Урок, Презентація, Планування і т.д. (Вітра́ж)

Опис документу:
Вітра́ж орнаментальна або сюжетна декоративна композиція зі скла та інших матеріалів, що пропускають світло.Вітраж — декоративний елемент у прикрашенні вікон з дійсно декоративною метою, або як захід, коли необхідно приховати невдалий вид з вікна.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Вітражний роспис
Слайд № 1

Вітражний роспис

Вітра́ж орнаментальна або сюжетна декоративна композиція зі скла та інших матеріалів, що пропускають світло.Вітраж — декоративний елемент у прикраш...
Слайд № 2

Вітра́ж орнаментальна або сюжетна декоративна композиція зі скла та інших матеріалів, що пропускають світло.Вітраж — декоративний елемент у прикрашенні вікон з дійсно декоративною метою, або як захід, коли необхідно приховати невдалий вид з вікна. Виконується із кольорового скла, або кольорового оргскла, перетинки між такими скляними елементами з'єднуються. Раніше для з'єднання використовували олово, свинець, як метали, що легко піддавались обробці. Зараз елементи скла можуть фіксуватись на міцній клеєвій основі. Як правило, відповідно одній з технік, викладається вітраж на готовому листі скла, з маленьких шматочків скла. З'єднання між шматочками скла застигають, та фарбуються в чорний колір. За вікном з вітражем може використовуватись штучна підсвітка.

Дизайнер, або власне замовник створюють малюнок, який підходить до інтер'єру замовника. На цій стадії дуже легко внести будь-які корективи у конфіг...
Слайд № 3

Дизайнер, або власне замовник створюють малюнок, який підходить до інтер'єру замовника. На цій стадії дуже легко внести будь-які корективи у конфігурацію малюнка або його колірну гамму.

Нанесення контурного малюнка вітража, який може наноситися на скло, джеркало або кераміку. Товщина контуру може задаватися програмою від 2 до 12 мм...
Слайд № 4

Нанесення контурного малюнка вітража, який може наноситися на скло, джеркало або кераміку. Товщина контуру може задаватися програмою від 2 до 12 мм. Кольори контуру є таких видів: чорний, білий, срібний, золотий, прозорий.

Після нанесення контурного малюнка виріб витримується до завершення реакції полімеризації компонентів, якими було завдано контур малюнка вітража. Т...
Слайд № 5

Після нанесення контурного малюнка виріб витримується до завершення реакції полімеризації компонентів, якими було завдано контур малюнка вітража. Тут необхідно відзначити високу адгезію до скла всіх компонентів, що застосовуються в нашому виробництві. Зчеплення зі склом проходить на молекулярному рівні і забезпечує високий рівень надійності.

Заливка проміжків між контурами полімерної основою, пофарбовані в різні кольори відповідно до екскізу. Кожен колір вітража має чітку формулу утворе...
Слайд № 6

Заливка проміжків між контурами полімерної основою, пофарбовані в різні кольори відповідно до екскізу. Кожен колір вітража має чітку формулу утворену методом змішування основних пігментів у відповідній пропорції.

Слайд № 7

Історія появи вітража в тому сенсі, який ми надаємо цьому слову сьогодні, пов'язана, перш за все, з поширенням християнства. Вважається, що вперше ...
Слайд № 8

Історія появи вітража в тому сенсі, який ми надаємо цьому слову сьогодні, пов'язана, перш за все, з поширенням християнства. Вважається, що вперше повноцінні вітражні вікна були створені у Візантії при будівництві храму св. Софії Константинопольської в VI столітті. За свідченням сучасників, вітражне мистецтво тієї епохи обмежувалося використанням шматочків скла різної форми і діаметра, вмуровані в прорізи на дошці, якою забудовувався віконний отвір.

Слайд № 9

Вітражі у вікнах готичних соборів застосовувались не лише з естетичних міркувань, а й у зв'язку з невмінням середньовічних майстрів виплавляти якіс...
Слайд № 10

Вітражі у вікнах готичних соборів застосовувались не лише з естетичних міркувань, а й у зв'язку з невмінням середньовічних майстрів виплавляти якісне скло великих масштабів. Колір у сакральному вітражі має символічне значення, але головна функція його — творення містичної атмосфери. Гра світла, що проникає крізь вікна сакральної споруди має доповнювати відчуття побожності, благоговіння створених масштабом, декором і багатократно підкресленим спрямуванням святині вгору, до неба. В поєднанні з латиномовною службою та григоріанським хором готичний вітраж творив середньовічну людину — аскетичну, побожну, покірну церкві, як установі.

Орнаментальні вітражі вже в романську добу співіснували з вітражами сюжетними. Серед початківців — вітражні майстри Німеччини та Франції. Особливе ...
Слайд № 11

Орнаментальні вітражі вже в романську добу співіснували з вітражами сюжетними. Серед початківців — вітражні майстри Німеччини та Франції. Особливе місце у створенні вітражів доби готики посіла Франція, країна, де готична архітектура фактично народилася і яку сусідні країни важали зразковою. Чим більшими ставали вікна готичних соборів, тим більшими ставали і вітражі. Доля монументального живопису на стінах готичних соборів значно зменшується через фактичне щезання стіни, прорізаної стрілчатими вікнами. Вікна готичного собору Нотр-Дам-де-Пари вже були 12 метрів заввишки.

З інтер'єрних прикрас 13 століття в соборі Паризької Богоматері збереглися тільки вітражі «троянди» - круглого вікна (10 метрів в діаметрі) південн...
Слайд № 12

З інтер'єрних прикрас 13 століття в соборі Паризької Богоматері збереглися тільки вітражі «троянди» - круглого вікна (10 метрів в діаметрі) південного порталу центрального фасаду. Вітраж присвячений темі «блаженної вічності»: навколо Ісуса Христа розташовані апостоли, святі і ангели раю.

