Урок розвитку зв'язного мовлення. „Опис предмета за малюнком, змістом загадки та запитаннями.Опис айстри“

Опис документу:
Урок розвитку образного мовлення і культури мовлення. Діти вчаться будувати невеликі тексти-описи, закріплюють в своєму лексичному словничку невідомі слова,назви частин рослини, кольорів тощо.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Вараська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

Конспект уроку

з української мови

у 2 класі.

Розвиток

зв'язного мовлення

Опис предмета

за малюнком,

змістом загадки

та запитаннями“

розробила

вчитель початкових класів

Манелюк

Наталія Володимирівна

2017

ТЕМА. Опис предмета за малюнком, змістом загадки та запитаннями. (Опис айстри.)

МЕТА. Ознайомити учнів із зовнішнім виглядом квітки айстри, походженням її назви.

Вчити дітей будувати невеликі тексти-описи, закріпити в словнику школярів назви частин рослини, кольорів тощо;

Розвивати образне мовлення і культуру мовлення.

Виховувати естетичні почуття, дбайливе ставлення до квітів, здатність захоплюватися їх красою.

ОБЛАДНАННЯ. Ілюстрація ( фотографії) квітки айстри, букет осінніх квітів (чорнобривців, жоржин, хризантем), ребус «айстра», загадка, вірші, мульти-руханка «Осінь», «вальс квітів» П.І. Чайковського із опери «Спляча красуня» (відеозапис, аудіозапис).

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Усі сідайте тихо діти,

Домовляймось - не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати,

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Учні: «Усі!»

Тож гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

2. Релакс

Вчитель. Побажаємо собі успіху! Посміхнімося! Нехай гарний настрій допоможе нам міркувати, бути розумними, кмітливими.

II. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів

Вчитель. Перш ніж почнемо працювати, згадайте вимоги до усного мовлення.

Усне мовлення:

правильне; грамотне; чітке; зрозуміле; емоційне.

- А тепер налаштуємось на роботу. Для цього промовимо чистомовку.

Ок-ок-ок – розпочався урок.

Ень-ень-ень – за вікном осінній день.

Ас-ас-ас – у нас веселий клас,

Зі-зі-зі – ми чудові друзі.

Уть-уть-уть– ми вирушаємо в путь.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель. Послухайте вірш українського поета Дмитра Павличка і зробіть передбачення, який предмет будемо описувати на уроці.

Небеса прозорі,як глибінь ріки,

падають, як зорі, явора листки.

А над полем нитка дзвонить, як струна.

Зажурилась … (квітка) — чує сніг вона.

Діти, погляньте, які квіти в нашому букеті. (Айстри, чорнобривці, жоржини, хризантеми.)

Які ці квіти? (Гарні, барвисті, чарівні, яскраві, осінні.)

ІV. Повідомлення теми уроку

Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо мандрівку до красуні Осені. На барвистих клумбах Осені квітують чорнобривці яскраві, червоно-оранжеві браві хлоп’ятка, айстри - голівки кругленькі: бузкові, рожеві і навіть біленькі. Справжнісіньке диво — прекрасні жоржини та хризантеми , осінньої клумби величні царівни.

Вчитель. Про які осінні квіти згадується у вірші?

1. Розгадування ребуса.

Мак к=Й СОН” трава” (айстра)

Вчитель. Отже, сьогодні на уроці будемо складати художній опис осінньої квітки — айстри.

IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в зошиті

Завдання 1. Відгадайте загадку, подану в зошиті. Скажіть, про що ми сьогодні будемо говорити.

Осіння квітка сукню вділа

Рожеву, синю,ніжно-білу.

Стоїть ,неначе їжачок –

У неї сотні пелюсток. (Айстра)

Вчитель. Сіли рівненько, зошит поклали косо, правий лікоть лежить на парті. Запишемо відгадку у зошит.

Завдання 2. Розгляд малюнка. Дайте відповіді на запитання.

- Як називається зображена квітка? (Зображена квітка називається айстра.)

- Коли вона цвіте?( Вона цвіте навесні та восени)

- Яке у рослини стебло?(Стебло у рослини високе,зелене.)

- Які у квітки пелюстки? (У квітки пелюстки пишні, стирчать, охайним віночком оточують серцевинку. )

- Які кольори переважають у її забарвленні? (У її забарвленні багатство кольорів . Вона буває білою, рожевою, бордовою, фіолетовою, червоною, помаранчевою.)

- Що ти знаєш про цю квітку?

2. Розповідь вчителя

(Звучить аудіо запис «Вальс квітів» П.І. Чайковського із опери «Спляча красуня»).

Айстри – від давньогрецького asteros – зірка.

За легендою, потрапила айстра-зірка на Землю в одну із літніх ночей. Щовечора на небі з’являвся місяць, і на небесному полі на прогулянку збиралися дорослі зорі та маленькі зірочки. Вони відразу заводили нічний танок. Коли зорі посміхалися, земляни бачили їх легке мерехтіння, а коли ж малі зірочки розпочинали свій небесний танок, землянам ввижалися дивовижні зорепади. Та одного разу зовсім маленька зірочка, спіткнувшись, покотилася до небокраю й упала на землю. Вона опинилася на м’якій перині трави. Високо над нею горіли яскраві вогники – це були її зорі-сестриці. Зірочка почала плакати і кликати сестер і матір, але чула лише земний шепіт трав. Знесилена, вона заснула. Прокинувшись від співу пташок, зірочка побачила зовсім інший світ – світ без зірок. Лише яскраве сонечко заливало своїм теплом землю. Один із промінців зігрів її личко – і воно засяяло. Але відірватися від землі зірочка не змогла, адже її промінці застигли і перетворилися на корінці, стебла, листки та тоненькі променисті пелюстки. Уночі вона дивилася на свою рідню, яка на небосхилі сяяла різнокольоровим сяйвом, а вдень віддавала це сяйво розкритими до неба квітами. Мандрівники вночі орієнтуються за зірками небесними. А на Землі їх помічницею є айстра, бо ж яскравим своїм виглядом ця квіточка серед темних трав у зоряну ніч указує місця відпочинку.

3.Фізкультхвилинка.

Мульти-руханка «Осінь»

4. Доповнення речення словами-ознаками.

(Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?)

Квіти - білі, червоні, рожеві.

Пелюстки – довгі, гострі,кольорові.

Стебло – тонке, високе, тверде.

Листочки - різьблені, тоненькі, зелені.

5. Творча робота.

Скориставшись словами з довідки ,скласти власний опис айстри .

Слова для довідки: квітка осені, розквітла у вересні, схожа на зірочку, прикрашає квітник ,пелюстки злегка закручені, квіти різнокольорові, солодкуваті пахощі.

Опис айстри

Айстра - квітка осені, яка схожа на зірочку. Вона розквітає у вересні. Її пелюстки злегка закручені, квіти різнокольорові. Ця квітка прикрашає усі квітники своїми солодкуватими пахощами.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

Вчитель. Чи сподобалась вам сьогодні робота на уроці?

- Які назви осінніх квітів ви знаєте?

Релакс.

Вчитель. Діти, посміхніться одне одному , ми чудово сьогодні попрацювали!

Усі розумниці та розумники!

Всі діти, беручись за руки, говорять:

Я – кращий!Ти – кращий! Ми – найкращі!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!