш восьмипромінцеву сніжинку.

Склавши папір ушестеро (чи вдванадцятеро), отримаєш шестипромінцеву сніжинку

Складання паперу

У восьмеро



У шестеро




Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
2
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!