Урок "Розвязування вправ" з теми "Закон збереження імпульсу" 9 клас

Опис документу:
продовжити з’ясування понять «імпульс тіла», «імпульс сили», «закон збереження імпульсу»; поглибити й розширити уявлення учнів про сферу використання закону збереження імпульсу; формувати навички та вміння розв’язувати задачі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Розв’язування задач

Мета: продовжити з’ясування понять «імпульс тіла», «імпульс сили», «закон збереження імпульсу»; поглибити й розширити уявлення учнів про сферу використання закону збереження імпульсу; формувати навички та вміння розв’язувати задачі; вміння спілкуватися; розвивати самостійне, логічне та творче мислення учнів; вміння порівнювати, узагальнювати, систематизувати, робити висновки; виховувати почуття колективізму, почуття взаємодопомоги та вміння працювати в групах, вміння вислухати думки однокласників.

Тип уроку: формування навичок та вмінь розв’язувати задачі

Життя нічого не навчить, якщо немає бажання порозумнішати.

Бернард Шоу

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання.

Перевірка виконання домашнього завдання (взаємоперевірка).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм.

Учням пропонується записати необхідні для уроку формули, закони, пригадати величини, одиниці їх вимірювання, а саме: імпульс тіла, імпульс сили, закон збереження імпульсу для пружного і непружного удару.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми маємо навчитися знаходити практично імпульс тіла, імпульс сили, застосовувати закон збереження імпульсу для конкретного випадку, а також з’ясуємо способи його практичного використання. Ви будете застосовувати свої знання та уміння під час розв’язування задач.

ІV. Розв’язування задач

Учні класу діляться на групи і кожна група повинна виконати 20 завдань щоб скласти картинку-пазл. Перемагає та група яка повністю склала картинку

Завдання

  1. Тіло, маса якого 3 кг, рухається із швидкістю 4 м/с. Визначити імпульс тіла. 12 кг м/с.

  2. Фізична величина, яка характеризує взаємодію тіл сила

  3. М’яч летить із швидкістю 6 м/с. Обчислити масу м’яча, якщо його імпульс становить 4,2 кг м/с. 0,7 кг

  4. Хто запропонував ідею використання ракет для космічних польотів? Ціолковський

  5. З якою швидкістю рухається куля масою 65 г , якщо імпульс її руху становить 21 кг м/с? 333 м/с

  6. Один із видів руху реактивний

  7. Хлопчик ударив по нерухомому м’ячу, маса якого 80 г, і надав йому швидкості 20 м/с. Визначте середню силу удару, якщо удар тривав 0,002 с. 800 Н

  8. Англійський науковець-фізик Ньютон

  9. Тіло масою 7 кг рухається відповідно до рівняння х = 3t + 4t2. Визначте, якого імпульсу набуло тіло через 5 секунд після початку спостереження руху.

  10. Фізична величина, яка характеризує рух. Імпульс

  11. 25-тонний вагон рухається по горизонтальній ділянці зі швидкістю 2 м/с. Його наздоганяє 15-тонний вагон, швидкість якого 4 м/с. Якою буде їхня швидкість після зчеплення?

  12. Хто втілив в життя ідею створення ракет для космічних польотів? Корольов

  13. Візок, що рухається зі швидкістю 3 м/с, зчіпляється з нерухомим візком масою 2 кг. Якою є швидкість візка після їхнього зчеплення?

  14. Частина ракети, з якої виходять реактивні гази.сопло

  15. Снаряд масою 40 кг, що летить горизонтально зі швидкістю 400 м/с, влучає в нерухому платформу з піском і застряє в піску. З якою швидкістю стала рухатися платформа? 1,6 м/с

  16. Рух кульки масою500 г описується рівнянням х = 0,5 – 4t + 2t2. Визначте імпульс кульки через 3 с після початку відліку часу. 4 кг м/с

  17. Хлопчик масою 40 кг, що біжить зі швидкістю 7,2 км/год , наздоганяє візок масою 80 кг, що рухається із швидкістю3,6 км/год, і стрибає на нього. З якою швидкістю рухатиметься візок з хлопчиком?

  18. Куля масою 10г вилітає з дула гвинтівки зі швидкістю 800м/с і через 2с її швидкість стає рівною 300м/с. Визначити середню величину сили, що затримує політ кулі.

Розв'язання:

Відповідь: 2,5Н.

  1. Човен масою 120кг знаходиться в нерухомій воді. Рибалка, маса якого 80кг, знаходиться в човні і переходить з одного кінця човна на інший. Яка довжина човна, якщо він при русі перемістився відносно поверхні води на 1м. Опором води знехтувати.

Розв'язання:

Швидкість переміщення човна відносно води буде . Використавши закон збереження і імпульсу  або , отримаємо: .

Відповідь.

  1. Назва колеса, яке демонструє реактивний рух сегнерове

Питання –відповідь «Так чи ні» Кожна група витягує питання і дає на нього відповідь.

1. Кальмар, наповнивши мантійну порожнину водою, сильним скороченням м’язів виштовхує її із себе, внаслідок чого сам переміщується. Чи проявляється в цьому реактивний рух? Так

2. Чи може змінитись імпульс тіла, якщо не змінилась ані маса тіла, ані модуль його швидкості? Так, якщо зміниться напрямок швидкості.

3. Чи може людина, стоячи на ідеально гладкій горизонтальній поверхні льоду, зрушити з місця, не упираючись нічим гострим у лід? Так, якщо кине від себе якийсь предмет.

4. Плід рослини «скажений огірок» у час достигання відривається від плодоніжки і через отвір, який утворився, стиснутим повітрям викидається насіння. Чи позначається це на рухові плода? Так

5. Дві платформи рухаються в одному напрямі. Коли вони порівнялися, з платформи, що мала більшу швидкість, перекинули на другу вантаж великої маси. Як вплине це на швидкість руху другої платформи? Тертям знехтувати. Її швидкість збільшиться.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання:§36-37 - повторити, вправа № 37 (5).

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.