Урок-презентація в 9 класі. "Складнопідрядні речення з підрядними причини, мети, умови"

Українська мова

Для кого: 9 Клас

28.01.2022

259

39

0

Опис документу:

Урок-презентація. "Складнопідрядні речення з підрядними причини, мети, умови"

Мета уроку: Навчити розпізнавати складнопідрядні речення з підрядними обставинними причини, мети, умови;

Визначати смислові зв`язки між частинами складнопідрядного речення з підрядними обставинними мети, причини, умови; визначати в них граматичні основи, частини головну й підрядну, способи приєднання підрядної частини до головної, креслити схеми речень, розвивати пунктуаційну грамотність, мовлення, логічне мислення, пам’ять; виховувати у повазі до рідної мови, культури.

Тип урок: комбінований.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Складнопідрядні речення з підрядними причини, мети, умови
Слайд № 1

Складнопідрядні речення з підрядними причини, мети, умови

Домашнє завдання Повторити § 24; Виконати вправу 5 на с.89 та домашню вправу на с.89 (за підручником Олександра Авраменка. — К. : Грамота, 2017)
Слайд № 2

Домашнє завдання Повторити § 24; Виконати вправу 5 на с.89 та домашню вправу на с.89 (за підручником Олександра Авраменка. — К. : Грамота, 2017)

Словниковий диктант (В,в)улиця (Я,я)рославів (В,в)ал, мен..ший, нян..чити, з..їхати, (Е,е)поха (В,в)ідродження, приїж..ати, ін..єкція, мовно/літера...
Слайд № 3

Словниковий диктант (В,в)улиця (Я,я)рославів (В,в)ал, мен..ший, нян..чити, з..їхати, (Е,е)поха (В,в)ідродження, приїж..ати, ін..єкція, мовно/літературний, недо/читав, контрас..ний, пес..ливий, віч/на/віч, гіган..ський, жовто/блакитний, жовто/гарячий, навіки/віків, що/денно, що/б дистриб..ютор, ні/як, по/зимовому, на/добраніч, поки/що, через/те/що,(Р,р)іздво (Х,х)ристове, (Н,н)овий рік, возз..єднання, на/зло, жовто/бокий, ясно/вельможний, день/у/день, тримай/но, що/найдовша, скільки/то.

Словниковий диктант Вулиця Ярославів Вал, менший, няньчити, з’їхати, епоха Відродження, приїжджати, ін’єкція, мовно-літературний, недочитав, контра...
Слайд № 4

Словниковий диктант Вулиця Ярославів Вал, менший, няньчити, з’їхати, епоха Відродження, приїжджати, ін’єкція, мовно-літературний, недочитав, контрастний, пестливий, віч-на-віч, гігантський, жовто-блакитний, жовтогарячий, навіки-віків, щоденно, щоб дистриб’ютор, ніяк, по-зимовому, на добраніч, поки що, через те що, Різдво Христове, Новий рік, возз’єднання, на зло, жовтобокий, ясновельможний, день у день, тримай-но, щонайдовша, скільки-то.

Відредагуйте словосполучення: мандрувати по містам пересікати дорогу поводитися відповідно вимог далекий путь у випадку потреби мандрувати містами ...
Слайд № 5

Відредагуйте словосполучення: мандрувати по містам пересікати дорогу поводитися відповідно вимог далекий путь у випадку потреби мандрувати містами перетинати дорогу поводитися відповідно до вимог далека путь у разі потреби

«Синтаксичний марафон» Розділ мовознавства, що вивчає словосполучення та речення ? Розділ мовознавства, що вивчає розділові знаки ? Граматична осно...
Слайд № 6

«Синтаксичний марафон» Розділ мовознавства, що вивчає словосполучення та речення ? Розділ мовознавства, що вивчає розділові знаки ? Граматична основа — це … Головний член речення, який вказує, про кого чи про що говориться в реченні? Головний член речення, що вказує, що робить підмет чи який він є? Речення, у яких частини рівноправні називаються… Кома між частинами складносурядного речення не ставиться? Яке речення називається складнопідрядним? Назвіть типи складнопідрядних речень? Що може пояснювати підрядне речення? Яке місце щодо головного може посідати підрядна частина? Чи можуть бути в головній частині вказівні слова? Якими частинами мови можуть бути сполучні слова?

