Урок. Тема. Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

Українська література

Для кого: 8 Клас

18.05.2021

154

11

0

Опис документу:
Метою уроку є ознайомити з життям і творчістю письменника, зацікавити ними, допомогти учням зрозуміти підтекст твору, алегоричність його художніх образів; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву, навички виразного читання, переказу, виділення головного та інтерпретації твору; виховувати естетичні смаки, уміння бачити красу й силу художнього слова.. «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

Мета: ознайомити з життям і творчістю письменника, зацікавити ними, допомогти учням зрозуміти підтекст твору, алегоричність його художніх образів; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву, навички виразного читання, переказу, виділення головного та інтерпретації твору; виховувати естетичні смаки, уміння бачити красу й силу художнього слова.

Теорія літератури: повість-казка, підтекст, алегорія, художні образи, художні засоби.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1.Бесіда.

— Як ви ставитеся до казки? Чи не вважаєте, що вже «виросли». з неї? Якою повинна була б бути казка, щоб зацікавити вас?

— Чи зустрічали ви людей, які не вміють робити зло, заради інших поступаються своїми інтересами? Як до них ставляться оточуючі? Чи не вважають їх, м’яко кажучи, нерозумними?

— Чи можна, на ваш погляд, за допомогою казки змінити сучасних людей, суспільство на краще?

III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку

1.Вступне слово вчителя.

«Для мене щастя полягає в тому, щоб робити улюблену справу, щоб не робити те, що мені не подобається». — це життєве кредо сучасного українського письменника Юрія Винничука, із творчістю якого ми ознайомимося на сьогоднішньому уроці.

IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Розповідь про письменника (або повідомлення учня).

Юрій Винничук — представник старшого покоління сучасних письменників. Живе й працює в містечку Винники ніді Львовом. Виступав і виступає активним критиком влади та має власну чітко виражену соціальну позицію. Твори Ю. Винничука перекладалися в багатьох країнах світу, тому його добре знають за кордоном, а сам він є автором перекладів із кельтських, англійської та слов’янських мов. Мав прізвисько «Чемодан». за енциклопедичні знання та ще, кажуть, твори свої зберігав у чемодані, особливо ті, які не друкували. Щоб пробитися в літературу, вдавався до містифікації — власні вірші видавав за переклади уявного середньовічного навіть ірландського поета Ріанґабара. І це спрацьовувало! «Я друкував свої юнацькі вірші під виглядом перекладів з ірландської мови, бо іншого способу надрукувати їх не мав». — згадує письменник.

2. Робота з підручником.

Доповнення відомостей про особистість письменника.

3.Бесіда.

— Які думки Ю. Винничука співзвучні з вашими власними? Чи зацікавилися ви його особистістю, захотіли прочитати твори?

4. Виразне читання І умовної частини повісті-казки Ю. Винничука «Місце для дракона». (Розділ І).

5. Словникова робота, обмін враженнями про прочитане.

6.Евристична бесіда.

— Чим був занепокоєний князь люботинський?

— Розкажіть про дракона. Чому він залишився без належного драконячого виховання?

— Чому пустельник не хотів учити дракона грамоті?

— Як дракон відреагував на виступ лицарів?

— Чому князь наказав загасити вогонь, який розпалили, щоб викурити дракона?

V. Закріплення знань, умінь та навичок

1. Завдання аналітичного характеру.

Заповніть таблицю, зробіть висновок.

РИСИ ДРАКОНА ГРИЦЬКА

Драконяче

Людське

Поява на світ, зовнішній вигляд

Ім'я, освіта, християнин, поет, поведінка,

здатність до самопожертви заради

блага інших, почуття вдячності до вчителя

Висновок. У дракона людського набагато більше

1.Творче завдання.

Напишіть список сучасних «драконячих законів». про які алегорично говориться в повісті-казці «Місце для дракона». Ю. Винничука.

VI. Підсумок уроку

2.Юрій Винничук "Місце для дракона" (тестові завдання)

1.     Де відбуваються події, описані в повісті-казці?

А)Люботинське князівство.

Б)Переяслівське князівство.

В)Чернігівське князівство.

Г)Київське князівство.

2.     Як звати головного героя твору?

А)Антось.

Б)Грицько.

В)Лаврін.

Г)Юрій.

3.     З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше?

А)Пустельником.

Б)Паном Лавріном.

В)Князем Люботинським.

Г)Драконом Грицьком.

4.     Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень?

А)Лицарські турніри.

Б)Згадував своє перше кохання.

В)Переможні походи, руїни здобутих фортець.

Г)Час, що провів із найкращими друзями.

5.     З якою проблемою зіткнувся князь?

А)На князівство напали вороги.

Б)Потрібно дочку видати заміж.

В)Зрада найкращих друзів.

Г)Стихійне лихо.

6.     На березі якої річки бачили дракона?

А)Ворскли.

Б)Дніпра.

В)Інгулу.

Г)Бистриці.

7.     Чому пустельник дивувався з дракона?

А)Дракон занадто захоплювався полюванням.

Б)Бо дракон володів східними єдиноборствами.

В)Дракон Грицько дуже любив смажену рибу.

Г)Бо той харчувався рослинами, мав добре серце.

8.     Про яку послугу попросив дракон Пустельника?

А)Добудувати  палац.

Б)Допомогти викрасти князівну.

В)Влаштувати турнір.

Г)Навчити його грамоти.

9.     Який талант мав Грицько?

А)Гарно малював.

Б)Писав вірші.

В)Чудово стріляв із лука.

 Г)Неперевершений кулінар.

10.                       Хто такий пан Лаврін?

А)Лицар, якого цікавили лише подвиги.

Б)Власник шинку “Під веселим раком”.

 В)Людина, що мріяла про князівський престол.

Г)Воєвода князя.

11.                       Як лицарі вирішили виманити дракона?

А)Вони розвели багаття перед печерою.

Б)Принесли йому смачну печеню.

В)Залили печеру водою.

Б)Відмовились будь-що робити.

12.                       Чи мав дракон товаришів?

А)Ні.

Б)Так.


2. Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Спираючись на перші враження від повісті-казки Ю. Винничука, я думаю, о цей твір…

VII. Домашня робота

1. Відшукати в тексті та виписати фразеологізми, приказки та прислів’я, пояснити їхній зміст.

2. Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про дракона.




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.