Урок-тренінг по основам здоров'я "Правда про наркотики. Причини та наслідки їх вживання""

Опис документу:
Надати учням достовірну інформацію про наркотичні речовини, розвінчати поширені міфи про популярність і магічні властивості наркотиків; з’ясувати найпоширеніші причини вживання їх підлітками та вплив на організм. Розвивати навички безпечної поведінки в суспільстві . Виховувати навички контролю власної поведінки .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Правда про наркотики. Причини і наслідки їх вживання.

Мета: надати учням достовірну інформацію про наркотичні речовини, розвінчати поширені міфи про популярність і магічні властивості наркотиків; з’ясувати найпоширеніші причини вживання їх підлітками та вплив на організм. Розвивати навички безпечної поведінки в суспільстві . Виховувати навички контролю власної поведінки .

Епіграф

Успіхи свідчать про те, на що ти спроможний,

А невдачі – про те, чого ти невартий.

Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору.

М.Горький

Обладнання і матеріали:

  • Підручник, зошит-практикум.

  • Аркуш паперу форматом А1

  • Картки.

  • Розрізні гриби.

  • Кольорові олівці, маркери, скоч.

Що підготувати заздалегідь: розрізні гриби,Малюнок «Кошик»

Домашнє завдання: Підручник параграф 16, зошит-практикум (с 20.)

Хід тренінгу

І. Вступна частина.

1. «Знайомство» Добрий день. Я дуже рада вас вітати на уроці-тренінгу

Продовжіть, будь-ласка, наступну фразу: «Я пишаюся собою тому, що…» Дуже добре, ось ми і привіталися.

2.Правила роботи в групі. Щоб наша робота була плідною, зараз ми згадаємо правила роботи в групі. (Правила пропонуються на картках та обговорюються учасниками тренінгу). Якщо хтось хоче додати своє правило, то учасники його вислуховують та приймають або ні.

Приклади правил:

  • Слухати один одного.

  • Говорити, піднімаючи руку.

  • Добровільність.

  • Правило «Усмішка»

  • Слухаємо і чуємо.

  • Говоримо по суті.

  • Не критикуємо.

4. Повідомлення теми

3. Очікування.

Зараз я вам роздам розрізні гриби. Ви повинні на них написати свої очікування і прикріпити їх на нашу галявину. (Очікування зачитуються, а потім прикріпляються на галявину)

4. Рухавка «Іподром» Оголошуючи слова, учні імітують рухи, про які говорить тренер.

ІІ. Основна частина.

1.Тренер розповідає притчу.

«Дві жабки» Одного разу дві жабки упали в глечик зі сметаною. Одна із них подумала, що це кінець, і загинула. А друга почала борсатися аж поки збила масло. Тоді вона відштовхнулася від нього і вистрибнула з глечика.

2.Тренер зачитує цитату, записану на дошці:

«Найбільша цінність на землі —

Здоров’я та життя людини»

Запитання до учнів. Як ви розумієте це висловлювання?

3.Інформаційне повідомлення Тютюн, алкоголь, деякі ліки, токсичні речовини, наркотики… усі вони більшою чи меншою мірою впливають на мозок і психіку людини., її здатність тверезо мислити і відповідально діяти. Тому їх називають психоактивними речовинами. Деякі із них є легальними і використовуються в медицині як знеболювальні чи снодійні препарати. Однак існує ще одна група речовин, вживання яких є особливо небезпечними. Це – нелегальні наркотики. Загалом наркотиками є всі психоактивні речовини, та власне наркотиками прийнято називати лише нелегальні препарати. Розповсюдження яких заборонено законом.

Дуже небезпечними для людини будь-якого віку є наркотики, які спричиняють швидку залежність організму від їх уживання. Наркотики — це отрути, що руйнують клітини мозку, печінки, інших важливих органів. Наркотичні речовини змінюють свідомість людини, руйнують її пам’ять, інтелект, пригнічують відчуття та емоції, а також спричиняють психологічну та фізіологічну залежності.

4.Вправа «Коло знань» . Учні об’єднуються у 4 групи (за порами року: зима, весна, літо, осінь). Їм роздаються картки. Необхідно виділити по одному представнику від кожної групи. Ці учні переходять до іншої групи і розповідають, про що вони дізналися у своїй групі. Відтак переходять до наступної і т.д. коли вони повертаються до своїх груп, їхні товариши коротко розповідають, що їм розказали діти з інших груп. (Обговорення)

Картка 1. Наркотики набагато небезпечні для дітей і підлітків, ніж для дорослих – наркотична залежність у них може виникнути вже через декілька тижнів; при незначному передозуванні наркотичних речовин виникають тяжкі отруєння, які можуть закінчитися смертю через зупинку серця або дихання. Між наркоманією та палінням дуже тісний зв'язок – серед наркоманів 85-90% тих, хто палив чи палить. Схильність до наркотичної залежності властива людям різною мірою, однак виявити її заздалегідь практично неможливо, тому єдиний шлях уникнути наркоманії—відмова від спроб вживання наркотичних засобів.

