Урок розвитку зв'язного мовлення " Що робить мене щасливим (щасливою) з використанням складнопідрядних речень ", 9 клас

Опис документу:
Конспект відкритого уроку з української мови на тему. Урок розвитку зв'язного мовлення " Що робить мене щасливим (щасливою) з використанням складнопідрядних речень ", 9 клас. Бирлівська ЗОШ І-ІІ ступенів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

4 грудня 2019р. 9 клас

Тема. Pозвиток зв’язного мовлення. Есе

Мета: навчити учнів самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та основної думки висловлення, будувати логічно правильне і композиційно завершене висловлення; формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати творчі здібності; сприяти осмисленню цінностей життя людини, його наповненості й сенсу.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок.

Облднання: тлумачний словник, приказки, прислів’я, вислови видатних людей про щастя, пам’ятка «Правила написання креативного есе», презентація.

Хід уроку

Найпрекрасніші і водночас найщасливіші люди ті,

хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших .

Василь Сухомлинський.

І. Організаційний етап

Забезпечення емоційної готовності школярів.

Обмін компліментами.

ІІ. Підготовка до сприймання матеріалу. Мотивація навчальної діяльності.

Робота з діалогом ( учні)

Ангеліна цілісінький день чимось засмучена. А може, просто замислена. Дівчинка й сама не змогла б визначити свій настрій. Щоб навести лад у думках і почуттях, вона вирішила порадитися з Олегом.

— Олеже, скажи щиро: ти почувався коли-небудь щасливим?

— Звісно. А ти що, ні? — здивувався хлопець.

— Не так, щоб ні, але я не впевнена, чи то було справжнє щастя. От скажи, коли ти щасливий.

Що тут мудрувати. Я був щасливий, коли мені подарували айфон. Дуже щасливий, коли немає домашніх завдань і можна увесь вечір грати у футбол...

Ех, Олеже, це в тебе якесь дитяче щастя. Ще сказав би, що ти щасливий, коли з’їси шоколадну цукерку або надмеш жувальною гумкою бульбашку.

— Висловіть свої думки стосовно таких питань:

--Як ви розумієте щастя?

Щастя – прокинутись ранком від постукування у вікно промінчиків яскравого сонечка.

Щастя – дихати чистим повітрям після теплого літнього дощу.

Щастя – чути щебетання птахів під вікном.

Щастя – відчути легенький холодок сніжинки, що доторкнулася до тебе.

Щастя – бачити кожну зірочку на небі в ясну ніч.

Щастя – кожний поцілунок коханої людини, кожен його доторк, кожне його слово.

Щастя – це кожний момент нашого життя.

Щастя – насолоджуватись тим, що у нас є, а не жаліти про те, чого у нас нема…

--Чи можна, на вашу думку, всіх людей зробити щасливими одночасно?

III. Формування практичних умінь написання есе.

  1. Слово вчителя.

Безперечно, не знайдеться людини, яка би не чула слова «щастя». Воно є загальновживаним і, здається, таке зрозуміле. Та варто лише спробувати витлумачити його, як виявиться, що це не дуже просто. Так відбувається через те, що поняття «щастя» стосується духовного світу людини. А скільки людей — стільки світів! - Для когось — це задоволення, втіха; для когось — добробут. Хтось щастя розуміє як удачу, талан. Для інших щастя — це радість.

Щастя — відчуття цілковитого задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення й безмежної радості, яких зазнає хто-небудь.

  1. Проблемне запитання.

— Поміркуйте, що може зробити людину щасливою. Запишіть свої думки у вигляді переліку формул щастя.

Формули щастя:

  • 1 формула—найщасливіша та людина, яка потрібна всім.

  • 2 формула—щастя у праці.

  • 3 формула—щастя, коли маєш багато грошей.

  • 4 формула—щастя в коханні.

  • 5 формула—щастя—у подоланні себе, у самовдосконаленні.

  • 6 формула—щастя в дітях.

  • 7 формула—якщо хочеш бути щасливим—будь ним.

  1. Відеоролик «Що таке щастя»

  2. Легенда про щастя (під музичний супровід)

  1. Складання асоціативного куща.

Складіть асоціативний кущ до слова «щастя». (Здійснення мрій, задоволення, спокій, достаток, гармонія, добробут, насолода, радість, здоров ’я, друзі, взаєморозуміння, кар’єра, кохання).

  1. Оголошення теми та мети уроку.

Написання есе «Що робить мене щасливим (щасливою)?» з використанням складнопідрядних речень

  1. З’ясування особливостей есе як виду роботи. ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Опрацювання пам’ятки «Правила написання креативного есе».

ПАМ’ЯТКА

«Правила написання креативного есе»

  1. Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).

  2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).

  3. Різна структура речень. (Читати речення однакової структури нудно. Додайте кілька інверсій. Складіть речення різні завдовжки.)

  4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоби вразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.)

  5. Різні слова (Використовуйте синоніми.)

  6. Лаконічність.

  7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення має нести унікальний зміст).

  8. Активна життєва позиція.

8.Складання сенкана «Щастя».

Орієнтовний варіант  

Щастя

бажане, очікуване шукають, мріють, чекають ніби жар-птиця, мить

  1. Читаня вірша

А для щастя треба зовсім небагато:

Сонце, зорі, небо і весела хата.

А у хаті рідні, друзі, мама й тато

Щоб любов і радість там жила крилата.

Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі.

І зростали дітки в злагоді і мирі.

І щоб був достаток, все було, як треба

Ой, для щастя, мабуть, трохи більше треба?

Ще краса безмежна, ріки і долини,

І любов, як море треба для людини.

І знання, і творчість, радість безупинна.

Кожен раз щось інше.

Ти ж на те й Людина?!

  1. Синтаксичний практикум.

— Прочитайте народні прислів’я й вислови видатних людей про щастя. Дайте характеристику поданих речень за будовою.

Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий.

Щастя дається тому, хто багато працює (Леопарда да Вінчі).

Щастя буває на боці людини працелюбної, як хвилі і вітер бувають на боці кращих плавців (С. Смайлс).

Щасливий той, хто мав змогу знайти щасливе життя. Але щасливіший той, хто вміє ним користуватися (Г. Сковорода).

Щасливий той, хто щасливий у себе вдома.

(Лев Толстой)

Зразок есе

Написання учнями есе

ІV. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання.

Вправа «Незакінчене речення».

Я тримаю в руках клубочок ниток. Нехай ця ниточка, як ниточка Аріадни, об’єднає нас любов’ю наших сердець. А кожен, до кого потрапить клубочок, має сказати своє слово з приводу нашої сьогоднішньої розмови, яка б розпочиналася словами: «Я думаю...», «я хочу...», «мені здається...».

Слово вчителя.

— Англійський письменник Філдінг Генрі сказав : «Щасливий той, хто вважає себе щасливим». Ви лише на початку дорослої довгої дороги життя. Хай сьогоднішня наша розмова допоможе вам гідно пройти її. Цінуйте кожну мить свого життя, адже з цих митей, як із цеглинок, і складається наше щастя.

Домашнє завдання .

  1. Скласти словесний ескіз пам’ятника щастю.

  2. Створити відеоролик « Щаслива мить у житті».

  3. Скласти інтерв’ю з улюбленим письменником про щастя.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
1
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!