Урок розвитку мовлення. Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло»3 клас.

Українська література

16.09.2018

4649

0

63

Для кого: 3 Клас
Опис документу:
Вчити писати детальний переказ тексту за планом; розвивати увагу, пам’ять; спостережливість, усне і письмове мовлення; виховувати любов до тварин, почуття взаємодопомоги, прагнення бути справжніми друзями.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Тема: Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло»
Слайд № 1

Тема: Детальний переказ оповідання « Сонце допомогло»

Мета вчити писати детальний переказ тексту за планом; розвивати увагу, пам’ять; спостережливість, усне і письмове мовлення; виховувати любов до тва...
Слайд № 2

Мета вчити писати детальний переказ тексту за планом; розвивати увагу, пам’ять; спостережливість, усне і письмове мовлення; виховувати любов до тварин, почуття взаємодопомоги, прагнення бути справжніми друзями. Обладнання: таблиця № 18, робочі зошити, малюнок, текст.

Хід уроку І. Організаційний момент. Учитель посміхається, урок розпочинається. Голівки всі схиляються, школярики стараються. ІІ. Оголошення теми ур...
Слайд № 3

Хід уроку І. Організаційний момент. Учитель посміхається, урок розпочинається. Голівки всі схиляються, школярики стараються. ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда. Прочитайте тему уроку і подумайте, над текстом якого типу ми будемо працювати. Доведіть свою думку. Слово вчителя. Сьогодні ми будемо вчити...
Слайд № 4

Бесіда. Прочитайте тему уроку і подумайте, над текстом якого типу ми будемо працювати. Доведіть свою думку. Слово вчителя. Сьогодні ми будемо вчитися писати детальний переказ тексту. Поясніть значення слова «детальний». (таблиця № 18) Детальний переказ – це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту. Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?

ІІІ. Основна частина уроку. Слухання тексту (перед читанням тексту вчитель може запитати учнів, що вони знають про плиску). Сонце допомогло На узлі...
Слайд № 5

ІІІ. Основна частина уроку. Слухання тексту (перед читанням тексту вчитель може запитати учнів, що вони знають про плиску). Сонце допомогло На узліссі живе плиска. Рано-вранці підлітає до воді, щоб напитися і розпочати свій сніданок. Перші нічні заморозки побілили інеєм траву, а воду стягнули тонким льодом. Розвиднилось. Пташка прилетіла і сіла на краю калюжі. Спробувала дзьобом. Не виходить. Невдовзі із-за лісу виглянуло сонце і повільно стало відігрівати охолону за ніч землю. Пропав льодок. Знову з’явилися комахи. А тепер можна й поснідати. І плиска зайнялася своєю пташиною роботою.

Змістовий аналіз тексту. Про кого розповідається в тексті? Що хотіла зробити вранці пташка? Чому плиска не змогла зразу поснідати? Чим усе закінчил...
Слайд № 6

Змістовий аналіз тексту. Про кого розповідається в тексті? Що хотіла зробити вранці пташка? Чому плиска не змогла зразу поснідати? Чим усе закінчилося? Мовний аналіз тексту. Якими словами автор називає плиску?

А чи не краще звучав би текст без цієї заміни? Скажіть по-іншому: на узліссі (біля лісу) розвиднилось (світає) невдовзі (незабаром) пропав льодок (...
Слайд № 7

А чи не краще звучав би текст без цієї заміни? Скажіть по-іншому: на узліссі (біля лісу) розвиднилось (світає) невдовзі (незабаром) пропав льодок (розтав) плиска (пташка, вона, ласунка).

Структурний аналіз тексту. Назвіть зачин, кінцівку. Про що йдеться в основній частині тексту? Скільки абзаців в тексті?
Слайд № 8

Структурний аналіз тексту. Назвіть зачин, кінцівку. Про що йдеться в основній частині тексту? Скільки абзаців в тексті?

Фізкультхвилинка Зайчик сірий умивається. Певно в гості він збирається. Вимив носик, Вимив вухо, Витер сухо!
Слайд № 9

Фізкультхвилинка Зайчик сірий умивається. Певно в гості він збирається. Вимив носик, Вимив вухо, Витер сухо!

