Урок "ПРАКТИКУМ №7. ЗАХИСТ ПРОЕКТУ «Я — МИРОТВОРЕЦЬ». СУЧАСНІ ГЕОПОЛІТИЧНІ ЗРУШЕННЯ НА ПОЛІТИЧНІЙ КАРТІ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №18

Дата:

ПРАКТИКУМ №7. ЗАХИСТ ПРОЕКТУ «Я — МИРОТВОРЕЦЬ».

СУЧАСНІ ГЕОПОЛІТИЧНІ ЗРУШЕННЯ НА ПОЛІТИЧНІЙ КАРТІ.

Мета: розширити знання учнів про конкретні міждержавні конфпікти, їх причини; розвивати вміння вести дискусію, висповлювати власні аргументовані судження; прищеплювати переконання, що найкращий спосіб розв'язування територіальних суперечок — мирні переговори, наслідком яких має бути компроміс.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, збільшені зображення зон конфліктів в Афганістані, Іраку, Кашмірі, Грузії, Нагірному Карабаху (Арцаху), Сирії.

Ключові поняття: геополітичний конфлікт, сепаратизм, невизнана (самопроголошена) держава.

Тип уроку: застосування набутих знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель визначає доповідачів із кожного питання, яке буде розглядатися, повідомляє учнів про порядок і критерії оцінювання .їхньої роботи на уроці, наголошуючи, що при виставленні оцінок будуть ураховуватися не тільки якість повідомлення, але й уміння вести дискусію (ставити запитання доповідачеві, опонувати йому, висловлювати власні судження з приводу конфлікту, який аналізується).

ІІ. ПРАКТИКУМ

Розповідь учителя

Сьогодні у світі існують близько 200 місць, де відбуваються територіальні чи міжетнічні суперечки у вигляді збройних конфліктів. Такі конфлікти можуть тимчасово втрачати гостроту, ніби стихати, але час від часу вони загострюються знову, переходячи у збройні сутички або навіть повномасштабні бойові дії. Через це вони нерідко тривають десятиліттями. Причини їх виникнення неоднакові. Але досить часто поява таких конфліктів пов'язана з утворенням на місці колоній нових держав. Прикладом такого конфлікту є індо-пакистанське протистояння в Кашмірі — території, яка офіційно вважається штатом Індії. Про суть цього конфлікту вам повідомить наш доповідач. (Виступ учня та обговорення повідомлення.)

Майже одночасно з конфліктом у Кашмірі розпочався збройний конфлікт між Ізраїлем та арабськими країнами в Палестині. Він неодноразово загострювався та триває й досі, зокрема між Ізраїлем і Сирією з приводу Голанських висот. (Виступ учня та обговорення повідомлення.)

Ще однією «гарячою точкою» Близького Сходу став Ірак. (Виступ учня та обговорення повідомлення.)

(Наступний конфлікт, який пропонується розглянути, — афганський, потім —- російсько грузинський і конфлікт у Нагірному Карабаху (Арцаху). Якщо дозволяє час, можна також розглянути прикордонні суперечки між Перу й Еквадором.)

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Заключне слово вчителя

Значна частина збройних конфліктів у світі в другій половині XX ст. була наслідком геополітичного протистояння двох наддержав — СІЛА і СРСР. Але після розпаду останнього світ став однополюсним, що призвело до значних геоиолітичних зрушень. СІНА намагалися одноосібно диктувати свою волю іншим країнам світу й навіть ООН. Проте така ситуація тривала недовго. Дуже швидко з'ясувалося (і це зрозуміло також керівництво США), що однополюсний світ існувати не може. Тому сьогодні тривають геополітичні зрушення, які стали наслідком руйнування такого потужного та впливового «полюсу», як СРСР. Знову відроджуються претензії Росії на роль наддержави. На цю саму роль претендує й Китай. Союзники США в НАТО також прагнуть більшого впливу на світову політику. Посилюють свої позиції мусульманські держави та Індія.

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель аналізує виступи учнів, а також якість і актуальність запитань опонентів, уміння учнів вести дискусію та висловлювати власні аргументовані судження.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторіть матеріал про останній етап формування політичної карти світу та форми адміністративно-територіального устрою держав.

2. Використовуючи додаткові джерела географічної інформації, підберіть приклади внутрішньодержавних конфліктів між народами, які населяють цю країну.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.