Урок "Ручні шви. Шов «уперед голку» та «назад голку». Застосування цих швів у вишиванні."

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Ручні шви. Шов «уперед голку» та «назад голку». Застосування цих швів у вишиванні.

Мета проекту: спираючись на знання учнів розкрити поняття «материк», ознайомити учнів з материками Землі, їх природними умовами, особливостями рослинного і тваринного світу, формувати в дітей науковий світогляд, продовжувати формувати уявлення про глобус, карту півкуль, розвивати вміння читати карту і працювати з нею, вчити працювати з контурними картами;

розвивати уважність, пізнавальний інтерес, логічне мислення, формувати уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в групі, опановувати методи раціонального навчання;

виховувати любов до природи, інтерес до наукових знань, екологічну культуру.

Обладнання: для індивідуального користування - тканина, нитки, гольник, голки, ножиці, олівець, шпильки; демонстраційний матеріал – зразки швів «вперед голку», назад голку», ілюстрації історії голки.

Очікувані результати:

• зацікавленість науковими знаннями про материки,

• активна позиція у природоохоронній діяльності,

• підвищення рівня екологічної культури;

• зацікавленість учнів проектною діяльністю,

• застосування ними набутих в школі знань і умінь, власного життєвого досвіду,

• розширювати поле для самостійної пізнавальної діяльності,

• створення умов для реалізації кожної особистості.

Завдання проекту

Задум

1. Ознайомитися з материками планети Земля.

2. Дізнатися про їх рослинний і тваринний світ.

3. Формувати світогляд учнів.

Для чого це потрібно

1. Мати можливість формувати світогляд, екологічну свідомість своєї особистості.

2. Озброїтися науковими знаннями для подальшого вивчення цього питання.

Дидактична характеристика проекту

тип проекту:

• за предметною галуззю – міжпредметний (природознавство, громадянська освіта, читання, музика, малювання);

• за тривалістю – короткотривалий;

• за характером контактів – вчитель, учні, їх батьки;

• за основною діяльністю – дослідницько-пошуковий;

• за характером координації – з безпосередньою координацією;

• за формою проведення – 1) самостійна дослідницька робота дітей,

2) творча робота дітей разом з вчителем з наступною презентацією матеріалів проекту;

• за кількістю учасників – груповий.

об’єкт пізнання: екологія планети Земля;

шляхи досягнення мети:

• робота з додатковою літературою;

• пошук інформації в Інтернеті;

• самостійна дослідницька робота дітей;

• аналітична робота дітей з учителем;

• власна творчість дітей;

освітній продукт:

• урок;

• відеоролик;

• презентація;

• виставка малюнків;

• агітбригада.

План виконання проекту

1. Мотивація значущості проектної діяльності з даної теми.

2. Обговорення ідей, щодо досягнення мети та її представлення.

3. Формулювання завдань, які вирішуватимуться.

4. Визначення джерел потрібної інформації.

5. Об'єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.

6. Вивчення та аналіз зібраної інформації.

7. Визначення деталей, які можливо проілюструвати у колективній роботі.

8. Оформлення колективної роботи.

9. Аналіз та оцінювання роботи учасників проекту.

10. Презентація матеріалів проекту.

Хід уроку

I. Організаційний момент

- Доброго дня, діти! Ви прийшли на заняття гуртка.

Уже дзвінок нам дав сигнал: Тож і ми часу не гаймо .

Працювати час настав. Роботу швидше починаймо.

II Актуалізація опорних знань

– Як створюється тканина?

– Якими є переплетіння ниток у тканини?

III Повідомлення теми і мети уроку

- Той, хто відгадає ребус, той дізнається, яка гостя прийде до нас на урок.

- Хто здогадався? (Учитель відкриває дошку, на якій написана тема)

- Сьогодні до нас на урок прийде майстриня-голка. Вона розкаже нам про історію її винайдення і з її допомогою ми навчимося виконувати ручний шов «вперед голку» та «назад голку», закріпимо навички роботи з голкою.

IV Вивчення нового матеріалу

1. Виступ голки

Я всіх вас обшиваю

Сама ж одягу не маю. (голка)

Я - звичайна голка. Я - найперша ваша помічниця. Якщо вам щось потрібно пошити, заштопати дірку, то я тут як тут!

2. Відгадування загадок

- Ми продовжуємо роботу з тканиною. Які ж інструменти та матеріали нам знадобляться для роботи? Щоб дізнатися про це, відгадайте загадки.

1) Широке поле простелилось

І білим снігом одяглось. (Тканина)

2) Чорні, білі, кольорові –

Шити все вони готові!

Плаття, фартухи, шапки –

Допоможуть вам …( нитки).

3) Шию я і вишиваю,

Хоч одну лиш ніжку маю,

Але все зробить встигаю! ( Голка)

4) Швачки це відерце знають,

У роботі поважають,

І коли шиють, вишивають,

То на палець надівають.

Здогадатись зостається,

Як відерце це зоветься? (Наперсток)

3. Демонстрація приладдя

4. Бесіда із залученням життєвого досвіду дітей

Технологія «Мікрофон»

- Чи ваші мами використовують ці предмети?

- Для чого?

- Як ви вважаєте, чи вам потрібно навчитися користуватися цими предметами?

