Урок природознавства на тему : "Рух повітря"

Опис документу:
Повітря рідко перебуває у спокійному стані. Воно постійно переміщується, як вода на поверхні озера чи моря. Що примушує рухатися повітря? Чому воно ніколи не зупиняється? Мета:  пояснити учням, як утворюється вітер;  розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки;  продовжити екологічне виховання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Рух повітря

Мета:

  • пояснити учням, як утворюється вітер;

  • розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, вміння робити узагальнення та висновки;

  • продовжити екологічне виховання.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

— Поясніть, чому вранці температура повітря нижча, ніж удень.

— Що швидше нагрівається — суходіл чи вода? Поясніть чому.

— Поясніть, чому в спекотний день так приємно відпочивати біля водойм.

— Поясніть, чому зими на територіях, розташованих біля моря, значно тепліші.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про виникнення вітру.

IV. Вивчення нового матеріалу

— Пригадайте, що змушує повітря рухатися.

— Пригадайте! Як відбувається нагрівання й охолодження повітря? Як утворюється вітер? Які бувають вітри?

— Наведіть приклади, коли вітер є помічником.

  • Що ви знаєте про вітер хамсин? Що ви знаєте про смерч і ураган? Як людина

змусила працювати вітер на себе?

— Повітря нагрівається від земної поверхні. Тому його температура залежить від розподілу суходолу і водної поверхні, що нагріваються по-різному. Виявляється, суша швидко нагрівається, але швидко й охолоджується. Вода ж нагрівається повільніше, хоча тепло зберігає довше. Узимку суходіл швидко охолоджується і стає ніби «холодильником». Повітря над ним стискається, стає важчим і опускається донизу. У цей час вода ще продовжує зберігати тепло, і над її просторами температура вища, ніж над суходолом. Океан узимку стає своєрідним «обігрівачем». Повітря над ним, нагріваючись, розширюється, стає легшим і піднімається вгору. Над теплою поверхнею повітря стає менше, ніж над холодною. Тому повітря рухається туди, де його міститься менше. Це є причиною утворення направленого руху повітря — вітру. Вітер буває різної сили: слабкий, помірний, сильний, дуже сильний.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота над загадками

2. Визначення характеристики вітру за описами у літературних творах

- Тихо, тихо вітер віє,

Із травою гомонить. (Слабкий) Олександр Олесь

- Ох, яка лиха година:

Вітер виє, завиває,

Розходилась хуртовина,

Снігом вікна укриває. (Дуже сильний) Олена Пчілка

- По діброві вітер віє,

Гуляє по полю.

Край дороги гне тополю

До самого долу. (Сильний) Тарас Шевченко

Робота в парі

— Використовуючи різноманітні джерела інформації, підготуйте розповідь про різні види вітрів.

VІ. Робота в групах

Дослідницький практикум «Як змусити вітер працювати?».

Завдання. Пригадуючи різноманітні джерела інформації, розповіді батьків.. підготуйте на листках а4 малюнки про те, як людина використовувала силу вітру в давнину і як вона робить це тепер.

VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці? (Повітря нагрівається від земної поверхні. Над суходолом повітря нагрівається й охолоджується швидше, ніж над водною поверхнею. Вітер — це направлений рух повітря.)

— Що вам найбільше сподобалося на уроці?

— Що таке вітер? Поясніть, як він утворюється.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!