«Урок-презентація» в 10 класі. РЕСПУБЛІКА ІТАЛІЯ

Географія

Для кого: 10 Клас

16.05.2021

99

2

0

Опис документу:
Пропоную вашій увазі «урок-презентацію» в 10 класі. Зазвичай до уроку готується 4-5 презентацій, на кожну відводиться не більше 4 хвилин. Кожну презентацію готують двоє учнів, перший відповідає за теоретичний матеріал, другий за оформлення. Для підготовки презентацій використовуються типові плани характеристики країни і загальні положення створення презентацій у програмі «Microsoft Office PowerPoin»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

РЕСПУБЛІКА ІТАЛІЯ

Пропоную вашій увазі «урок-презентацію» в 10 (9 класі з поглибленим вивченням) класі. Зазвичай до уроку готується 4-5 презентацій, на кожну відводиться не більше 4 хвилин. Кожну презентацію готують двоє учнів, перший відповідає за теоретичний матеріал, другий за оформлення. Для підготовки презентацій використовуються типові плани характеристики країни і загальні положення створення презентацій у програмі «Microsoft Office PowerPoin»

На контрольно-оцінному етапі використовую заздалегідь підготовлені відео запитання, які став­лять представники тієї країни, яку ми вивчаємо (в даному випадку Італії). Нині багато наших гро­мадян живуть і працюють за кордоном. Залиша­ється познайомитися з ними (ідеально, якщо вже є знайомі) і попросити зняти на камеру мешканців даної країни з запитанням. Я знайомився на сайті «Однокласники», не усі на це погоджуються. Але, як правило, можна знайти охочих. Зі знайомими і родичами проблем не буває. Питання готують­ся вчителем заздалегідь і відсилаються електро­нною поштою. Також пересилаються і відео сюжети. Питання повинні займати не більше 100 Мб і часу — до 1 хв.

Таких питань має бути 6-8. Бажано, щоб роли­ки «знімалися» на тлі місцевих пам’яток. Хоча сюжет, знятий у будинку (квартирі), теж цікаво виглядає. Тому краще скомбінувати. Я прошу, щоб перший респондент привітав учнів («Привіт, Укра­їна, привіт, Бердянськ, привіт учням 10-го класу. Мене звуть... Я знаю, що у вас зараз проходить урок, присвячений моїй країні. Не могли б ви від­повісти...». Інші респонденти просто вітаються, представляються, ставлять питання і дякують. Усі питання у міру відповідей виводяться на мульти­медійну дошку або монітори комп’ютерів. Пробував я використовувати для цих цілей «Skype»: реально, але не дуже цікаво для дітей.

Очікувані результати: після цього уроку діти будуть:

володіти системою знань про природно-ресурсний потенціал Італії;

мати уявлення про міжнародну спеціалізацію регіону.

Проведений урок дозволить:

удосконалити навички й уміння самостійної роботи з електрон­ними джерелами географічної інформації;

показати вміння презентувати результати своєї самостійної роботи;

розвивати навички роботи в групах; формувати пізнавальну компетентність учнів;

розширити науковий кругозір учасників процесу;

стимулювати пізнавальну активність учнів.

У процесі уроку виховуватимуться:

відповідальність за кінцевий результат роботи групи;

почуття колективізму і взаємодопомоги;

культура спілкування під час роботи в гурті;

уміння представити себе, викликати інтерес у слухачів;

уміння оцінити свій вклад у хід уроку і вклад своїх товаришів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок-презентація.


Мета уроку: об’єднати споріднені блоки знань із різних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного, пізнавального збагачення учнів, розвитку пошуково-дослідницьких умінь й навичок учнів, критичного мислення, формування вміння працювати в групах над проектами.

Завдання:

1. Надати учням знання про сутність понять удосконалити навички й уміння самостійної роботи з електрон­ними джерелами географічної інформації; вміння презентувати результати своєї самостійної роботи; розвивати навички роботи в групах; формувати пізнавальну компетентність учнів; розширити науковий кругозір учасників процесу; стимулювати пізнавальну активність учнів.

2. Формувати вміння пошуку, відбору та узагальнення інформації з Інтернету, розвивати логічне мислення учнів, обґрунтовувати власну думку, розвивати уміння працювати з географічною картою, інформаційну компетентність учнів шляхом проектної діяльності.

