Урок "Текст. Монологічне висловлювання."

НУШ

Для кого: 1 Клас

14.10.2021

109

9

0

Опис документу:

Конспект уроку з української мови для першого класу. За новою програмою Шияна. До букваря Г. А. Іваниці на тему "Текст. Монологічне висловлювання. Вправляння у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня). Короткі письмові повідомлення."

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Текст. Монологічне висловлювання. Вправляння у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня). Короткі письмові повідомлення.

Очікувані результати: вправляється у правильній вимові й наголошуванні слів (наголошені, ненаголошені склади); відтворює графічні знаки за зразком; створює короткі письмові повідомлення.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі

(можна оформити як девіз уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

  1. Актуалізація опорних знань.

  • Пригадайте з чого складаються речення?

Побудуйте схему речення ( учень біля дошка, решта на листках).

У лісі ростуть гриби.

-Чи можемо ми поставити запитання до слова «у»?

-Пригадайте як називаються слова до яких не можна поставити питання?

-Для чого вони потрібні?

3. Повідомлення теми і мети уроку.

4. Робота над темою уроку.

4.1 Пояснення вчителя про текст.

-Послухайте текст. Та спробуйте дібрати назву.

Що таке добро? Для однієї людини — це посмішка, подарована перехожим. Для іншого — п’ять гривень, сплачені на касі незнайомою людиною, коли не вистачило грошей на купівлю хліба. Третій вважає за краще надати другові добру пораду.

Доброта може виражатися по-різному. Головне, що вона несе позитивний результат і дарується тільки від чистого серця.

-Яку назву ви дали б цьому тексту?

Отже, Текст складається із речень, пов’язаних між собою за змістом, до тексту ми можемо дібрати заголовок (назву).

-З чого складається текст? І що ми можемо дібрати до тексту?

Даний текст є монологом тому, що тут ведеться розповідь від однієї особи.

2.Фізкультхвилинка.

3. Робота над словами тематикою тижня.

1.Читання слів за вчителем. Поділ їх на склади та визначення наголошеного складу.

2. Читання слів учнями. З’ясування значень цих слів.

4. Підготовка руки до письма (масаж пальчиків)

Масаж пальчиків.
Вправа “Цей ось пальчик”
Цей ось пальчик – мій дідусь,
Цей ось пальчик – мій татусь,
Цей ось пальчик – моя баба,
Цей ось пальчик – моя мама,
Цей ось пальчик – я.



5. Робота у посібнику «Малюю, читаю пишу»

Робота в зошиті-посібнику с. 26

  • Сприйняття казки на слух. Мовленнєва діяльність.
    – Кого цього разу зустріли Сонцезайчик і Краплинка?
    – Чому корова – свійська тварина?
    – Що дають корови людям?
    – Яких ще свійських тварин ви знаєте?
    Довідка для вчителя.
    С в і й с ь к і т в а р и н и – птахи, звірі, які колись давно були дикими, а потім приручені людиною. Під багатовіковим впливом людей ці тварини дуже змінилися і відрізняються від своїх диких предків поведінкою, навіть виглядом. Живуть свійські тварини у створених людиною умовах. Тому повернення до минулого, до дикого способу життя для них неможливе. Людина повинна завжди пам’ятати, що вона відповідає за всіх, кого приручила.

  • При потребі


  • Виконання завдань в сітці зошита.

  • Письмо подовженої лінії із заокругленням унизу ліворуч та додаткового верхнього елемента.
    Коментування
    – Починаємо писати довгу пряму похилу лінію від надрядкової лінії, ведемо вниз, на невеликій відстані від нижньої рядкової лінії
    робимо заокруглення ліворуч, торкаючись нижньої рядкової лінії, закінчуємо написання елемента трохи вище від нижньої рядкової лінії.

  • Верхній додатковий елемент починаємо писати від середини допоміжного рядка, плавно заокруглюємо, ведемо пряму горизонтальну лінію по верхній міжрядковій лінії.
    Закріплення написання (2 і 3-й рядки – коментоване письмо).

Робота за букварем с. 29

  • Виконання завдань за букварем с. 29

  • Складання речень за малюнком…

Колекттивне складання тексту за даним малюнком.

Робота в зошиті-посібнику с.26-27

  • Виконання завдань в сітці зошита

Продовження орнаменту с.26 і 1-2-й рядок с. 27

Письмо подовженої лінії із заокругленням внизу праворуч та додаткового верхнього елемента букв. Коментування
– Починаємо писати від надрядкової лінії, ведемо вниз (рух пальців на себе), заокруглюємо праворуч, торкаємося нижньої рядкової
лінії, доводимо до середини робочого рядка (пишемо лише цей елемент по пунктирах і один самостійно).
– Додатковий верхній елемент починаємо писати від середини допоміжного рядка, плавно заокруглюємо ліворуч, ведемо коротку
пряму горизонтальну лінію по верхній міжрядковій лінії, плавно заокруглюємо праворуч вниз до середини допоміжного рядка (пишемо лише цей елемент по пунктирах і один самостійно).
Самостійне дописування до кінця рядочка.

Закріплення написання: 2-й рядок із коментуванням і під лічбу.

6. Підсумок уроку.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.