У Європі того часу, яка ще не знала скла, використовувалися тонкі пластини каменю - алебастру, або селеніту. Однак саме в європейському храмовому з...
Слайд № 13

У Європі того часу, яка ще не знала скла, використовувалися тонкі пластини каменю - алебастру, або селеніту. Однак саме в європейському храмовому зодчестві в XI столітті раннє мистецтво вітражу досягло небувалих досі висот. Початком наступного століття датується й перший трактат із вітражного мистецтва. Шартрский собор. Собор. Сент-Шапель (Париж).

Собор Святых Петра в Кельне. . Собор Св. Витта
Слайд № 14

Собор Святых Петра в Кельне. . Собор Св. Витта

Один із центрів європейського вітражного мистецтва — Фландрія (Південні Нідерланди). Вітражі із Фландрії не такі віртуозні, як твори майстрів Франц...
Слайд № 15

Один із центрів європейського вітражного мистецтва — Фландрія (Південні Нідерланди). Вітражі із Фландрії не такі віртуозні, як твори майстрів Франції 12 ст. Майстри виготовляли вітражі, маючи в репертуарі лише два кольори — чорний та жовтий. Третім кольором мимоволі був прозорий, тобто нічим не пофарбоване скло, що збільшувало освітлення напівтемних тодішніх інтер'єрів. Бідну кольорову гаму визнавали і самі майстри. Тому майстерно доповнювали зображення мальованими деталями одягу, прикрас, капелюхів та облич або подробиць гербів. Навіть ці вітражі, що не вражали багатобарвністю, дорого коштували і були однією зі статей національного експорту. Особливо поціновували фламандські вітражі у Британії

Вітражі не зникають в добу відродження. Але поступаються місцем (через значні витрати та велику трудомісткість) скульптурі та рельєфам, живопису мо...
Слайд № 16

Вітражі не зникають в добу відродження. Але поступаються місцем (через значні витрати та велику трудомісткість) скульптурі та рельєфам, живопису монументальному та станковій картині. Сам вітраж мимоволі наближають до станкової картини, що не позначилося добре на характерних особливостях галузі. До створення вітражів залучаються видатні художники, що виконують як станкові картини, так і картони для вітражів, але галузь потроху занепадає. Картони для вітражів створювали Собор Санта Марія дель Фйоре, Флоренція церкви Св. Зебальда, Нюрнберг

Представники об'єднання проголосили авторитетами для себе художників дорафаелевої доби. Це був і протест проти помертвілого академізму, що вважав т...
Слайд № 17

Представники об'єднання проголосили авторитетами для себе художників дорафаелевої доби. Це був і протест проти помертвілого академізму, що вважав твори Рафаеля Санті зразками, і переоцінка усталених мистецьких цінностей. Прерафаеліти логічно звернулись до творів перехідної доби від середньовіччя до відродження, а потім і до творів середньовіччя. Тому звертались до стилізаторського відновлення середньовічної та ренесансної книжкової мініатюри, до картин біблійної тематики, до створення картонів для аррасів, картонів до вітражів. Особливо вдалі зразки створив Едвард Бьорн-Джонс (1833–1898).

Особливе місце в мистецтві вітраж посів у добу стилю модерн (сецесія). Накопичений досвід та удосконалення технологій створення вітражів дали недов...
Слайд № 18

Особливе місце в мистецтві вітраж посів у добу стилю модерн (сецесія). Накопичений досвід та удосконалення технологій створення вітражів дали недовгий, але розквіт вітражних технік. В добу модерн нарешті пройшла відмова від копіювання живопису, а виникають власні композиції з урахуванням вітражної специфіки. Серед міст, де збереглися значні колекції вітражів доби модерн як столиці (Відень, Санкт Петербург, Париж, Лондон) Антоніо Гауді в Барселоні

Відомий дизайнер Тіффані вдосконалював як виробництво самого скла, так і технологію виготовлення вітражів. Власник скляного заводу, він створив нов...
Слайд № 19

Відомий дизайнер Тіффані вдосконалював як виробництво самого скла, так і технологію виготовлення вітражів. Власник скляного заводу, він створив нові різновиди скла з кольоровими гамами. Подібне скло не потребувало додаткового оброблення поверхні і після нарізання за лекалами зразу можна починати формувати майбутній вітраж. Замість свинцю Тіффані використовував перетинки з міді, а викладений малюнок фіксували олов'яними пайками. Почалося виготовлення вітражних абажурів для електричних ламп, де вітраж вироблено на хвилястій чи дугоподібній поверхні. Вітражні абажури Тіффані були дуже популярні, хоча не були головною продукцією дизайнера, стали предметом копіювання іншими виробниками. Пласкі вітражі Тіффані зазвичай мали рослинний характер і декоративне призначення.

Перша світова війна та трагічні події початку 20 століття спонукали зникнення стилю модерн та призупинення створення вітражів. Але експерименти з т...
Слайд № 20

Перша світова війна та трагічні події початку 20 століття спонукали зникнення стилю модерн та призупинення створення вітражів. Але експерименти з технологіями та новими матеріалами не припинилися. Торкнулося це і створення вітражів. У 20 столітті новий етап розвитку мав як вітраж сакральний, присвячений церкві, так і світський, нецерковний. У 20 столітті вітраж увібрав усю бурхливу стилістику доби від умовного реалізму географічних карт до абстракціонізму, від вибуху фарб до стилістики синьо-білого без використання інших кольорів.

Слайд № 21

Дякую за увагу
Слайд № 22

Дякую за увагу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.