Урок розвитку мовлення. «Лист до Вольтера»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Урок розвитку мовлення. «Лист до Вольтера»

Мета: розвивати усне та писемне зв'язне мовлення, творчі здібності, критичне мислення.

Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення.

Лише праця позбавляє нас від трьох

великих бід -нудьги, пороку і злиднів.

Вольтер

 

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація знань

 

1. Перевірка домашнього завдання за «Ланцюжком» Методичний коментар

«Ланцюжок». Учні ставлять запитання один одному по черзі; той, хто відповідає, ставить запитання наступному (визначає сам або учитель називає того, хто відповідатиме).

 

2.  Рольова гра «Входження в образ»

Учні за бажанням перевтілюються в образи Простака, панни де Сент-Ів, Гордона і від першої особи роблять повідомлення про свого персонажа та відповідають на запитання класу. (Учень від першої особи розповідає «про себе», відповідає на запитання вчителя або однокласників (запитання повинні формулюватись таким чином, щоб вони допомогли найбільш повно розкрити особистість героя).

 

II. Мотивація навчальної діяльності

 

Учитель. Сьогодні ми завершуємо знайомство з творчістю відомого французького просвітника Вольтера. Тепер ми знаємо про нього значно більше, ніж декілька днів тому. У когось залишились певні запитання без відповіді, хтось відчув симпатію до автора, у когось появилось бажання поділитись з ним думками. Саме це ми і спробуємо зробити сьогодні, написавши невеличкого листа Вольтерові. Вислів Вольтера: «Лише праця позбавляє нас від трьох великих бід-нудьги, пороку і злиднів» стане нашою рушійною силою.

 

III. Робота над темою уроку

 

1. Підготовка до написання листа

Вимоги до написання листа

• Шанобливе привітання;

• запитання або побажання авторові;

• декілька слів про себе або причини, що спонукали до написання листа;

• прощальні слова.

 

2. Написання листа

 

IV. Рефлексія

 

1. Ознайомлення з написаними листами

(Учні зачитують за бажанням.)

Примітка. Оскільки листи являють собою процес мислення й не призначені для поширення, у них можуть допускатися орфографічні, граматичні та синтаксичні помилки, на які варто не зважати, оскільки вони відображають початкову фазу процесу писання.

 

2. Підбиття підсумків «Методика одного речення»

Проблемне запитання: «Як Вольтер ставився до людини?»

Варіанти відповідей

• Людина, на думку Вольтера, не повинна миритися зі злом і називати його добром.

• Найкращою є «природна» людина, оскільки в ній набагато менше фальші, яка є творінням недосконалого суспільства.

• Людина повинна зло називати злом і активно з ним боротися, навіть якщо природа обдарувала людину найлагіднішою вдачею.

• Людина від природи створена доброю; усе зло йде від неправильно організованого суспільства.

• Якщо людина боротиметься зі злом, воно буде переможене.

Методичний коментар

«Методика одного речення» використовується для того, щоб прокоментувати епіграф до заняття, цитату, проблему, зробити узагальнення. Таке загальне групове обговорення надає можливість кожному висловити власну думку чи позицію.

Відповіді не коментують і не оцінюють. Учитель робить лише узагальнення.

 

V. Домашнє завдання

 

Випереджувальне завдання: підготувати повідомлення про життєвий та творчий шлях Й. В. Ґете); прочитати трагедію «Фауст».

Зразок листа (з Інтернету)

Вітаю Вас, шановний філософе і просвітитель пан Вольтер!

Дуже радий, що у мене з’явилася можливість написати Вам листа.

Я знайомий з Вашою біографією і Вашою творчістю. Мені відомо, що свою кар’єру письменника Ви починали як вільний поет і мешкали при дворах відомих французьких аристократів, а за свої гострі, мабуть, занадто сатиричні для вашого часу вірші, ви декілька разів потрапляли до Бастилії. Мені також відомо, що три роки Ви прожили у Англії, бо після чергового ув’язнення Ви вимушені були на деякий час покинути рідну країну.

З вашої автобіографії мені стало відомо, що коли Ви повернулися назад до Франції, Ви спробували видати заборонені цензурою «Філософські листи». Через це вам знову прийшлося бігти з Парижу до Лотарингії. Мабуть, це і добре, адже саме в Лотарингії Ви знайшли своє щастя і цілих п’ятнадцять років прожили з маркізою дю Шатле. Нажаль, ваш наступний твір – поема «Світська людина» також не здобула успіху у Ваших сучасників. Через цю поему Вас звинуватили у знущанні над релігією і Ви знову змушені були ховатися від влади вже в Нідерландах.

Я знаю, що у Голландії Ви, пане Вольтер, довго не затрималися. Нарешті Вам посміхнулася вдача і Ви вдостоїлися честі стати придворним вигадником і історіографом. Все було добре до тих пір, доки Ваш гострий язик, пане Вольтер, не торкнувся особи впливової маркізи де Помпадур. Ця особа зуміла довести владі, що Ви не благонадійний. Через це вам так і не вдалося знайти притулку у рідній Франції і Ви змушені були прийняти запрошення короля Пруссії та оселитися у Берліні. Ваше гостре слово і деякі фінансові махінації і в цій країні теж посварили Вас з багатьма можновладцями, тому Вам довелося з Пруссії перебиратися до Швейцарії. Нарешті в цій країні Ваша подорож по життю майже припинилася. Ви купили маєток, дали йому назву «Відрадне» и там прожили до кінця своїх днів.

Дуже добре, що після усіх поневірянь Ви, пане Вольтер, все ж таки стали забезпеченим і обзавелися декількома підприємствами. Це дало Вам змогу думати і говорити, що заманеться, бо місцеві аристократи займали у Вас так багато грошей, що просто не могли сказати проти Вас ані слова. Наприкінці життя, у віці вісімдесят чотири роки, Вам вдалося повернутися до Парижу, де тисячі прихильників Вашої філософії і творчості зустрічали Вас оваціями. А ось тогочасний король Франції ніяк не відреагував на приїзд відомого просвітителя. Саме тоді Ви купили шикарний особняк на вулиці Ришельє.

Здавалось, Ви отримали все для щасливої старості. Але лікарі виявили у Вас рак передміхурової залози. Сильні болі змусили Вас приймати все більше і більше опію, та мабуть, саме завдяки цьому до останніх днів Ви зберігали бадьорість духу і життєрадісність.

На закінчення свого листа я хочу сказати, що незважаючи на те, що Ви в своїй творчості були продовжувачем аристократичних поетичних жанрів, в той же час Ви стали останнім представником класичної трагедії, бо у цьому жанрі написали майже тридцять творів. Завдяки своєму таланту Вам вдалося привнести у класичну трагедію романтичну мальовничість і нотки чуттєвості. Крім античних фігур у Ваших творах можна зустріти і більш сучасні образи. Ви не одноразово зверталися до персонажів з нижчих прошарків, що дозволяло значно наблизити Ваші твори до реального життя. Ваші герої розмовляли простою і звичною мовою, тому були зрозумілі майже всім.

Багато ваших творів актуальні і сьогодні. Тому ще раз хочу сказати, що Ви, пане Вольтер, видатний просвітитель, філософ, письменник і драматург, – одна з найвидатніших постатей своєї епохи. Великі Вам спасибі за Ваші твори і за Ваше життя!

Прощавайте і пам’ятайте, що ваша творчість буде цікавити і хвилювати читачів багатьох наступних поколінь!».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!