Зв’язки між видом підрядної частини й словом, яке вона пояснює в головній частині, нагаду­ють зв’язки між членами простого речення
Слайд № 7

Зв’язки між видом підрядної частини й словом, яке вона пояснює в головній частині, нагаду­ють зв’язки між членами простого речення

Слайд № 8

Слайд № 9

Синтаксичний практикум Доведіть, що подані речення є складнопідрядними з підрядними частинами причини: Ніколи не прагни товариства людей лихих, чер...
Слайд № 10

Синтаксичний практикум Доведіть, що подані речення є складнопідрядними з підрядними частинами причини: Ніколи не прагни товариства людей лихих, через те що серця їхні привчені до насильства. Оскільки дражливе слово викликає злість, людина гаряча здіймає сварку. Лагідна ж людина сварку втихомирює, тому що її розважливість гасить гнів. Переконати можна мудрістю й довготерпеливістю, бо м’який язик ломить і тверду кістку (З Біблії).

Підрядна частина може стояти стосовно головної: перед нею (рідше) (найчастіше) після головної в середині неї (зрідка) [Не сумуй], (що вимкнувся (не...
Слайд № 11

Підрядна частина може стояти стосовно головної: перед нею (рідше) (найчастіше) після головної в середині неї (зрідка) [Не сумуй], (що вимкнувся (не «виключився») мобільник). [Людина,(щоб бути успішною), повинна здобувати (не «отримувати») знання]. (Оскільки на вулиці холодно й мокро), [ми перебуватимемо (не «знаходитимемося») в теплому приміщенні].

Слайд № 12

Слайд № 13

Синтаксичний практикум Перепишіть. Визначте й  підкресліть у  кожному реченні граматичні основи. Поставте питання від головної частини до підрядної...
Слайд № 14

Синтаксичний практикум Перепишіть. Визначте й  підкресліть у  кожному реченні граматичні основи. Поставте питання від головної частини до підрядної: 1. Щоб перемогти зло, нам потрібні любов і співчуття (Мати Тереза). 2. Схиляйся тільки для того, щоби підняти слабших (Епікур). 3. Можемо стати над прірвою в полі, щоб одвертати людей од біди голосом пісні і доброї волі (П. Воронько). 4. Один лиш вибір — плисти проти плину, щоб хвилі били в груди, а не в спину (Л. Михайлів). 5. Щоб з людьми було тобі не студно, не скупись на ласку і тепло (П. Камінський).

Синтаксичний практикум З’ясуйте, у якому з поданих речень є підрядна частина мети. Відповідь обґрунтуйте: 1. І де в світі тая сила, щоб в бігу її с...
Слайд № 15

Синтаксичний практикум З’ясуйте, у якому з поданих речень є підрядна частина мети. Відповідь обґрунтуйте: 1. І де в світі тая сила, щоб в бігу її спинила? (І. Франко). 2. Кожна мати хоче, щоб її діти росли розумними і щасливими (О. Квітневий). 3. Чи зумієш ти літати, щоб зі мною в парі бути? (М. Вороний).

Слайд № 16

Інтерактивна вправа «Характеристика складних речень» https://learningapps.org/watch?v=paeywpowk18
Слайд № 17

Інтерактивна вправа «Характеристика складних речень» https://learningapps.org/watch?v=paeywpowk18

Презентацію підготувала Гнатюк Олена Василівна, учитель Спеціалізованої школи № 211 з поглибленим вивченням англійської мови Оболонського району м....
Слайд № 18

Презентацію підготувала Гнатюк Олена Василівна, учитель Спеціалізованої школи № 211 з поглибленим вивченням англійської мови Оболонського району м. Києва. 2021 р. Складнопідрядні речення з підрядними причини, мети, умови. Українська мова. 9 клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.