Урок "Тематична контрольна робота з теми "Лексикологія. Фразеологія" (6 клас)

Опис документу:
Тематична контрольна робота містить завдання різного рівня складності. В основному містить тестові завдання із даної теми, але є також завдання з відкритими відповідями. Учителю дає можливість якісно і швидко перевірити знання та вміння учнів, так як у розробці є відповіді на всі запитання котрольної роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК № 36

ДАТА :

Тема:

Тематична контрольна робота №2.

Мета:

з’ясувати рівень засвоєння теми «Лексикологія. Фразеологія», сформованість умінь та навичок тлумачити слова, розрізняти лексику за походженням, за частотою та сферою вживання; розвивати навички аналізу мовних явищ; виховувати наполегливість у навчанні.

Тип уроку:

контроль та корекція знань учнів.

Обладнання:

тестові завдання, контрольні зошити.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

ІІІ. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

  1. Пояснення вчителя щодо виконання контрольної роботи.

  2. Виконання завдань учнями .

Відповіді:

І варіант ІІ варіант

По 0,5 бала

По 0,5 бала

1

Б

1

Г

2

Г

2

А

3

А

3

Б

4

В

4

Г

5

А

5

А

6

Г

6

А

7

Б

7

А

8

Г

8

В

9

Г

9

В

10

Б

10

Б

11

А

11

А

12

А

12

В

13

Г

13

А

По 2 бали

По 2 бали

14

  1. Г

  2. Ґ

  3. Б

  4. А

14

  1. Ґ

  2. Г

  3. А

  4. Б

По 4 б.

15

  1. Близько.

  2. Утекти.

  3. Мовчати + речення

15

  1. Доганяти.

  2. Підкорити когось.

  3. Червоніти + речення

ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти 3 картки-завдання з теми «Лексикологія».

Тематична контрольна робота № 2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

І варіант

1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

А курінь, сільський, потоки;
Б газда, когут, злуда;
В куций, батько, беркут;
Г глаголити, зелений, бриль, увага.

2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:

А перст, світоч, суцвіття;
Б говорити, піїт, зірки;
В ватра, дзиґарі, передзвони;
Г пташки, калинонька, горіли, жита.

3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:

А жандармерія, гайдамака, крамарне, хлоп;
Б аероплан, тяжкий, амфора, планета;
В прапор, кваша, швець, півень;
Г хвіртка, лишенько, добридень, щодня.

4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:

А менеджмент, багряно-водний;
Б дизайнер, левино-жовтий;
В жовтень, громадянський, методика;
Г інтербачення, ложкохвати.

5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:

А фонема, лексема, постфікс, суфікс;
Б гриб, дуб, малюнок, юнак;
В холодильник, легінь, навчання;
Г оса, явище, заява, сонечко.

6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

А вітряно, борг, доробок, здавна;
Б мішечок, колода, насадження;
В мотовило, перелік, печеніг,
Г анонс, асиміляція, джем, торт.

7. У реченні:  Надворі  вітрище, сонце ледь проглядає крізь хмари. Виділене слово — це:

А просторічні;
Б стилістично-забарвлені;
В діалектні;
Г синоніми.

 8. Які слова становлять основу лексики української мови?

А Неологізми. Б Історизми. В Запозичені. Г Загальновживані.

9. Які слова вживають тільки жителі певної місцевості?

А Професійні. Б Запозичені. В Неологізми. Г Діалектні.

10. Вкажіть рядок, у якому всі слова є загальновживаними.

А Надія, довіра, асиміляція.

Б  Дерево, струмок, полум’я.

В Вітер, птах, літописання.

Г Світло, мрія, легінь

11.Застарілі слова – це слова,
а) що вийшли з активного вжитку;
б) пов’язані з особливостями роботи людей тієї чи іншої професії;
в) що ввійшли в українську мову з інших мов.

