і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Урок – тренінг «Сучасний учитель . Який він? »

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Урок – тренінг «Сучасний учитель . Який він? »

Мета: поширення та закріплення знань учасниками тренінгу про сучасного вчителя – майстра, основні компоненти сучасного уроку та вимоги до нього , ознайомлення з практичним досвідом педагогів – новаторів.

Обладнання: плакат «Правила роботи в групі», комплект до гри «Бінго»,асоціативний кущ «Сучасний учитель», тест «Пізнайко»

Хід тренінгу

Вступне слово тренера

Школа — тонкий і чутливий інструмент, який творить мелодію людської
гармонії, що впливає на душу кожного виконавця; але творить лише тоді,
коли інструмент добре настроєний.

У школі повинні бути створені такі умови, за яких вона школою радості - для
дітей
, школою творчості - для вчителів і школою спокою - для батьків.

У колективі народжується важлива духовна потреба - потреба в іншій
людині, в її підтримці, у тому, щоб допомогти їй...- Складаючи по крихітці
свої сили, вихованці відчувають, переживають, що колектив - це могутня
сила, і що лише в колективі можна по-справжньому пізнати людську красу.

Школа - це насамперед вогнище духовного життя. Місія педагога -
наставника юних душ полягає в тому, щоб у школі у всій повноті
розкривалося багатство інтелектуальної, емоційної, моральної сфер
духовного життя особистості.

Сьогодення потребує від педагогів не лише певних особистісних рис (доброти, терплячості,уважності,чуйності, творчості в буденних справах, поваги до кожної дитини,емоційної чутливості), а й високого рівня професіоналізму: це і знання вікових та індивідуальних і вміння адекватно спілкуватися з дітьми різного віку, і коректно та делікатно вказувати на їхні слабкі місця й чесноти, помилки й досягнення,а також налагоджувати стосунки між дітьми та організовувати їхню спільну діяльність. Сучасний вчитель має орієнтуватися на особистість дитини з її неповторними рисами, бачити найкраще в дитині,приймати її і поважати такою, якою вона є.

Саме тому слід приділяти особливу увагу аналізу й формуванню позиції педагога, яка орієнтована на дитину, її інтереси, на перспективи розвитку, прийняття вихованців як рівноправних учасників і партнерів в умовах співпраці.

Відомо, що «дорогу долає той, хто нею іде», і лише особистий досвід є ознакою справжнього майстра. Сучасному педагогу важливо зануритися у світ особистих переживань, емоцій і думок.

Напевно, ви хочете запитати, чому присвячується наш тренінг? І я поспішу задовольнити ваш інтерес. Тема нашого семінару - тренінгу:«Сучасний вчитель.Який він?».

А замість мети мені хотілося б скористатися гаслом : «Почни з себе!». Тільки навчившись працювати по-новому, ми зможемо цього навчити дітей.

Девізом нашого заняття нехай стануть слова Костянтина Ушинського :

Учитель живе доти, доки вчиться,

тільки –но він перестає вчитися,

в ньому помирає вчитель.

Я вважаю, що сьогодні тут зібралися саме такі вчителі – сучасні, ділові, талановиті, творчі, справжні підкорювачі дитячих душ .

Вправа «Знайомство»

Мені дуже хочеться познайомитися з вами . Мене зовуть Валентина, для друзів - просто Валя. За буквами імені вольова, витривала. Я пишаюся тим, що все життя віддала улюбленій справі – виховання та навчання дітей.

А тепер слово вам.

Вправа «Правила групи»

Щоб досягти гармонії в роботі, необхідно дотримуватися правил співпраці, взаємодопомоги, якими керуватимуться учасники заняття, працюючи в групах.

Правила роботи в групі:

  • Активність.

  • Доброзичливість.

  • Кожна думка має право на існування.

  • Слухати й чути.

  • Дотримання принципу конфіденційності.

  • «Правило піднесеної руки».

  • Говорити лише про себе й за себе.

Притча «Байка про перепелиць»

Жила собі зграйка перепелиць. Вони зранку до вечора копирсалися в пилюці на шляху, бігали серед трави в пошуках їжі. Одного разув їх місцину прийшов птахолові, кидаючи сітку, раз за разом ловив перепелиць, щоби продати їх на базарі. Птахів ставало дедалі менше. Перепелина зграя схвилювалася.

Одного сонячного ранку знайшовся ватажок, який скликав усіх,щоб обговорити справу. Після довгих суперечок у маленьких пташиних головах народилася ідея: наступного разу, коли птахолов кине свою сітку,узятися всім разом дзьобиками за неї, спробувати полетіти й опустити сітку на терновий кущ. Перепелиці цього вечора лягали спати з маленьким промінчиком надії.

Наступного ранку, коли мисливець прийшов по чергову здобич, подиву його не було меж. Сітка «полетіла» до тернового куща й опустилася на гілля. Як не намагався мисливець її скинути, вона ще більше заплутувалася й зовсім порвалася. День у день повторювалося те саме. Йому це набридло, тож птахолов покинув цю марну роботу. Перепели були на сьомому небі від радощів і весело ширяли в небі, святкуючи перемогу.

Але так тривало недовго. Настала посуха. Води та їжі стало обмаль. Птахи билися за кожну краплю й за кожну крихту. Бійки й галас долинали тепер з їх околиці. Одного разу хтось сказав: «Пам'ятаєте той випадок з птахоловом? Тоді лише ми махали крильцями, рятуючи зграю. А ті!.. Вони нічого не зробили!»
«Як? — відгукнулися інші. — Це ви лише спостерігали, навіть разу не змахнувши крилами!..» І розпочалася нова, ще запальніша й жорстокіша бійка від часу посухи. Здійнялася курява, Раптом усі відчули, що їх притискає до землі якийсь тягар. Це була сітка птахолова. Він згорнув їх усіх разом і щасливий пішов на базар.

Запитання для обговорення:

- Чого вчить ця байка?

- Яке відношення має ця розповідь до нас?

Вправа «Не упусти пташку» . Очікування

Вам необхідно на папірцях, зображених у вигляді пташки, кількома словами написати свої очікування від заняття, розмістити їх навколо дерева. А під кінець семінару, якщо ваші очікування справдилися, то посадіть пташку на дереві, а якщо ні — залиште птахів у польоті.

(Колеги пишуть і озвучують свої очікування)

Проблемне запитання, яке нам необхідно вирішити : як навчати, щоб усі учні вчилися успішно в сучасній загальноосвітній школі.

Мозковий штурм

  • Що входить у поняття «сучасний учитель»? Робота в парах ( по одній версії з пари)

професіонал

має непідкупний

авторитет володіє новими сучасними

технологіями

знає вікові

особливості учнів

має орієнтуватися на

особистість дитини, бачити

в ній найкраще

вміє адекватно спілкуватися

з дітьми різного віку

Щоб назвати риси характеру сучасного вчителя, давайте розшифруємо слово «професіонал»:

п — працелюбний;
р — реаліст, розумний;

о — організатор, оптиміст;

ф — фанат (у хорошому розумінні);

е — екстраверт, енергійний;
с — самодостатній;

і — інтелектуал, інтуїтивіст;
о — оптиміст;

н — науковець (багато знає й вивчає), надійний;
а — активний;

л — людинолюб, любить свою справу.

Поняття «професіонал» кожен розуміє по-своєму. Хтось вважає професіоналом людину діловими рисами, хтось — із особистісними. Для одного важлива компетентність, для іншого — творчість. Сьогодні зростає попит на професіоналів, їх цінують, їм пропонують роботу. Професіональним педагогом можна вважати людину, яка отримала базову підготовку, засвоїла знання в певній сфері, яка вміє та використовує ці знання на практиці й має досвід професійної діяльності. Визначальними рисами професійної майстерності є компетентність, творчість,духовність, комунікабельність.

  • Які цінності важливі для авторитету сучасного вчителя?

  • професійні знання;

  • володіння педагогічними методиками;

  • створення ситуацій успіху;

  • ініціативність;

  • навички саморегуляції;

  • позитивне налаштування;

  • особистий інтерес;

  • гнучкість;

  • педагогічні здібності;

  • відповідальність;

  • простота у викладі матеріалу;

  • об'єктивність;

  • толерантність;

  • самодисципліна;

  • знання навчального предмета;

  • любов до дітей;

  • розумна вимогливість;

  • особистий приклад;

  • винахідливість;

  • почуття міри;

  • креативність;

  • активність;

  • саморозвиток;

  • принциповість;

  • повага.

Вправа «Досвідчені птахи і творчі пташенята» (про учителів Новоукраїнщини).

Районна філологічна сім»я славиться своїми досвідченими птахами – учителями – майстрами . Це: Ломака Ж.В., Доценко О.Г. , Дробот Н.В., Нікітченко Л.І., Білявська Л.В., Чернова О.М., Малишко В.Г., Аношкіна Г.Г., Шиптенко М.М., Рибак Н.О., Петрова Г.В.. Не відстають відних і творчі пташенята Корінна О.В., Бончук О.О., Сергієнко О.Г.. Соколенко С.О.,

Сівак С.О., цьогорічний переможець конкурсу «Учитель року» 2011р. _______________________ .