Картка 2. Наркоманія – одна з найболючіших проблем сучасності. Щодня ми чуємо про злочини, скоєні через наркотики, про зруйновані долі. Під загрозою опинилися підлітки, які мало знають про небезпеку наркотиків і не вміють опиратися з боку наркоділків. Наркотики є легкодоступними. Реклама сигарет і алкоголю підступно створює позитивний імідж наркотикам і заохочує молодь. Наркотики вживають друзі. Деякі фільми і телепередачі романтизують наркотики. Ось тільки початок списку серед соціальних чинників, через які люди починають вживати наркотичні речовини.

Картка 3 Велика небезпека підліткової наркоманії криється у тому, що поруч із всіма проблемами, які постають внаслідок узалежнення, з’являється кримінальний аспект, оскільки в юного наркомана виникає гостра потреба в грошах для придбання наркотиків та необхідність зберігання наркотичних речовин. За такі протиправні дії підлітки можуть бути притягнені до карної відповідальності, передбаченої Кримінальним кодексом, починаючи із 16 років. За особливо тяжкі злочини карна відповідальність настає з 14 років.

Картка 4. Деякі люди не знають, як це небезпечно – палити, пити і вживати наркотики. Їм цікаво, на щ це схоже. Вони не вірять, що вживання наркотиків є таким небезпечним, як про це кажуть експерти. Знаючи про небезпеку наркотиків і довіряючи експертам, вони вірять, що можуть спробувати наркотики, а потім відмовитися від них, коли захочуть. Часто люди за допомогою наркотиків намагаються відновити психологічну рівновагу.

5. Міфи і факти про наркотики. Кожному учаснику роздаються червоні і зелені картки. Зачитуються твердження про наркотики (с. 110). Якщо учні з ним згодні – піднімають зелену карточку, якщо ні—червону. Проводиться обговорення. Як висновок: щоб залучити якнайбільше молоді до вживання наркотиків, наркоділки поширюють чимало міфів про те, що це модно, що можна почати і будь-коли кинути. Але пам’ятайте: це лише приманки! Дуже рідко рибці вдається зіскочити з гачка.

6.Вправа «Мозковий штурм» Класна дошка розділена навпіл. На ній по черзі записується що можуть наркотики і чого не можуть наркотики «зробити » для людини.

7.Тест «Оціни себе»

Примітка.

Якщо ти набрав 35 балів, було б корисно для твого соціального і психологічного розвитку більше вірити в самого себе. Стережися! У тебе є підвищений ризик наркогенного впливу. Виховуй в собі навички контролю власної поведінки. Навчися поважати себе як неповторну унікальну особистість.

Якщо ти набрав менше 35 балів, то у тебе позитивна спрямованість на саморозвиток, що має велике значення для формування твоєї особистості. Але не зупиняйся на досягнутому. Процес саморозвитку тривалий і нескінченний, він вимагає щоденної кропіткої праці над собою.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Вправа «Зворотній зв'язок »Завершення вправи «Очікування». Якщо вони справдились, то учасники переносять гриби в кошик.

  2. Вправа «Віночок побажань». Діти по колу висловлюють свої побажання сусіду, який сидить справа, кладучи йому руку на плече. Таким чином утворююче віночок.

  3. Прощання. Учасники разом з тренером проговорюють фразу : «Хай у вас і у нас все буде гаразд»

Додаток 1

Оціни себе і вистав бал проти відповіді.

1бал — зовсім ні (не характерне)

2 бали – як правило, ні

3 бали – часом так, часом ні.

4 бали – як правило, так.

5балів – так, повню мірою

  1. Мені подобається моя зовнішність.

  2. Мені потрібен якийсь час, щоб побороти сором’язливість (ніяковість) у новій обстановці (компанії)

  3. Я дуже хвилююся, воли виступаю перед великою аудиторією.

  4. Я завжди хвилююся, чи зможу справити гарне враження на оточуючих.

  5. Я часто роздивляюся в дзеркало.

  6. Мені важко спілкуватися з незнайомими людьми.

  7. Я не можу зрозуміти змін свого настрою та почуттів.

  8. Я завжди намагаюсь зрозуміти (збагнути) себе.

  9. Я багато думаю про себе.

  10. Я не знаю (не розумію) і не можу пояснити змін, які відбуваються в мені.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
0
7
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!