і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Урок розвитку зв’язного мовлення в 2 класі ( урок – подорож за матеріалами дитячих журналів)

Урок розвитку зв’язного мовлення в 2 класі ( урок – подорож за матеріалами дитячих журналів)

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №NU524774
За публікацію цієї методичної розробки Гуцалюк Тетяна Валентинівна отримав(ла) свідоцтво №NU524774
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок розвитку зв’язного

мовлення в 2 класі

( урок – подорож за матеріалами дитячих журналів)

Тема: Робота з деформованим текстом. Складання загадки.

Мета: Розвивати усне та писемне мовлення учнів, його точність, образність, інтерес до дитячих видань. Розширювати та збагачувати словниковий запас школярів. Вчити спостерігати і висловлювати свої враження, правильно будувати речення, складати загадки. Виховувати закоханість у природу, дбайливе ставлення до неї.

Завдання: . Розвивати та виховувати життєві вміння, необхідні для соціалізації, які повинна мати дитина: знання про оточуючий світ, вміння ділового спілкування та співробітництва, партнерства, вміння презентувати себе, свою думку, швидко орієнтуватися в поставлених обставинах, самостійно обирати матеріал з завдань, цікавий для себе, знання і дотримання норм поведінки в природі.

Обладнання: Мультимедійний проектор, план - малюнок місцевості, малюнок до завдання "Підступна гора", ребуси, кросворд, малюнок водяної лілії, герб України, герб м. Славути, дитячі журнали для виставки: «Барвінок», «Пізнайко», «Стежка» та ін.

Тип уроку: урок творчості.

Форма уроку: урок-подорож.

Структура уроку

І. Організаційна і психологічна підготовка учнів до уроку ( 1 хв)

Уні сидять для роботи в групах

1.Психоформула

Пролунав дзвінок, починаємо урок.

Працюємо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці !

2. Самоперевірка правильності сидіння за партами

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ( 3 хв)

Були у матері – природи

Дві донечки такої вроди:

Хто їх побачив хоч на мить,

Не зміг забути й розлюбить.

Голубооку звали Флора.

У неї очі, наче зорі.

Завжди замріяна, тендітна,

Ласкава, ніжна і привітна.

  • Сьогодні на уроці ми відправимось у подорож і побуваємо в гостях у красуні Флори. Будемо вчитись спостерігати і висловлювати свої враження, правильно будувати речення, фантазувати, складати загадки. Чи зустрічали ви слово Флора? Хто може пояснити його значення? ( Відповіді дітей)

( Вчитель доповнює та проектує на екран)

Флора – богиня, покровителька рослин.

Флора –рослинний світ.

Повторення правил роботи в групі

-Працювати ви будете у групах. То ж пригадайте правила дружної роботи.

Вчитель, після відповідей учнів, вивішує таблицю.

Правила дружної роботи

Уважно слухай товариша.

Не критикуй! Не принижуй!

Говори по темі, не відволікайся.

Маєш право промовчати.

Дотримуйся визначеного часу.

IIІ. Робота над темою уроку ( 33 хв)

1 Завдання ( 6 хв)

- Отже, ми з вами відправляємось у подорож до богині Флори.

Проживає наша героїня у казковому містечку. Але потрапити туди не так просто. Потрібно подолати безліч перешкод.

1 перешкода:

- Перед вами план місцевості. Подорож розпочнеться ось з цього лісу, пройде через болото, річку, озеро й гори. Але вони пропустять вас в тому разі, якщо ви дасте їм назви , а то дуже ображені на людей, що безіменні.

2 перешкода:

- "Підступна гора". На її стежинках записані вислови. І ви зможете піднятися на цю гору, якщо правильно поясните їх.

(Взяти гору. Гори покотити. Перевернути гори)

3 перешкода:

- Це шлях, який пролягає через річку Дніпро. Цю річку в давнину греки називали Борисфен. Отже, наш словничок поповнюється таким словом, як Борисфен.

( Вчитель проектує слово на екран )

- Перепливти річку можна на плоту, але щоб подолати пороги, необхідно розгадати ребуси.

Кожна група може вибрати завдання до вподоби.

( Завдання проектуються на екран )

Робота в групах

Презентація виконих завдань

  1. Кипляче болото. Загадковий ліс. Ріка Бездонна. Озеро Сонне. Гуляй –поле. Гори Захмарні. Безкінечні печери.

  2. Перевернути гори- зробити все для того, щоб досягти своєї мети. Гори покотити- виконати роботу. Взяти гору- перемогти.

  3. Лящ, сом, щука, окунь.

2 Завдання «Квіткове містечко» ( 6 хв )

- Молодці, ви справились з завданнями. І ми з вами підходимо до казкового містечка, в якому проживає Флора. Називається воно Квіткове. Але ви знаєте, що кожна держава, місто має свій герб.

(Показується герб України, м. Славути)

- Квіткове містечко теж повинно мати герб. Людину, яка створює герби називають геральдичний. Знову поповнення нашого словничка новим словом.

( Вчитель проектує на екран слово )

- Давайте виберемо свого геральдичного. Для цього, насамперед, потрібно мати творчу уяву і художні здібності. То кого ви оберете?

( Учні вибирають геральдичного )

- Завдання: вибрати основу з запропонованих зразків і намалювати герб Квіткового містечка.

(Обраний учень працює над створенням герба)

- А ми продовжуємо працювати далі. При в'їзді в місто стоїть ось такий щит, спробуйте прочитати, що на ньому написано. Квіти з квітника допоможуть вам в цьому.

Квіти - окраса землі.

