• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Урок розвитку зв'язного мовлення "Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом)"

Урок розвитку зв'язного мовлення "Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом)"

Опис документу:
Переказ як вид письмової роботи — надійний засіб роз­витку логічного мислення, піднесення грамотності учнів і необхідний етап, який повинні діти пройти, перш ніж приступити до написання власне творчої роботи. Методика проведення контрольних переказів значною мі­рою залежить від ступеня підготовки учнів, вибору тексту та виду переказу. .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Іщенко Валентина Петрівна,

учитель української мови та літератури

Родниківської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів імені Т. Г. Шевченка

Уманської районної ради

Черкаської області

Українська мова, 7 клас

Тема. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом)

Мета:

знаннєва складова: знає типи та стилі мовлення, загальні та мовні ознаки художнього стилю мовлення; розуміє призначення художнього стилю, знає сферу його вживання;

діяльнісна складова: розпізнає текст, визначає його тему, основну думку, аналізує будову, визначає стиль; визначає мікротеми та складає складний план готового тексту;

ціннісна складова: усвідомлює функцію художнього стилю, критично ставиться до власного мовлення, прагне додержувати норм літературної мови.

Тип уроку: урок розвитку мовлення

Міжпредметні зв’язки: українська література

Список використаних джерел:

  1. Словник української мови. – Електронний ресурс. – Режим доступу: http://sum.in.ua/s/monumentaljnyj

  2. Українська мова: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл./О.П.Глазова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2015. – 272 с.

  3. Черсунова Н. І. Збірник текстів для диктантів, переказів та аудіювання. 5-9 класи. / Авт.-упоряд. Н. І. Черсунова. – Х.: ПЕТ, 2016. – 272 с.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ

    1. Вступне слово вчителя про особливості написання контрольного переказу

  2. ОПЕРАЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ЕТАП

    1. Виразне читання тексту вчителем

Славетний поет

Ось як описували сучасники зовнішність 29-літнього Тараса Шевченка: молодий, здоровий, середнього зросту, широкоплечий, міцно збудований. Його кругле виголене обличчя було прикрашене бакенбардами, волосся вистрижене по-козацькому, але зачесане назад. Він був темний блондин, з його лиця пробивалася відвага. У темно-сірих невеликих очах світилися розум та енергія. Голос у нього був м’який, в ході й рухах – зосередження.

При першій зустрічі із ним у ньому не примічалося нічого привабливого. Навпаки, він здавався холоднуватим, сухим, хоч і простим, приступним. До людей ставився спершу недовірливо і перед першим-ліпшим не відкривав своєї душі, особливо бував замкнутий супроти тих, хто добивався викликати в нього одвертість та щирість. Зате, коли пізнавав чоловіка й відкривав у нім бодай одну гарну рисочку, прив’язувався до нього, а як знаходив у тій людині взаємність, віддавався всім серцем.

Примітними рисами характеру були доброта, м’якість, навіть делікатність, що суперечило його суворій масці, незвичайна простота, природність, безкорисливість, навіть саможертовність. На кривду й несправедливість його серце запалювалося гнівом і вибухало, немов вулкан. Тоді він міг бути й несамовитим. У запальності його, однак, не було ні злоби, ні зарозумілості. Тільки святий вогонь відчуття правди й справедливості. Коли ж бачив, що супротивник набирається пихи, поет дозволяв собі різко його осмикнути. В суперечках він висловлювався гостро, аж співбесідники побоювалися за нього Особливо несамовитий ставав поет, коли заходила мова про кріпацтво – це була його глибока рана. Від споминів, що його родичі кріпаки, аж плакав.

З бідними він ділився останнім.

(229 сл.)

(За В. Шевчуком)

    1. Пояснення нових слів і запис їх на дошці

Бакенбарди борода від скронь вздовж щік до виголеного підборіддя.

Делікатність – від слова делікатний – ввічливий, люб'язний, завжди готовий виявити увагу, зробити послугу.

Несамовитий – який виражає стан, коли людина нездатна відповідати за свої вчинки, дії, контролювати їх.

Пиха – надмірно висока думка про себе, погорда, зарозумілість, зазнайство.

Саможертовність – властивість за значенням саможертовний – здатний пожертвувати собою, своїми власними інтересами для блага інших.

Перший-ліпший – який найраніше трапився, зустрівся і т. ін.

    1. Самостійне складання учнями плану

Орієнтовний план

  1. Зовнішність 29-річного Тараса Шевченка

  1. Середній зріст, міцна постава.

  2. Кругле обличчя з бакенбардами.

  3. Зачесане світле волосся.

  4. У сірих очах світилися розум та енергія.

  5. М’який голос і стримані рухи.

  1. Ставлення поета до людей.

  1. Зовнішня холодність.

  2. Простота.

  3. Замкнутість, недовіра до оточення.

  4. Відданість щирим людям.

  1. Риси характеру поета.

  1. Доброта та делікатність.

  2. Безкорисливість.

  3. Гостре неприйняття несправедливості.

  4. Поводження в суперечках.

  1. Кріпацтво – найбільший біль митця.

  2. З бідними ділився останнім.

    1. Повторне читання тексту переказу

    2. Написання переказу в чорновому варіанті та редагування його

  1. КОНТРОЛЬНО-КОРЕКЦІЙНИЙ ЕТАП

    1. Переписування контрольного переказу начисто

    2. Самостійна перевірка написаної роботи

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ УЧНЯМ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.