Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Урок "Розв'язування задач. Обчислення значення виразів типу 38 + 4, 75 - 8 двома способами"

Математика

Для кого: 2 Клас

21.10.2021

63

4

0

Опис документу:

Мета: актуалізувати знання опорних схем простих задач, зокрема й задач, що містять відношення різницевого порівняння; формувати вміння розв'язувати складені задачі, що містять відношення різницевого порівняння, додавати й віднімати одноцифрове число у межах 100 з переходом через розряд двома способами; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Розв'язування задач. Обчислення значення виразів типу 38 + 4, 75 - 8 двома способами

Мета: актуалізувати знання опорних схем простих задач, зокрема й задач, що містять відношення різницевого порівняння; формувати вміння розв'язувати складені задачі, що містять відношення різницевого порівняння, додавати й віднімати одноцифрове число у межах 100 з переходом через розряд двома способами; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: цеглинки LEGO, ілюстративний та роздадковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

Форма проведення: мандрівка Білочки.

Освітні галузі: математична, природнича.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались? Молодці!

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

І приємно посміхніться!

2. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, я запрошую вас сьогодні прогулятися лісом. Отже, сідаймо в потяг і вирушаймо.

Під час мандрівки ми помилуємося природою, навчимося розв'язувати приклади двома способами.

3. Усні обчислення

Їхав потяг по гриби, тук-тук-перестук!

Рахував стовпи, тук-тук-перестук!

4. Каліграфічна хвилинка. Написання числа 14

— Ось ми і приїхали в ліс. Діти, а ви знаєте, хто в лісі живе?У лісі живе багато тварин. Ми підемо в гості до Білочки? Познайомимося з нею?

— Але де ж живе Білочка? Як нам її знайти? Доріжку до її хатинки нам покаже чарівний клубочок. Куди він покотиться, туди і підемо.

Ти, котися, котися, клубочку,

По дрімучому лісочку.

Нам доріжку покажи,

До Білочки нас приведи!

Вправа «Стежка»

— Стежка непроста — цифрова. Знайдіть стежку з числом 14.

— Напишіть каліграфічно число 14.

5. Математичний диктант

— Щоб нам було не нудно йти, проведімо математичний диктант.

Зменшуване 12, від'ємник 5, обчисліть різницю.

Зменшуване 16, від'ємник поданий різницею чисел 11 та 3. Обчисліть різницю.

Перший доданок 8, другий доданок 6. Обчисліть суму.

Перший доданок 5, другий доданок поданий різницею чисел 18 і 9. Обчисліть суму.

Число 15 зменште на суму чисел 6 і 5.

Число 7 збільште на різницю чисел 12 і 6.

На скільки сума чисел 7 і 8 більша за число 8?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Формування вмінь розв'язувати задачі на різницеве порівняння (с. 70, № 1)

— Куди привів нас клубок? Щось немає тут хатинки Лісовичка.

Подивіться, якась пташка принесла нам листа. Нумо прочитаємо його: «Я, дідок Лісовичок, живу в глушині лісовій. Не кожний може знайти будиночок мій. Але щоб мене знайти, потрібно виконати всі завдання».

Перше завдання — розв'язати задачу.

— Як звали дівчат? (Юля, Ірина, Світлана) Скільки прикрас зробила Юля? (11.) Скільки зробила Ірина? (13.) Скільки зробила Світлдана? (27.) Що запитується в задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? (Ні.) Чому? (Не знаємо, скільки прикрас зробили Юля та Ірина разом.) Якою арифметичною дією відповімо на це запитання? Чи можемо ми тепер дізнатися, на скільки більше прикрас зробила Світлана за дівчат? Запишіть умову та розв'язання задачі.

— Складіть обернену задачу, щоб шуканим було 27. На скільки прикрас Слава зробила більше, ніж дівчата разом? (На 3.) Запитання задачі: «Скільки ліхтариків зробила Світлана?» Чи можемо ми зразу відповісти на запитання задачі? (Ні.) Чому? (Не знаємо, скільки Юля та Ірина зробили разом.) Якою арифметичною дією відповімо на це запитання? Чи змінилася перша дія порівняно з прямою задачею? (Ні.) Чи можемо ми тепер відповісти на головне запитання задачі? Запишіть умову та розв'язання задачі.

Фізкультхвилинка

— Чарівний клубочок пропонує нам трішки відпочити.

Раз — підняти руки вгору,

Два — нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири — прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз — піднялись,

Два — присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

2. Формування вміння додавати й віднімати одноцифрове число з переходом через розряд у межах 100 двома способами (с. 70, № 2)

— Молодці, впоралися із завданням. Нумо знову попросимо клубочок показати нам доріжку:

Ти котися, котися, клубочку,

По дрімучому лісочку.

Нам доріжку покажи,

До Білочки нас приведи!

— Друге завдання — пояснити тваринкам та обчислити приклади двома способами за схемою. Лисиця пропонує розкласти перший доданок на суму зручних доданків; олень — другий доданок на суму зручних доданків; заєць — подати зменшуване як суму зручних доданків; ведмідь — від'ємник як суму зручних доданків.

3. Закріплення розуміння залежності суми від зміни одного з доданків; різниці — від зміни від'ємника або зменшуваного (с. 70, № 3)

— Йдемо далі? Може, цього разу клубочок приведе нас до хатинки Білочки?

Ти котися, котися, клубочку,

По дрімучому лісочку.

Нам доріжку покажи,

До Лісовичка нас приведи!

— Хатинки немає, але є хитре завдання.

— Прочитайте записи у стовпчику. Який компонент змінився? (Перший доданок.) Він змінився на менше число чи на більше? На скільки? Як це вплине на значення виразу? Обчисліть значення другого виразу.

— Прочитайте другий стовпчик. Який компонент змінився? (Зменшуване.) Він змінився на менше число чи на більше? На скільки? Перевірте, чи зменшилося або збільшилося значення різниці.

— Прочитайте третій стовпчик. Який компонент змінився? (Другий доданок.) На скільки збільшився другий доданок? Обчисліть значення другого виразу.

— Прочитайте четвертий стовпчик. Який компонент змінився? (Від'ємник.) На скільки збільшився від'ємник? Як змінилося значення різниці?

4. Формування обчислювальних навичок. Робота з цеглинками LEGO

— Нумо попросимо наш чарівний клубок показати нам дорогу далі.

Ти котися, котися, клубочку!

По дрімучому лісочку.

Нам доріжку покажи,

До Лісовичка нас приведи!

— Поки ми йдемо за клубочком, зберімо гостинці Лісовичку.

— Значення якого виразу вам було легше обчислювати?

Шифр

64

6

61

4

39

36

Червоний

Жовтий

Блакитний

Синій

Зелений

Оранжевий

5. Конструювання. Групова робота з LEGO

— Ось ми й знайшли будиночок Лісовичка.

Він дуже затишний, але старенький, низенький і скрипучий. І захотілося Білочці подивитися на сучасні красиві багатоповерхівки. Об'єднайтеся в групи та побудуйте будинок із цеглинок LEGO.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання (с. 70, № 2)

2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»

— Доповніть речення.

· Сьогодні на уроці я дізнався(лася)...

· Тепер я можу...

· Було цікаво...

· Знання, здобуті на уроці, знадобляться...



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.