- Поясніть цей вислів.( Діти висловлюють свої думки)

Геральдичний презентує створений герб

Фізкультхвилинка

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати.

Як вершину нам дістати?

Заглянемо в озерця,

Не торкнутися нам дна!

Так ми довго- довго йшли

І до школи знов прийшли!

3. Робота з деформованим текстом ( 8 хв )

Робота в зошитах

- Наступне завдання будемо виконувати в зошитах. Записуємо число, класна робота.

- В цьому місті мешкають трав'янисті рослини. Перед вами загадки, в яких слова загубили свої місця. Потрібно вилікувати їх. Але спочатку згадайте, що таке загадка. (Відповіді дітей: Загадка - цікаве запитання, у якому є слова підказки для відгадки.)

- Кожен вибирає 2 загадки, які б хотів вилікувати, і записує їх в зошит. Але в цих загадках слова римуються.

Самостійна робота учнів

1. пан, гойдається, Стоїть, собі, ошатний пишається, Бузковою, голівкою... отого, Ніхто, не займає, пана: завжди, Він, боляче, дуже, кусає.

2. має, пухнасту, Білу, голівоньку Подує, вона, Вітер, облітає.

3.мороз, Все, поглушив, цвіт, А, мій, залишив.

4. до, завжди, сонця, Він, пнеться ім'ям, І, його, зоветься.

5. корінь, який, Який, цвіт кожний, в світі, Знає, кіт.

6. кумедні, й, Ну, ці, ж, сестрички жовті, Білі, коси, личка.

7.Олена, А, що, то, за, Стоїть, й, струнка, зелена. свербить, її- , Торкнеш, І, кортить, чухати.

Діти записують в зошити вибрані загадки.

Стоїть собі ошатний пан, гойдається,

Бузковою голівкою пишається…

Ніхто отого пана не займає:

Він завжди дуже боляче кусає.

  1. Білу, пухнасту голівку має.

Вітер подує-вона облітає.

  1. Все мороз поглушив,

А мій цвіт залишив.

  1. Він до сонця завжди пнеться

І його ім’ям зоветься.

  1. Який корінь, який цвіт

Знає кожен в світі кіт?

  1. Ну й кумедні ці сестрички:

Білі коси й жовті личка!

  1. А що то за Олена:

Стоїть струнка й зелена,

Торкнеш її – свербить

І чухати кортить?

Учні зачитують записані загадки, відгадують. Вчитель слова- відгадки записує в кросворд.

Будяк.Кульбаба. Барвінок. Соняшник. Мята.Ромашки. Кропива.

4. Складання загадки ( 8 хв )

- Ми спробуємо самі скласти загадку. В загадці називаються ознаки притаманні лише цьому предмету. Складати загадку будемо про водяну лілію.

(Вивішується макет лілії)

- Розгляньте цю чудову квітку. Подумайте, на що ми повинні вказати?

( Пропозиції дітей)

- Де росте (зростає)?

- Які пелюстки?

- Серединка? З чим можна порівняти серединку квітки?

Підберіть слова, що римуються до слова зростає.

Самостійна робота учнів над складанням загадки. Запис в зошит

Зачитування складених загадок

У воді зростає,

Білі пелюсточки розгортає.

Жовте личко сонечку підставляє.

5. Виховна бесіда ( 5 хв )

- Біля нашої лілеї з'явився знак - малюнок. Розгляньте його і скажіть, про що він попереджає? Чому?

Формулювання відповідей з використанням фраз:

Я вважаю...

Я думаю...

Я переконаний...

Учитель підсумовує відповіді дітей, читає вірш про лілею

Глянь - до келишка подібна

Квітка вибілено - срібна...

Хоч зірви і пий із неї,

Із тендітної лілеї.

...Стрепенулася тривожно.

Отаку зривать не можна!

Пелюстки її, дивись,

Вмить зімкнулися, зійшлись.

Не зірву, не бійся ти,

Розгортайсь, квітуй, рости,

Я малюнок мамі принесу,

Бо люблю живу красу.

IV. Підсумок уроку ( 2 хв )

  • Ось наша подорож закінчилась. Ви всі дуже гарно працювали, презентували та відстоювали свої думки, показали знання про оточуючий світ, навчилися складати загадки. Подорож ми здійснили завдяки дитячим журналам, до яких ви завжди можете звернутися за цікавими завданнями. Прочитати захоплюючі легенди, казки, оповідання. ( Вчитель звертає увагу на виставку журналів для дітей )

  • На згадку про нашу подорож богиня Флора дарує ось ці квіти.

(Кожний учень отримує листівку з квіткою)

V. Домашнє завдання ( 1 хв )

Диференційовано:

1. Відшукати і записати у зошит 2-3 загадки про квіти.

2. Скласти свою загадку про квітку, яка найбільше подобається.

Література

1. Нечволод Л. І. Нетрадиційні уроки в початковій школі.- Х: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006.

2. Олійник І. М. Розвиток звязного мовлення молодших школярів.- Рівне,1999.

3. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи.- Київ: Генеза, 1999.

4. Журнали «Пізнайко», «Барвінок», «Стежка».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Дитячі журнали такі як «Барвінок», «Пізнайко», «Стежка» та ін. є гарними помічниками вчителям початкових класів. Я, готуючись до уроків, виховних заходів, часто використовую матеріал різних рубрик цих видань. Як приклад хочу запропонувати урок-подорж, який побудований з використанням матеріалів дитячих журналів «Пізнайко» та «Стежка».
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    354
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    NU524774
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №NU524774
За публікацію цієї методичної розробки Гуцалюк Тетяна Валентинівна отримав(ла) свідоцтво №NU524774
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти