УРОК - ТРЕНІНГ ДЛЯ УЧНІВ НА ТЕМУ: « КРИКОМ ВОГНЮ НЕ ЗАГАСИШ!»

Опис документу:
Ознайомити учнів із стадіями розвитку пожежі. Формувати вміння користуватися первинними засобами пожежогасіння. Виховувати організованість, впевненість у власних силах. Обладнання і матеріали • аркуші паперу формату А4; • олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

8 КЛАС

УРОК - ТРЕНІНГ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ НА ТЕМУ:

« КРИКОМ ВОГНЮ НЕ ЗАГАСИШ!»

Урок - тренінг на тему:

КРИКОМ ВОГНЮ НЕ ЗАГАСИШ

Мета :
Ознайомити учнів із стадіями розвитку пожежі. Формувати вміння користуватися первинними засобами пожежогасіння. Виховувати організованість, впевненість у власних силах.

Обладнання і матеріали
• аркуші паперу формату А4;
• олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стікери.

Підготоване заздалегідь

• Муляжі або списані вогнегасники.
• Магнітофон і запис енергійної мелодії.

Орієнтовний план заняття

Оргмомент .Стартові завдання 10 хв. «Розминка» 3 хв
Взаємонавчання, взаємооцінювання 20 хв.
Підсумкове завдання 5 хв.
Завершення роботи5 хв.

Стартові завдання
 Привітання учнів, повідомлення теми і завдання уроку.

  • Я думаю,що ви зрозумієте, чому дуже важливо дотримуватись правил протипожежної безпеки. А щоб краще вміти орієнтуватися під час пожеж, ми сьогодні на занятті пригадаємо ,наявність яких умов

Щоб загасити вогонь ,необхідно ліквідувати одну з умов виникнення горіння: знизити температуру речовини,яка горить,тобто охолодити її,наприклад за допомогою води,та перешкодити доступу кисню .


 Мозковий штурм: «Де може виникнути пожежа?».

 Інформаційне повідомлення про :

Основні параметри пожежі.

До основних параметрів розвитку пожежі відносять: тривалість пожежі, площу пожежі, температуру пожежі, швидкість розповсюдження пожежі, швидкість вигоряння горючих речовин і матеріалів, інтенсивність газообміну, інтенсивність або густину задимлення,

Тривалість пожежі. Тривалістю пожежі називається час з моменту його виникнення до повного припинення горіння.

Площа пожежі. Площею пожежі називається площа проекції зони горіння на горизонтальну або вертикальну площину. На малюнку 1 показані характерні випадки визначення площі пожежі. На внутрішніх пожежах в багатоповерхових будівлях загальна площа пожежі знаходиться як сума площ пожежі всіх поверхів. В більшості випадків користуються проекцією зони горіння на горизонтальну площину, порівняно рідкісно на вертикальну, наприклад, при пожежі на газовому фонтані, при пожежі у високостелажном складі, при горінні одиночної конструкції невеликої товщини, розташованої вертикально, наприклад, перегородки, декорації і т. п. Площа пожежі є одним з основних параметрів пожежі, особливо важливим при оцінці його розмірів, при виборі способу ліквідації горіння, при визначенні особливостей тактики його гасіння і розрахунку кількості сил і засобів, необхідних для його локалізації і ліквідації.

Мал. 1. Площа пожежі:

а – при горінні рідини в резервуарі;

б – при горінні штабелю пиломатеріалів;

в – при горінні газонафтового фонтану.

Стосовно нашого гарнізону, значну частину виїздів по тривозі якого складають виїзди на гасіння лісу, кожен командир відділення має чітко і швидко оцінювати площу пожежі і передати цю інформацію на ЦППЗ. Для оцінки площі лісової пожежі необхідно умовно представити її у вигляді прямокутника. Потім оцінити приблизно його довжину і ширину і, перемноживши їх, отримати потрібну площу пожежі.

Температура пожежі. Під температурою внутрішньої пожежі розуміють середнє об’ємну температуру газового середовища в приміщенні, а під температурою відкритої пожежі - температуру полум'я. Температура внутрішніх пожеж, як правило, нижче, ніж відкритих.

