Урок «Суміжні та вертикальні кути. Розв’язування задач».

Опис документу:
Людина завжди звертала увагу на ті речі, які не могла пояснити. З давнини відомо, що таємниці оточували людину скрізь. З часом невідоме становилося відомим, але і сьогодні непізнане хвилює нас не менш, чим наших далеких предків. Наш світ полон загадок, які сучасна людина не в змозі і сьогодні розгадати, дати відповідь не дивлячись на досягнення науки і техніки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Суміжні та вертикальні кути. Розв’язування задач.

Мета: закріпити теоретичні відомості про суміжні та вертикальні кути; забезпечити закріплення та застосування учнями знань, вироблення вмінь і навичок при розв'язуванні типових вправ за зразком.

Формувати в учнів загально навчальні вміння: культуру мовлення, чіткість і точність думки, критичність мислення, уяву.

Виховувати цікавість до історії, математики, бажання вчитися та дізнаватися нове.

Форма уроку: урок-подорож.

Тип уроку: урок формування навичок і вмінь.

Наочнiсть i обладнання: таблиця, комп’ютер, презентація вчителя.

Хiд уроку

1. Органiзацiйний етап

2. Перевірка домашнього завдання

Перевірка наявності домашнього завдання виконується за допомогою заготовлених карток де вже вписані відповіді і з них треба вибрати та показати правильні.

95 (45°, 135°)

(слайд 1)

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Епіграф уроку. Ознайомлення з темою та метою уроку (слайд 2)

За допомогою логіки доводять, за допомогою інтуїції винаходять.

(А. Пуанкаре)

Сьогоднішній урок буде незвичним. Ми з вами пройдемо по математичному лабіринту, та ознайомимося із історією виникнення та розвитку лабіринтів. Отже наша мета  пройти складними, заплутаними ходами лабіринту. Кожен крок вимагає своїх знань з теоретичного матеріалу, практичних навиків, кмітливості. 

Людина завжди звертала увагу на ті речі, які не могла пояснити. З давнини відомо, що таємниці оточували людину скрізь. З часом невідоме становилося відомим, але і сьогодні непізнане хвилює нас не менш, чим наших далеких предків. Наш світ полон загадок, які сучасна людина не в змозі і сьогодні розгадати, дати відповідь не дивлячись на досягнення науки і техніки.

3.2. Міф «Нитка Аріадни»

(слайд 3)

Тесей вирішив звільнити Афіни від страшної повинності. Кожні дев’ять років афіняни мусили посилати на Кріт семеро дівчат і сімох юнаків. На Криті їх замикали в Лабіринті, де Мінотавр пожирав їх. Герой надумав потрапити в Лабіринт і убити потвору. Коли корабель прибув на Крит і греки зійшли на берег, дочка царя Міноса Аріадна покохала його. Щоб герой міг знайти дорогу в Лабіринті, Аріадна дала Тесеєві клубочок ниток. Тесей прив’язав один кінець клубка біля входу в палац і пішов разом з усіма в глиб Лабіринту, розмотуючи клубок.. Вбивши потвору, Тесей пішов по нитці клубка і вийшов з Лабіринту, ще й вивів усіх своїх супутників. Так закінчилася ця небезпечна пригода. З того часу «ниткою Аріадни» називають - спосіб, що допомагає розв’язати якесь важке, заплутане питання, вийти з скрутного становища.

4. Актуалiзацiя опорних знань

4.1. Гра «Продовж речення»

- Для того щоб пройти перший шлях у лабіринті потрібно показати що ви недарма ходили в школу два місяця, та добре знаєте геометрію.

(слайд 4, 5)

4.2. Історія лабіринту

(слайд 6)

Лабіринти - одна із складних, ще не розв’язаних загадок історії. У різні часи ці дивні витвори у формі печер, палаців або споруд без покривалі, тощо з’являлися скрізь, де мешкала людина. Лабіринтами в давнину в Греції і Єгипті називали споруди зі складними заплутаними ходами, в які легко потрапити і дуже важко вибрати. Уперше про один з них повідомив давньогрецький історик Геродот (близько 484 – 431 рр. до н. е.).

5. Розв’язування стандартних вправ.

5.1. Розв’язування усних задач.

- Вирушаємо у путь. Пройдемо перший відрізок нашого лабіринту.

Виконаємо усні задачі.

( слайд 7,8 )

5.2.Шлях по лабіринту.

В епоху середніх віків у Європі схеми лабіринтів вимощували мозаїкою на підлогах соборів. Навколо фортець у давнину споруджували системи валів у формі лабіринту, план якого знав тільки володар фортеці. Такі споруди служили для оборони і могли стати схованкою. Лабіринти використовували й для покарання.

( слайд 9)

 З поширенням християнства Стародавній символ лабіринту поступово змінився і став сприйматися як образ тернистого шляху людини до Бога або хрестний шлях Христа.

До ХІІ століття традиційним стає лабіринт з одинадцятьма доріжками – це число для середньовічного християнина символізувало поняття «гріх»

Накладання хреста поверх, призвело до затвердження квадратної форми лабіринтів.

Чудові лабіринти, викладені кольоровим камінням, керамічною плиткою, мармуром, порфіром прикрашали підлоги храмів багатьох соборів.

 Відомо, що лабіринти в соборах Шартра, Реймса. Аррас і Санса стали своєрідною імітацією паломницького шляху в Палестину і часом називався «Шлях до Єрусалима». У ті часи для більшості віруючих похід на святу землю був неможливим і вони здійснювали його у символічній формі – проходили весь церковний лабіринт на колінах, читаючи молитви.

( слайд 10)

5.3. Розв’язування письмових вправ

( слайд 11 ,12)

5.4. Відеоролик

(слайд 13)

6. Систематизація та узагальнення знань.

6.1. Робота в парах

(слайд 14)

6.2.Шлях по лабіринту

(слайд 15)

Лабіринти широко застосовуються в науці і техніці. Психологи за їх допомогою вивчають поведінку людей і тварин у повторювальних або екстремальних ситуаціях. Кібернетикам лабіринти допомагають конструювати ЕОМ, зокрема роботів, які здатні до самонавчання. Такі експерименти першим провів американський математик Клод Шенон; кібернетичні миші вченого за певними алгоритмами могли вибратися із найзаплутаніших лабіринтів.

7. Підсумок уроку

7.1. Геометричний диктант

1. Один із суміжних кутів дорівнює 70°. Яка градусна міра другого кута?

2. Яка градусна міра кута, якщо вертикальний з ним кут дорівнює 34°?

3. Один з 4-х кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 140° Яку градусну міру має кожний з решти кутів?

4. Яку градусну міру має кут, що є вертикальним з прямим кутом?

7.2. Шлях по лабіринту

Однім із самих простих правил проходження лабіринту є правило одної руки: рухаючись по лабіринту, потрібно увесь час торкатися правою або лівою рукою його стіни. Цей алгоритм був відомий ще древнім грекам. Прийдеться пройти довгий шлях, заходячи у всі тунелі, але решті решт ціль буде досягнута.

8. Домашня робота

Розв’язати № 118

Додатково . Побудуйте лабіринт. Запропонуйте однокласникам його пройти.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.