Урок "Скринька поезії" - вчимося віршувати

Читання

Для кого: 2 Клас

27.08.2019

469

7

0

Опис документу:
Ознайомити учнів із способами написання віршів, дати поняття про риму, звукопис, порівняння та інші художні засоби. Виховувати інтерес до віршування. Розвивати творчі здібності дітей, уяву, фантазію, креативність.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Скринька поезії “Вчимося віршувати»

Мета. Ознайомити учнів із способами написання віршів, дати поняття про риму, звукопис, порівняння та інші художні засоби. Виховувати інтерес до віршування. Розвивати творчі здібності дітей, уяву, фантазію, креативність.

Обладнання. Комп΄ютерна презентація, картки зі словами, які римуються, дитячі презентації особистих віршиків.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Гра «Криголам» - зламаємо весь негатив, пасивність, невпевненість, налаштуємось, щоб наш урок був, який:

У – урожайний, унікальний, уважний, успішний…

Р – розвивальний, розумний, радісний, романтичний…

О – оригінальний, організований, оптимістичний…

К – креативний, красивий, кумедний, класичний…

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Зарядка для язичка

Де ж наш пустун-язичок?

Ліг на бочок і мовчок…

А ми зараз його розбудимо:

- Поплямкаємо губами

- Поклацаємо зубами

- Посичали гускою с-с-с

- Подзижчали комариком дз-дз-дз

- Пошуміли вітерцем ш-ш-ш

- Подирчали тракторцем др-др-др

2.  Робота над чистомовкою (доповни співзвучним словом)

Чисто вимовляй – співзвучне слово підбирай:

Пи-ПИ-ПИ- яблука …(купи)

БІ-БІ-БІ- я кажу …(тобі)

ТИ-ТИ-ТИ- високий …(рости)

БА-БА-БА- на березі росте …(верба)

КИ-КИ-КИ- посадили …(огірки)

КО-КО-КО- люблю свіже …(молоко)

МА-МА-МА- до нас іде …(зима)

3.  Словникова робота

Читання слів «відлуння» за вчителем: білочка-чка,чка,чка – сопілочка; їжачок-чок,чок,чок - з голочок; зайчик-чик,чик,чик - пострибайчик; комарики-рики,рики,рики - вівчарики; пташка-шка,шка,шка - дошка; бджілка-лка,лка,лка -білка.

4. Доповни віршик доречним співзвучним словом:

Іменини у …(кота)

Кличе в гості кіт …(крота)

Кріт відмовив дуже …(чемно)

- Нам, кротам, на сонці …(темно)

5. Гра «Живий віршик»

Один учень читає, а інший жестами мімікою ілюструє почуте.

6. Гра «Добери риму»

— Читайте, слова додавайте.

Рак ранесенько проснувся,

В черевики гарні... (взувся).

І без тата, і без... (мами)

Прогулявся між корчами.

Срібна рибка пропливала,

Вона рака не... (впізнала).

Рак розсердився, роззувся

І додому... (повернувся).

7.  Фізкультхвилинка

Сонечко сяє,

Сопілочка грає,

Річка тече,

Човник пливе.

Лівим веслом загрібаєм,

Правим веслом загрібаєм,

А тепер двома руками
Ми приїхали до мами

-Мамо, агов, ти де?

Нема (що будемо робити? Швидше пливсти)

8. Звукопис – це новий секрет віршування. (художній прийом – добір звуків, аби створити певне враження).

1.Що за крик, біля води?

Ква-су, ква-су нам сюди.

Ква-су, ква-су, просто-ква-ші,

Нам вода набридла наша.

(Жабки)

2.Не дзижчу, коли сиджу.

Не дзижчу, коли ходжу.

Не дзижчу, коли труджусь

А дзижчу, коли кручусь.

(Бджілка)

3.- Кар-караул! Каррртину вкрали!

Раптом пташка закричала-

І каррртину, і каррртон,

І смачненький макарррон!

(Ворона)

 4. Друг у мене є Тимур.

Він говорить: мур-мур-мур.

Любить вилізти на мур.

І хвалитись : «Я – Тимур!»

(Кіт)

ІІІ. Вправляння в майстерності (робота в групах)

Вправа 1. Гра "Нісенітниця".

Картка 1

Лікар булки випікає,

Пекар хворих оглядає,

Комбайнер вірші складає,

А поет врожай збирає

Зміна слів

пекар

лікар

поет

комбайнер

Картка 2

Волосся батько заплітає,

А Юля цвяхи забиває,

Юрасик посудом гримить,

Матуся в люльці мирно спить.

Зміна слів

Юля

батько

матуся

 

Юрасик

Вправа 2 «Спроба у віршуванні»

Картка 1

…………. сонечко

…………… віконечко

………….. спати

…………… вставати

 

Відповідь

Усміхнулось сонечко

У моє віконечко.

«Годі,- каже,-спати.

Час уже вставати!»

Картка 2

………… .руденька

…………. маленька

………….. горішками

…………… шишками

Відповідь

Білочка руденька,

Ще зовсім маленька.

Запаслась горішками,

Грибочками і шишками.

Картка 3

………………… малята

……………….. кенгурята

……………….. сидіти

……………….. радіти

Відповідь

Що це за кумедні малята,

Звісно, це кенгурята,

Люблять в сумочці сидіти,

І білому світові радіти.

Неримовані вірші

У вікнах будинків малесенькі сонця
І кожне свій світ дуже хоче зігріти
І фари машин, лишаючи слід на бруківці
Немов пролітають в просторі хвостаті комети
.

Вірш без рими – білий вірш

Вправа 3 «Склади віршик» з даних слів: урок, вірші, учні, гості.

IV. Презентація особистих віршів

1. Вірш вчителя:

«Стань другом»

Якщо хочеш друзів мати –

Дружелюбним треба стати!

Треба вміти всіх прощати

Й самому не ображати!

Треба друзів полюбити

І на ділі проявити.

Якщо сумно другу стало –

Посумуй із ним разом.

Якщо радісний, веселий –

Приєднайся, порадій!

Потребує допомоги –

Не відмовся – поможи!

І тоді невдовзі,

Буде так, як ти робив! (Лепська О.М.)

2. Юні поети

Презентація дитячих робіт (особисті віршики і до них малюнки).

V. Підсумок уроку.

- Чому я навчився на уроці?

- Що цікавого дізнався?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.