Лінійна швидкість розповсюдження горіння. Під цим параметром розуміють дальність розповсюдження фронту полум'я по поверхні горючого матеріалу в одиницю часу. Лінійна швидкість розповсюдження горіння визначає площу пожежі. Вона залежить від вигляду і природи горючих речовин і матеріалів, від здібності до запалювання і початкової температури, від інтенсивності газообміну на пожежі і спрямованості конвективних газових потоків, від ступеня змільченості горючих матеріалів, їх просторового розташування і інших чинників.

Пожежне навантаження. Основним чинником, що визначає параметри пожежі, є вигляд і величина пожежного навантаження. Під пожежним навантаженням об'єкту розуміють масу всіх пальних і важкогорючих матеріалів, що доводяться на 1 м2 площі підлоги приміщення або площі, займаної цими матеріалами на відкритому майданчику.

Швидкість вигоряння. Під швидкістю вигоряння розуміють втрату маси матеріалу (речовини) в одиницю часу при горінні. Процес термічного розкладання супроводжується зменшенням маси речовини і матеріалів, яка з розрахунку на одиницю часу і одиницю площі горіння кваліфікується як масова швидкість вигоряння, кг/(м2*с).

Є й інші параметри, що характеризують пожежу, але вони в більшому сенсі використовуються при складанні оперативної документації.


 Учні об’єднуються в пари і розповідають одне одному про пожежі, свідками яких вони були, або про ті, про які дізналися із ЗМІ. Визначають, на які стадії вдалося загасити пожежу.

Розминка: «Пожежа»
 Поставити стільці колом, спинками всередину.
 Тренер: «Уявіть, що ви — пожежники. Як і справжнім пожежникам, вам треба вміти швидко вдягатися». Коли я увімкну музику, ви почнете ходити навколо стільців. Щойно музика стихне, змініть із себе і покладіть на найближчий стілець одну деталь вашого одягу. За командою: «Пожежа!» вам необхідно зібрати усі ваші речі і вдягнути їх. Переможе той, хто зробить це найшвидше».

Взаємонавчання, взаємооцінювання

 Підготовка повідомлень:
ЗАВДАННЯ 1 — «Хата горить! Що робити?»;


1) потривожити людей, що в ньому живуть,

2) повідомити найближчого поліциста чи пожежну станцію,

3) спонукати сусідів, щоб несли драбини, матраци й килими та ловили людей, які скачуть униз.

Коли приїдуть пожежні, хлопці повинні допомогти поліції тримати натовп людей осторонь від місця праці пожежників.

Якщо треба ввійти в дім і там шукати слабих і зомлілих людей, тоді головна річ, що її треба виконати - це: покласти собі на ніс і уста вогку хустину чи шматину і йти, зігнувшись чи повзучи на руках і колінах, зовсім близько долівки, де ще найменше диму чи газів. Коли ж доводиться йти через вогонь і іскри, добудь собі по змозі покривало, зволож його й посередині зроби дірку, щоб крізь неї пропхати голову: це ніби вогнетривкий плащ, в якому можеш пробитись через полум'я й іскри.

ЗАВДАННЯ 2 — «Які бувають вогнегасники»;

ЗАВДАННЯ 3 — «Як правильно дихати в зоні пожежі»;


ЗАВДАННЯ 4 — «Як загасити одяг на людині».

Це не надто приємне, коли тебе на долівці в покривало чи в килим загорнуть, але тільки цим способом можна допомогти тому, кому одяг загорівся. Уважай, щоб і твій одяг не загорівся
 Презентації.
Обмінюються думками, записують усе, що запам’ятали.
 Обговорення, доповнення, оцінювання, яке завдання було важніше.

Підсумкове завдання
 Обговорення ситуацій

Завершеність заняття
 Продовжити фразу: «Якби я був вогнем…»

Висновок: Отож потрібно насамперед пам’ятати, що пожежі краще запобігти,ніж її гасити. Але ,якщо пожежа вже сталася,слід діяти так,щоб урятувати життя собі та людям,які вас оточують,звести до мінімуму матеріальні збитки.


Результати навчання

Наприкінці заняття учні мають уміти:
• назвати три стадії пожежі і три типи вогнегасників;
• обирати відповідні засоби пожежогасіння у випадках загоряння звичайних речей, електроприладів чи легкозаймистих рідин;
• продемонструвати здатність загасити невелику пожежу; захищати органи дихання та правильно діяти у випадку згоряння одягу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.