Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках»

Урок "Т.Г. Шевченко. Світова велич українського поета"

Українська література

Для кого: 9 Клас

24.03.2020

1022

26

0

Опис документу:
Мета: оцінити і охарактеризувати внесок Т.Шевченка в скарбницю української поезії, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів: -знаннєва складова: учень усвідомлює світову велич поета; -діяльнісна складова: уміє використовувати навички пошукової діяльності в мережі Інтернет, користуватися різними джерелами інформації, узагальнювати та систематизувати отриману інформацію;
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 98 Т.Г. ШЕВЧЕНКО. СВІТОВА ВЕЛИЧ УКРАЇНСЬКОГО ПОЕТА

Мета: оцінити і охарактеризувати внесок Т.Шевченка в скарбницю української поезії, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

-знаннєва складова: учень усвідомлює світову велич поета;

-діяльнісна складова: уміє використовувати навички пошукової діяльності в мережі Інтернет, користуватися різними джерелами інформації, узагальнювати та систематизувати отриману інформацію;

-ціннісна складова: демонструє інтерес до вивчення творчості поета.

Перебіг уроку

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Ребус

Акровірш

Ти мусиш нам співця назвати,

Адже умів лиш він один

Рабів німих так захищати.

А хто так оспівав, як він,

Садок вишневий коло хати?

Дмитро Білоус

  • Хто мені нагадає, що це за вірш такий – акровірш?

  • З якими людьми у вас асоціюється ім’я Тарас?

(Тарас Бульба, Тарас Шевченко…)

В історії кожного народу, серед її великих творців, є люди, імена яких оповиті невмирущою любов’ю і славою. Франческо Петрарка (італ. поет), Вільям Шекспір (англ.. поет, один з найвідоміших світових драматургів) – ці імена асоціюються з епохою Відродження у світовій літературі. Поряд з ними стоїть прізвище Тараса Григоровича Шевченка, який не тільки підніс українську літературу на світовий рівень, а й змінив народний світогляд.

Талант Шевченка, його допитливість, незвичайна любов до всього рідного, до свого пригнобленого народу, до своєї культури, що перебувала тоді в московському ярмі, а також освіта, начитаність, праця над собою — все це було ґрунтом для появи геніальних його творів.

Шевченко для України – не просто народний поет, геніальний митець, національний пророк, апостол правди, заступник знедолених, провидець – так його називають українці. І в цьому немає перебільшення.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

III.ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Шевченко - основоположник нової української літератури. Він уперше привернув увагу до почуттів простої людини, сприяючи цим самим демократизації літератури. Удосконалював ліро-епічні жанри: поему, думку, баладу, елегію, послання. Багато його творів стали улюбленими піснями українців. Найбільше його віршів на музику поклав М.Лисенко (83)

Літературна спадщина:

  • 240 поезій, з них понад 20 поем;

  • 9 повістей російською мовою;

  • драма «Назар Стодоля»;

  • щоденник;

  • автобіографії.

Шевченкова художня спадщина значно більша від літературної. Митець затвердив себе як новатор у галузі офортів, різновиду граверного мистецтва. Серія офортів «Живописна Україна» - спроба увічнити красу, історію, звичаї рідного краю. Автопортрети Шевченка дають змогу простежити, як впливали життєві обставини на його долю.

Мистецька спадщина :

- 210 акварелей;

- 150 портретів, з них 43 – автопортрети;

- 27 офортів, з яких 6 серій «Живописна Україна»;

- понад 230 олівцевих малюнків ландшафтів України;

- начерки на 360 сторінках рукописів та альбомів..

  • Перегляд відео«Як Тарас Шевченко став зіркою. 3 серія «Книга-мандрівка. Україна».

https://www.youtube.com/watch?v=Ktb-0LRm2Pk&t=136s

  • Проблемне запитання: Шевченкова доля - випадковість чи закономірність? Чи обов’язково вона мала бути такою тяжкою і трагічною?

  • Виконати завдання «Кінні перегони»

https://learningapps.org/3189894

  • Пропоную скористатися вашими сканерами штрих-кодів і дізнатися ще про декілька цікавих фактів із життя поета

Тарас Шевченко: факти про митця, яких більшість не знає

  • «Незакінчене речення» «Для мене було новим дізнатися, що…»,

«Шевченко для мене – це…»

Настав час відпочити. Запрошую вас до жвавої руханки від Злати Огневич «Запали вогонь»

https://www.youtube.com/watch?v=JNQFqnrwYqA

! Кому не можна різких рухів, тим пропоную фітнес для очей. Перейдіть за цим покликанням і насолодіться вправами під улюблену музику

https://fitness.org.ua/krashi-vprava-dlia-ochei-vid-vtomi-pislia-roboti-z-komputer/

Молодці! Похваліть себе, вмотивуйте: « Повірте, що зможете, і пів шляху вже пройдено». Теодор Рузвельт

  • Пропоную до вашої уваги вправу «Правда чи фейк»

ІV.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

І повертаючись до питання геніальності, чи можемо ми зробити висновок, що Тарас Григорович Шевченко видатна особистість, є не просто отим канонічним образом суворого дядька у смушевій шапці, а багатогранна особистість, інтелігентна людина. Він не був бідним, як це раніше любили показувати, але він був простою людиною, що мріяла про сім’ю і хату на Україні. Як поет він завжди актуальний, в усі часи його «Кобзар» є надзвичайним!!!
От цікаво, якби зараз він прийшов і подивився на нас, чи сподобались би ми йому? Думаю кожне покоління бачитиме і читатиме по-своєму Шевченка.

  • Створіть літературну газету

  • Спробуйте пройти онлайн-тест та дізнайтеся про рівень ваших знань із вивченої теми

https://onlinetestpad.com/ua/test/49187-zhittya-ta-tvorch%D1%96st-tarasa-shevchenka

V.ПІДСУМКИ УРОКУ

Рефлексія

Підберіть та поясніть фразеологізм, відповідний вашому сприйняттю уроку:

  • чув краєм вуха

  • ворушив мізками

  • рахував ворон

  • натхненно слухав

  • лід рушив

  • був на сьомому небі

  • бив байдики

  • ловив гав

  • комар носа не підточить

VI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Фотоквест

Використані джерела

  1. https://www.facebook.com/groups/2564255726999258/

  2. https://fitness.org.ua/krashi-vprava-dlia-ochei-vid-vtomi-pislia-roboti-z-komputer/

  3. https://www.facebook.com/groups/288525101717490/?multi_permalinks=638912030012127&notif_id=1584295476946166&notif_t=group_activity

  4. https://learningapps.org/3189894

  5. https://naurok.com.ua/urok-svitova-velich-shevchenka-78261.html

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.