5. Хвилинка –цікавинка

- Голка здається нам таким звичним предметом. А чи знаєте ви, що були такі часи, коли її не було?

- Отож, історія голки. На території нашої країни голка з вушком з’явилася у господарстві людини 19 тисяч років тому. революція у виготовленні голок відбулася в XIV сторіччі, коли було винайдено дріт. Тривалий час основним постачальником голок у Європі була Німеччина, але у 1960 році англійці створили спеціальні верстати для випуску голок.

Історія російської промислової голки почалася з часів Петра I . За його наказом у 1717 році російські купці брати Рюміни і Сидір Томілін побудували дві голкові фабрики.

Голка міцно увійшла у кожну хату бідняка, ставши справжнім символом працьовитості.

6. Народна мудрість про голку

Технологія «Мозковий штурм»

• Як зіяєш - так і зносиш.

• Довга нитка – ледача швачка.

• Сім раз відмір – один відріж.

- Про що ці прислів’я?

- Як ви їх розумієте?

- Сьогодні саме голка разом із своєю незмінною помічницею ниткою буде нас навчати шити на уроці.

6. Розповідь вчителя

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося як виконуються ручні шви «вперед голку» та «назад голку», навчимося їх виконувати, дізнаємося як ці шви допомагають створювати візерунки.

- Візьміть голку із ниткою, зробіть вузлик. Робіть прокол з лицьового боку на виворітний. Стібки робіть так, щоб виходили штрихові лінії. так робиться шов «уперед голку»

7. Фізкультхвилинка

А тепер нам, діти,

Час трохи відпочити,

Тож хочу на зарядку

Всіх вас запросити.

Руки – вгору, руки – вниз

На хвилинку зупинись.

Пострибали, пострибали.

Всі присіли, знову встали.

Час за парти всім сідати,

Знову вчитися починати!

IV Практична робота

1. Бесіда

2. Пояснення вчителя

1. Візьміть шматок білої бавовняної тканини.

2. Відріжте нитку певного кольору та довжини, зробіть вузлик.

3. Прошийте зразок спочатку швом «уперед голку», потім – «назад голку» кілька рядків.

3. Бесіда з техніки безпеки

- Щоб гарно шити і вишивати, не поранитися і отримувати від цього задоволення

потрібно дотримуватись правил безпеки. Давайте згадаємо їх.

- Як правильно зберігати голки?

- Як передавати голку сусідові, якщо потрібно?

- Чим необхідно користуватися, коли шиєте?

- Як слід сидіти за партою?

4. Виступ агітбригади

Голка має гостре жало,

Її не кидай де попало.

Пам’ятай, що при роботі

Її не слід тримати в роті.

Голку, про це добре знай,

Без ниток не залишай.

Користуйся обережно

І в свій одяг не встромляй!

Дуже добре звичку мати –

Голку в гольнику тримати.

5. Читання пам’ятки

1. Перевіряй кількість голок перед роботою і після її закінчення.

2. Не кидай голки; під час роботи вколюй голку в спеціальну подушечку.

3. Не тримай пальці напроти проколу тканини.

4. Ні в якому разі не тримай голку в роті!

5. Запасні голки зберігай у спеціальній коробочці.

6. Не відкушуй нитку зубами.

7. Не застосовуй голок замість шпильок.

6. Практична робота учнів, виконання швів.

Учні прошивають спочатку шов «уперед голку».

7. Фізкультхвилинка

Всі ми шили, всі трудились.

Наші пальчики втомились.

А щоб гарно шити,

Пальцям треба відпочити!

Знову шити ми почнемо,

В руки голку всі візьмемо!

8. Практична робота учнів, виконання швів.

Учні прошивають спочатку шов «назад голку».

Учитель проводить індивідуальний інструктаж по ходу роботи учнів.

V Рефлексія результатів

- Ось і закінчилася наша зустріч з голкою і ниткою. Вам сподобалося?

- То скажіть чи будете ви вдома продовжувати вивчати разом з матусею чи бабусею продовжувати знайомитися зі швами?

- А тепер визначить свій настрій.

В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.

Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.

VI Підсумок

1. Бесіда

- Чи справдились ваші сподівання від уроку?

- Чого ви навчилися?

- Як називаються шви,ю які ви виконували на уроці?

- Дякую всім за старанну підготовку і участь у роботі.

2. Виставка кращих робіт

VII Домашнє завдання

1.Якщо буде бажання, прошити ще дві сторчки швами «уперед голку» та «назад голку».

2.Дібрати загадки про голку, тканину, нитки, наперсток.

Використана література:

1. Веремійчик І. М. Трудове навчання 3 клас. – К.: Педагогічна думка, 2003;

2. Гусакова А.М. Работа с тканью на уроках труда в начальных класах. – К. Высшая школа, 1989;

3. Матеріали журналів «Початкова школа», газет «Розкажіть онуку»,

«Початкова освіта», 2001-2010 р.р.;

4. Телячук В.П., Лесіна О.В. Інноваційні технології в початковій школі. –

Харків: Видавнича група «Основа»: ПП «Тріада+», 2007;

5. Усі уроки трудового навчання. 1-4 класи / упоряд. Ю. Є. Бардакова. – Х. : Вид. група «Основа», 2008

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00