3. Формувати свідому розвинуту, обізнану особистість, виховувати толерантне ставлення до різних культур і вір.

Очікувані результати:

Знаннєвий копонент:

учень розуміє, що таке економіко географічне положення, може приводити приклади особливостей ЕГП країн і регіонів, розрізняє складові частини економіки країни.

Діяльнісний компонент:

учень вміє досліджувати, обирати необхідний матеріал, обгрунтовувати думку, робить висновки,висловлює судження,комфортно працює в групі.

Ціннісний компонент:

учень усвідомлює необхідність аналізу наданого матеріалу; критично ставиться до суджень інших і наданої інформації , правильно оцінює власні досягнення, додержується етикетних норм і правил спілкування.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок-презентація.

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, планшети, карта Італії; герб і прапор Італії; виставка літератури про Італію, рекламні буклети про Італію, відеокліпи, відеоінтерв'ю, дидактичні матеріали: бланк опорного конспекту учнів, контурна карта світу, атласи для 9 - 10-го класу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

На екрані проектується земна куля, яка поступово фокусується в Колізей. У цей час учениця читає вірш про Італію. Мені з дитинства сниться півострів,

Він немов світло в моїй душі.

Там немає того, що ненавиджу.

Т ам тільки те, що до душі.

Там ніби чудо відбувається:

Cтоїть Венеція в воді,

Там в казці знову оживає

На карнавалі в лютому.

Мілан мій, славен ти модою,

Сан-Ремо піснею на рік.

Турін нема смачніше шоколаду,

А на Сицилії природа!

Не знайдеш більш такой ніде.

Генуя - батьківщина Колумба,

Верона - місто королів.

І талія, тебе люблю я!

Ти всіх на світі мені миліше.

І ні на що не проміняю,

Твій Форум Римський, Колізей!



ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Учитель. Шановні учні, сьогодні хочу запропонува­ти вашій увазі ознайомлення з ще однією європей­ською республікою. Хто з вас вже знає що-небудь про цю країну? З ким або з чим у вас асоціюється уявлення про цю республіку?

Прийом «Вільний мікрофон» асоціації учнів з Італією

Італія — це країна, яка входить у «Велику вісімку», Євросоюз, НАТО.

У мене з Італією асоціюється Спартак, Цезар, Леонардо да Вінчі.

Колізей і футбол.

Знамениті скрипкові майстри Аматі, Страдіварі, Гварнері.

 Рафаель, Мікеланжело, інші великі художники і скульптори.

Міста Рим, Мілан, Неаполь, Флоренція, Венеція. Ватикан — Папа Римський.

Феррарі, ФІАТ.

Рим — «Вічне місто».

Учитель. Мені приємно усвідомлювати, що у вас є певні уявлення про Італію, але все перерахова­не — лише маленькі штрихи до тієї картини, яку ми з вами повинні намалювати на сьогоднішньому уроці, щоб мати повне уявлення ще про одну кра­їну Південної Європи.

Як ви вважаєте, чи буде матеріал, який ви при­готували і оформили у вигляді презентації, ціка­вий і пізнавальний для вас особисто? Якщо так, то чому?

Учень. Я чув і знав про Італію ще до підготовки до цього уроку! Але переглянувши в Інтернеті мате­ріали, я став фахівцем з Італії, принаймні на рівні своєї квартири. Тепер у мене є мрія — обов’язково відвідати Італію.

Учениця. Після закінчення школи я хочу поступити на факультет журналістики, і хотіла б, якщо вийде, спеціалізуватися на країнах Південної Європи, у тому числі на Італії.

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Учитель. Мені б дуже хотілося, щоб на сьогодніш­ньому уроці ми:

прочитали карту Італії;

розглянули ЕГП, ПГП, природні ресурси;

ознайомилися з історією формування і насе­ленням країни;

дізналися про промисловість і особливості її розміщення;

проаналізували сільське господарство і тран­спорт;

відстежили міжнародні зв’язки Італії;

поговорили про туристичні маршрути Італії;

відвідали неповторні міста цієї чарівної країни;

Бесіда

Тепер, коли ви знаєте, над чим ми будемо пра­цювати на уроці, подумайте і скажіть:

Чи хочете ви взяти участь в нашому уроці?

 Навіщо вам це потрібно?

Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

Який етап уроку вас лякає або насторожує?

