Урок Тема. Звичайні дроби і ділення натуральних чисел.

Опис документу:
Тема. Звичайні дроби і ділення натуральних чисел. Мета: показати зв'язок між дією ділення і звичайними дробами; ви¬робити навички записування частки у вигляді дробу натурального числа та дробу з довільним наперед вказаним знаменником. Розвивати обчислювальні навички. Виховувати культуру мовлення. Тип уроку: засвоєння нових знань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Звичайні дроби і ділення натуральних чисел.

Мета: показати зв'язок між дією ділення і звичайними дробами; виробити навички записування частки у вигляді дробу натурального числа та дробу з довільним наперед вказаним знаменником. Розвивати обчислювальні навички. Виховувати культуру мовлення.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, комп’ютер, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Організація уваги учнів.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірка асистентами вчителя.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Не кажи чому учився, а чого пізнав» (Народна мудрість)

IV. Формування теми і мети уроку.

V. Актуалізація опорних знань

Метод «Мозковий штурм»

  1. Пиріг розрізали на 8 рівних шматків.

    1. Яку частину пирога становить 1 шматок?

    2. Яку частину пирога становлять 3 шматки?

    3. Яку частину пирога становлять усі шматки?

[1); 2) ; 3) .]

Отже, якщо ціле розділити на b рівних частин і взяти а таких частин, отримаємо дріб

VI. Засвоєння нових знань

Перегляд презентації вчителя.

Розв'язування задач.

  1. Розділити порівну 6 плиток шоколаду між трьома дітьми.
    Розв'язання. Зрозуміло, що 6 ділиться на 3 наділо, тому 6 : 3 = 2 (шматки) кожному.

  2. Розділити порівну 3 плитки шоколаду між трьома дітьми.
    Розв'язання. Зрозуміло, що 3 ділиться наділо на 3, тому 3 : 3 = 1 (шматок)

кожному.

  1. Розділити порівну 2 плитки шоколаду між трьома дітьми
    Розв'язання.
    Оскільки 2 не ділиться наділо на 3, поділимо кожну плитку шоколаду на 3 рівних частини і дамо кожному з дітей по одній частині від кожної плитки.

Кожна частина — це плитки, а 2 таких частини — це плитки. Отже, розділивши 2 плитки на 3, отримали .

  1. Розділити порівну 5 плиток шоколаду між трьома дітьми
    Розв'язання.
    Оскільки 5 не ділиться на 3, кожну плитку шоколаду

поділимо на 3 рівних частини і дамо кожному з дітей по одній частині від кожної плитки.

Кожна частина — це , а 5 таких частин — це . Отже, розділивши 5 плиток на 3, отримали . Таким чином, можна сказати, що: 2 : 3 = ; 5 : 3 = .

І взагалі, а : b = , де а і bбудь-які натуральні числа, якщо і не дорівнює 0, тобто риску дробу можна замінити на знак ділення.

Завдання 1 (на закріплення). Записати у вигляді дробу частку:

1) 2 : 5; 2) 1 : 10; 3) 15 : 8; 4) 7 : 1; 5) 7 : 7; 6) 12 : 4; 7) 15 : 5.

Розглянувши з учнями приклади 4) 5) 6) 7), звернути увагу учнів, що в кожному з них ділення виконується наділо, тобто дріб дорівнює натуральному числу:

4) 7 : 1 = = 7; 5) 7 : 7 = = 1; 6) 12 : 4 = = 3; 7) 15 : 5 = = 3.

Тобто, «прочитавши» ці рівності справа наліво, маємо, що натуральне число можна записати дробом, причому — не одним.

7 = ; 1 = ; 3 = = і т. д.

Завдання 2. Заповнити пусті місця в таблиці.

Частка

Дріб

Ділене

Дільник

Чисельник

Знаменник

5 : 8

3

14

6

11

Після закріплення зв'язку між діленням і звичайними дробами, учні за підручником знайомляться із застосуванням цього правила для розв'язання рівнянь (ст. 202-203).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VII. Закріплення знань. Формування вмінь

Розв'язування вправ

Завдання 1. Виконайте ділення з остачею:

1) 2738 на 125; 2) 3049 на 134.

Завдання 2. На скільки однакових частин треба розрізати пиріг, щоб ти міг роздати його порівну своїм друзям, якщо тобі заздалегідь невідомо, скільки їх буде — троє чи четверо?

Завдання 3. Сад площею 420 м2 засаджено яблунями, сливами і вишнями, причому яблунями засаджено площі саду, а сливами — площі.

Яка площа саду засаджена вишнями?

Завдання 4. Розв'яжіть рівняння: 7х = 13; 5х + х = 5.

VІІІ. Підсумок уроку

Виконайте ділення:

1) 14 : 2; 2) 14 : 14; 3) 14 : 3; 4) 14 : 15; 5) 14 : а, а ≠ 0, дорівнює 0;

6) а : 14; 7) m : n, n не дорівнює 0.

Отже, тепер ми знаємо, що можна поділити будь-яке натуральне число на інше (окрім 0), причому в окремих випадках отримаємо натуральне число, а в інших маємо дріб.

ІХ. Домашнє завдання

Ст. 202-203, №№ 920; 921; 922 ; 923.

Х. Рефлексія

З яким настроєм ви виходите з уроку?

«Смайлики» на обличчях

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»