До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
3
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок "ПРАКТИКУМ №9. ПРАКТИЧНА РОБОТА «ОЦІНКА РЕСУРСОЗАБЕЗПЕЧЕНОСТІ КРАЇН І РЕГІОНІВ СВІТУ»"

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №23

Дата:

ПРАКТИКУМ №9. ПРАКТИЧНА РОБОТА

«ОЦІНКА РЕСУРСОЗАБЕЗПЕЧЕНОСТІ КРАЇН І РЕГІОНІВ СВІТУ».

Мета: закріпити вміння учнів визначати ресурсозабезпеченість країн і регіонів різними способами; сформувати в учнів уміння усвідомлено обирати той спосіб визначення ресурсозабезпеченості, який у конкретному випадку забезпечує максимальну об'єктивність оцінювання ресурсозабезпеченості; розпочати формування уявлень учнів про територіальне поширення різних видів природних ресурсів; виховувати в них екологічне мислення.

Обладнання: настінні фізична та політична карти світу, мікрокалькулятори, посібник «Зошит для практичних робіт» (або картки із завданнями).

Ключові поняття: ресурсозабезпеченість.

Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Географічний крос

1. Усі елементи природи, які людина використовує чи може використовувати у своїй господарській діяльності, називають ... (природними ресурсами ).

2. Особливості природного середовища, які впливають на характер господарської діяльності, але безпосередньо не використовуються людиною — це ... (природні умови).

3. 3а ступенем вичерпності природні ресурси поділяються на ... (невичерпні, умовно вичерпні або вичерпні відновлювані та вичерпні невідновлювані).

4. Практично всі корисні копалини належать за ступенем вичерпності до ... .(вичерпних).

5. Ґрунт, ліси, рибні ресурси — це приклади ... (вичерпних відновлюваних природних ресурсів).

6. Прикладами невичерпних природних ресурсів можуть бути ... (енергія Сонця, енергія вітру, рекреаційні ресурси, солона вода).

7. Використання природних ресурсів, при якому якість їх не погіршується чи погіршується якнайповільніше – це ознака ... (раціонального природокористування ).

8. Ресурсозабезпеченість може визначатися в ... (кількості ресурсів на одну людину або в роках).

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемні ситуації

1. У 1979 p., коли у світі спалахнула енергетична криза та відчувалася гостра нестача нафти, у США не була розконсервована жодна з раніше законсервованих трьох тисяч нафтових свердловин. Спробуйте назвати причини такого рішення їх власників.

2. Чим керуються проектанти при створенні проектів нафто- і газопроводів, коли визначають діаметр труб для них?

3. Чому досить багато країн — експортерів нафти — попри високі ціни на неї на світових ринках, помітно скоротили її видобуток та експорт?

4. Чому, незважаючи на значні коливання, світові ціни на нафту наприкінці XX — на початку XXI ст. помітно зросли?

У процесі обговорення формується думка про необхідність забезпечення використання природних ресурсів на якомога триваліший час. Але при цьому виникає проблема: яким способом розрахувати оптимальні обсяги використання природних ресурсів, щоб, з одного боку, це приносило максимальну користь державі, а з другого — забезпечило можливість їх використання якомога довше? Учитель повідомляє, що саме цьому й буде присвячений поточний урок.

  1. ПРАКТИКУМ

Практична робота «Оцінка ресурсозабезпеченості окремих країн чи регіонів світу»

Роботу доцільно виконувати за посібником «Зошит для практичних робіт». У разі його відсутності можна використати спеціальні індивідуальні картки.

Картка «Оцінка ресурсозабезпеченості двох країн світу»

1. Розгляньте таблицю. Виберіть із неї необхідні- дані про дві країни (на розсуд учителя) та розрахуйте двома способами ресурсозабезпеченість їх вугіллям. Яка з країн має вищий рівень ресурсозабезпеченості? Чому?

Країна

Кільк. жителів млн. осіб

Корисні копалини

Вугілля

Нафта

Залізна руда

Запаси млрд. т

Видобу-

ток млн. т

Запаси млрд. т

Видобу-

ток млн. т

Запаси млрд. т

Видобу-

ток млн. т

США

300

1400

940

4,6

370

10

35

Росія

145

3500

300

7,2

400

50

45

Австралійський союз

18

350

230

0,3

30

28

120

Бразилія

165

18

135

Індія

1050

192

290

18

25

Канада

30

25

50

Китай

1400

1200

1300

3,2

150

50

160

2. Розгляньте таблицю. Обчисліть ресурсозабезпеченість лісовими ресурсами двох країн (на розсуд учителя). Занесіть отримані дані до таблиці (свої розрахунки запишіть на окремому аркуші). У яких одиницях ви отримали відповідь? Поясніть, чому ви для визначення ресурсозабезпеченості використали в цьому випадку лише один спосіб.

Країна

Кільк. жителів млн. осіб

Запаси природних

ресурсів

Ресурсозабезпеченість

Земельні угіддя,

млн. га

Ліси,

млн. га

Земельними ресурсами

Лісовими ресурсами

США

300

937,3

296

Росія

145

1707,5

850

Бразилія

165

851,2

514,5

Китай

1400

959,6

115

Індія

1050

328,8

64

Австралійський Союз

18

768,7

106,7

Японія

125

37,2

25,3

3. Використовуючи дані таблиці, визначте, ресурсозабезпеченість природним газом яких регіонів світу вища за середньосвітову. Результати обчислень занесіть до таблиці.

Регіон

Доведені запаси, трлн. м³

Видобуток за рік, трлн. м³

Ресурсозабезпеченість

Світ

185,02

3065,6

Австралія

2,51

38,3

Африка

14,65

214,8

Євразія

62,89

1087,3

Латинська Америка

7,31

158,9

Північна Америка

8,87

812,3

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель збирає виконані роботи, дає відповіді на запитання учнів, які виникли в них у процесі виконання завдань.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторіть матеріал останнього уроку.

2. Випереджальне завдання. На контурну карту нанесіть країни з найбільшими розвіданими запасами вугілля (США, Велика Британія, Німеччина, Польща, Україна, Росія, Казахстан, Китай, Індія, Австралійський Союз, ПАР).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.