Орфографічна підготовка Пиши правильно! Повторне читання тексту вчителем. Усний переказ учнями за планом (таблиця № 18) та опорними словами. План. ...
Слайд № 10

Орфографічна підготовка Пиши правильно! Повторне читання тексту вчителем. Усний переказ учнями за планом (таблиця № 18) та опорними словами. План. 1.Чим займалась вранці плиска? 2.Чому пташка не змогла розпочати сніданок? 3.Що допомогло пташці поснідати?

Словник: плиска прилетіла, спробувала дзьобом, почала пити, зайнялася сніданком; плиска, вона, пташка, ласунка; заморозки наступили, побілили інеєм...
Слайд № 11

Словник: плиска прилетіла, спробувала дзьобом, почала пити, зайнялася сніданком; плиска, вона, пташка, ласунка; заморозки наступили, побілили інеєм, стягнули льодом; сонце виглянуло, засвітило, стало відігрівати,; комахи з’явились, прокинулись; льодок розтав, пропав.

Запис переказу живе узліссі плиска На . підлітає Рано-вранці, щоб напитися і розпочати сніданок до воді свій. заморозки побілили інеєм траву Перші ...
Слайд № 12

Запис переказу живе узліссі плиска На . підлітає Рано-вранці, щоб напитися і розпочати сніданок до воді свій. заморозки побілили інеєм траву Перші нічні, тонким льодом а воду стягнули. Розвиднилось. Пташка прилетіла і сіла на краю калюжі та спробувала дзьобом. Не виходить!

виглянуло сонце Невдовзі із-за лісу і повільно стало відігрівати охолону за ніч землю. льодок Пропав. з’явилися Знову комахи. можна й А тепер посні...
Слайд № 13

виглянуло сонце Невдовзі із-за лісу і повільно стало відігрівати охолону за ніч землю. льодок Пропав. з’явилися Знову комахи. можна й А тепер поснідати. І роботою зайнялася своєю плиска пташиною.

Читання переказів, написаних учнями. ІV. Підсумок уроку. Чого навчає нас це оповідання?
Слайд № 14

Читання переказів, написаних учнями. ІV. Підсумок уроку. Чого навчає нас це оповідання?

Плиска чорноголова На зволожених ділянках лук, які майже завжди трапляються навколо водойм і боліт, гніздиться плиска жовта, а на півдні приморськи...
Слайд № 15

Плиска чорноголова На зволожених ділянках лук, які майже завжди трапляються навколо водойм і боліт, гніздиться плиска жовта, а на півдні приморських областей України – і плиска чорноголова. Жовтоголова ж плиска полюбляє купинисті ділянки лук і невеликі болітця. Без присутності цих лучно-болотяних видів плисок (особливо жовтої) важко уявити собі літній ландшафт прибережних пасовищ, прелогів, вигонів.

Коли ви надивитеся й наслухаєтеся польових жайворонків, то увагу вашу приверне ще одна дуже поширена на полях пташка. Точніше, поширена вона нині, ...
Слайд № 16

Коли ви надивитеся й наслухаєтеся польових жайворонків, то увагу вашу приверне ще одна дуже поширена на полях пташка. Точніше, поширена вона нині, а ще кілька десятків років тому вона на них майже не траплялася, потім стала з'являтися зрідка і нині в окремих випадках навіть чисельніша за жайворонка, її пісня-поклик різкувата й голосна, тож не пропустите. Перш за все на очі потрапить жовтенький животик і довгий хвіст, яким вона гойдає вгору-вниз. Потім вже розгледите сіреньку голівку, а може навіть і білі брівки над чорними оченятками. Це плиска жовта, птах гарненький і цікавий. Перелітає зі стебельця на стебельце, трясе хвостиком. Якщо жайворонок польовий під час вибору собі території для виховання пташенят обирає невисоку рослинність — до 30-50 см, то плиски люблять густі й високі зарості, селяться й у дуже високих, але негустих.

http://pernatidruzi.org.ua/art.php?id=178 http://birdlife-ua.livejournal.com/tag/плиска%20жовта http://kostyapazyuk.livejournal.com/5015.html
Слайд № 17

http://pernatidruzi.org.ua/art.php?id=178 http://birdlife-ua.livejournal.com/tag/плиска%20жовта http://kostyapazyuk.livejournal.com/5015.html

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Українська література

16.09.2018

4649

0

63

Для кого: 3 Клас