Який викликає підвищений інтерес?

Що б ви хотіли додати або викреслити з нашо­го плану?

ІV. Вивчення нового матеріалу

Прийом «Навчаючи, вчуся»

Перед початком демонстрації своєї роботи нага­дую правила голосування й оцінювання презента­цій: у кожного з присутніх є «бюлетень», яким ми скористаємося у кінці уроку. Представники груп, які готували дану презентацію, не мають права голосу за свою роботу.

Умови поставлено. Час відправитися в подо­рож.

Учитель. Слово надається першій групі, яка презен­тує нам географічне положення й природні ресурси Італії. Будь ласка, вам слово.

Презентація першої групи.

Учитель. Другий проект присвячений історії і насе­ленню Італії.

Презентація другої групи.

Учитель. Третя робота характеризує промисловість Італії.

Презентація третьої групи.

Учитель. Четверте повідомлення порушує питання сільського господарства.

Презентація четвертої групи.

Учитель.

Релаксація. Ви надали багато інформації, вами проведена велика робота. Настав час трохи відпочити, розслабитися, набратися нових сил. Пропоную вам Рекламний ролик, який готувала наступна група, присвячений містам Італії.

Презентація п'ятої групи.



VІ. Контрольно оціночний етап

Учитель. Я вважаю, що сьогодні ми досягай своєї мети. Залишилося лише з’ясувати, якою' мірою кожен з вас засвоїв новий матеріал. Перевірку буде проведено в дещо незвичайний спосіб. Отже, сюрп­риз! Відео запитання з Італії, будь ласка.

На екрані демонструються відео запитання від жителів Флоренції.

Питання стосуються різних сфер життя Італії й України. Учні відповідають на поставлені запитання.

2. Цініння і оцінювання

Учитель. Наступив час проголосувати за кращу пре­зентацію.

Заповнення карти рефлексії учнями. Під час голосування демонструється відеокліп про підготовку учнів до презен­тації.

Учитель. Урок майже завершено. Як ви вважаєте, ми впоралися з його завданнями?

Чи усі пункти плану виконано?

Я дуже задоволений вашою роботою, особливо мені сподобалося те, як ви прекрасно під­готували презентації. Порадували ваші правильні і швидкі відповіді.

Виконана робота була показана й озвучена. Визначена краща презентація.

(Характеристика кращої роботи з метою настрою на вивчення наступної теми.)

Але, як кажуть, «за кадром» залишилася робота учнів класу, які не брали участі в підготовці пре­зентацій. Я попрошу їх продемонструвати свою роботу. Будь ласка.

Учні виходять до дошки зі своїми роботами і демонструють їх товаришам і гостям. Один з учнів пояснює, що робота викона­на в двох варіантах — друкарському і електронному. Буклети вони презентують гостям, а електронний варіант — учителеві для подальшої роботи на уроках.

Ви вже досить дорослі люди і можете об’єк­тивно оцінити свій внесок у загальну роботу на уроці. Поставте собі оцінку за роботу на уроці в перше поле. У друге поле постав­те оцінку колезі з вашої групи. Останне поле заповню я.

П.І.Б учня

1

2

3


Дякую за урок! Бажаю успіхів на наступному уроці!

Тест для оцінки психологічного стану в кінці уроку

Оцініть, будь ласка, свій психологічний стан, поставивши довільно зірочку над відповідним від­різком лінії:

Активність

Настрій 0 1 234567

0-3 — відчуваю стомлення, напругу, невдоволений собою;

3-5 — приємний спокійний стан, задоволений собою, упевнений в собі, є бажання працювати;

5-7 — прекрасне самопочуття, радість від уроку, відчуваю бадьорість і бажання працювати ще декілька уроків.

V. Домашнє завдання

Учитель. Спостерігаючи за вами на сьогоднішньому уроці, я зробив висновок, що ви прекрасно орі­єнтуєтеся в питанні вивчення країни, володієте технікою підготовки презентації і вмієте вибрати із загального потоку інформації необхідну. Тому, пропоную ознайомитися самостійно з наступною країною — Францією, причому керівниками про­ектів хочу призначити переможців сьогоднішньої презентації. Хотілося б, щоб питання, які ви обе­рете для вивчення наступної теми, не співпадали з тими, які ви готували на сьогодні.

























Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.