12.Стійкі сполучення слів, які за змістом часто дорівнюють одному слову, – це
А фразеологізми Б діалектизми В неологізми, Г просторічні слова.

13. Вкажіть рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики.

А Протокол, звіт, діаметр.

Б Книжка, кодекс, трикутник.

В Договір, фотосинтез, наказ.

Г Інструкція, заява, розписка.

14 Установіть відповідність між фразеологізмами та їхніми значеннями:

1 Вогнем і мечем                                   А обманювати

2 до нових віників                                 Б дуже стомлений

3 як викручена ганчірка                       В приставати

4 замазувати очі                                    Г нещадно

                                                                Ґ дуже довго.

15. Поясніть значення фразеологізмів, з одним із них складіть речення:

А) рукою подати;

Б) накивати п’ятами;

В) тримати язик за зубами.

Тематична контрольна робота № 2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

ІІ варіант

1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

А пір’я, влітку, прегарний;
Б спадщина, лижі, проміння;
В червлений, посуд, батько, потоки;
Г каракати, качула, кресаня, легінь.

2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:

А стежина, здійметься, батьківське;
Б перст, світоч, суцвіття;
В говорити, піїт, зірки;
Г ватра, дзиґарі, передзвони;

3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:

А лерія, відродження, сіяч, гай;
Б цариця, воєвода, пістоль, соха;
В горобець, хлопець, слівце, водій;
Г бруківка, суглоб, здається, піч.

4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:

А компакт-диск, вогнеликий;
Б надвечірність, місяць-білогривець;
В голубосизяна, густо-джемилиний;
Г весна, відлига, урочистий.

5. Вкажіть рядок зі словами-термінами.

А Координація, синтаксис, бароко.

Б Істина, лінгвістика, синус.

В Кенгуру, біологія, катет.

Г Гіпербола, пісняр, легенда.

6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

а) габітус, дебіт, едафон, інцизія;
б) вічко, бондар, дослідник, здоба;
в) млинок, коляда, нарукавник;
г) мудрість, перепал, петрушка.

7. У реченні Не плач, татусю, ми ще повернемось назад. Виділене слово — це:

А стилістично забарвлене; Б жаргонізм; В діалектизм; Г загальновживане.

8. Який словник подає значення і походження запозичених слів?

А Фразеологічний словник.

Б Словник синонімів.

В Словник іншомовних слів.

Г Енциклопедичний словник.

9. Лексикологія – це розділ науки про мову, що вивчає
А звуки мовлення;
Б способи творення слів;
В слова, їх значення, походження, вживання;

Г будову слова.

10. Діалектизми - це
А слова, які розуміють і вживають усі;
Б слова, вживання яких обмежене певною місцевістю;
В слова, які використовують люди певних професій.

11.Терміни – це слова або словосполучення, 
А які називають спеціальні поняття науки, мистецтва, виробництва;
Б які позначають предмети і явища чужого життя;
В які вживаються лише в мові людей певної місцевості.
12. Укажіть фразеологізм, який має значення вперта людина, впертюх:

 А латка на латці; Б біла ворона; В хоч кіл на голові теши; Г як рак свисне.

13. Вкажіть рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики.

А Оголошення, доповідна записка, акт.

Б Книжка, кодекс, трикутник.

В Договір, фотосинтез, наказ.

Г Наказ, звіт, діаметр..

14  Установіть відповідність між групами застарілих слів та їх значеннями.

1 Аршин, верства, гони, миля                                А Старовинна зброя

2 Війт, десяцький, жандарм, осавула                    Б Старовинний одяг

3 Панцир, мушкет, спис, щит                                 В Старовинний посуд

4 Жупан, запаска, кирея, свита                               Г Колишні чини

                                                                                   Ґ  Старовинні одиниці  виміру

15. Поясніть значення фразеологізмів, з одним із них складіть речення:

А) наступати на п’яти ;

Б) як сніг на голову;

В) пекти раків

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.