Я бажаю всім успіхів у нелегкій учительській праці.

Вправа «Бінго»

Я спробую з паперу зробити фігуру та нанести на неї такі позначення:

  • серце — сучасний вихователь;

  • голова — кредо, за яким він працює;

  • права рука—особистісніриси, притаманні йому як вихователю;

  • ліва рука — його професійні риси;

  • права нога—особистісні риси, які він ще хотів би сформувати;

  • ліва нога — професійні риси, яких ще необхідно набути.

Вправа «Шукаємо секрет майстерності»

Методом «Бум» об»єднуємося в групи

  1. Чи вважаєте ви себе сучасними вчителями?

  2. Від чого залежить ефективність сучасного уроку?

  3. Вивести формулу: сучасний ефективний урок –це (спільна творчість учителя і учнів)

  • Ми всі неординарні, оригінальні, багато в чому відрізняємося один від одного, де в чому схожі.

Вправа «Це чудово» (обмін досвідом – що у мене виходить найкраще?)

Я вже давно використовую у своїй творчості інтерактивні методи . Найбільше мені подобаються «2-4-всі разом», «Коло ідей», «Мікрофон», «Дерево рішень», «Сітка Алверманна», «Кола Вена» тощо.

Тест – гра «Пізнайко»

Зараз я спробую допомогти вам пізнати власні загально педагогічні здібності, сприятиму узагальненню знань різних методик. Вам необхідно у відповідному пункті «так», «частково» чи «ні» зробити помітку про безумовну чи часткову присутність або повну відсутність у практиці вашої роботи запропонованих положень.

Основні критерії уроку

Так

Част-
ково

Ні

1. Готуючись до уроку, старанно продумую його мету: освітню,розвивальну та виховну

2. У своїй роботі застосовую різноманітні сучасні методи навчання (лекції, семінари, заліки, конференції)

3. Можу зацікавити учнів, захопити їх, примусити співпереживати, радіти та сумувати

4. Встановлюю і підтримую зворотній зв'язок

5. Здійснюю зв'язок навчального матеріалу з практикою життя

6. Розвиваю навички самоконтролю, вміння об'єктивно оцінювати свою відповідь, відповіді товаришів

7. Використовую педагогічні інновації

8. Маю власні педагогічні знахідки

9. Раціонально використовую час уроку

10. У мене є на уроці помічники, лаборант

11. Використовую на уроці ТЗІІ

12. Учні беруть участь у плануванні уроку, їхня думка враховується під час організації навчання

13. Домашні завдання задаються і коментуються

14. Пильную за санітарно-гігієнічними вимогами на уроці (чистота, готовність
робочих місць)

15. Об'єктивно оцінюю учнів

16. Задоволений результатами своїх учнів

17. Після кожного уроку заповнюю журнал, виставляю бали в учнівські щоденники

Результати:

15-17 поміток «так» — ви талановитий,сучасний, творчий учитель, уміло організовуєте навчально-виховний процес, виховуєте інтерес до предмета, домагаєтеся міцних знань.

10-15 поміток ви володієте програмовим матеріалом, успішно навчаєте учнів, але не завжди послідовні в дотриманні сучасних педагогічних вимог до уроку. Учні вас розуміють.

До 10 поміток — працюєте по-старому, вас не цікавлять досягнення сучасної педагогіки, учні вас терплять. Часто ви самі відчуваєте, що
працюєте безініціативно, однак боїтеся зізнатися в цьому самому собі.

Пам»ятка для однодумців

Учень 5-го класу чекає на вчителя доброго та милого.

Учень 6-го класу чекає на вчителя ввічливого.

Учень 7-го класу чекає на вчителя справедливого, який не займається моралізаторством.

Учень 8-го класу чекає на вчителя освіченого та вимогливого, який застосовує ТЗН.

Учень 9-го класу чекає на вчителя, який однаково ставиться до всіх, доступно пояснює матеріал, активно проводить уроки.

Учень 10-го та 11-го класів чекає на вчителя, об'єктивного в оцінюванні, який знає свій предмет, уміє прищеплювати любов до нього.

Повернемося до наших очікувань. Чи розмістите ви свої очікування на дереві? Чи пташка з вашим очікуванням полетить геть?

Вправа «Слово на згадку або шквал компліментів»

  • Чи цікаво було вам працювати ?

  • Що сподобалося найбільше?

  • Ваше добре слово колегам.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання