Урок "ПРАКТИКУМ №5. ПРАКТИЧНА РОБОТА «ХАРАКТЕРИСТИКА ПОЛІТИКО-ГЕОГРАФІЧНОГО ПОЛОЖЕННЯ РЕГІОНУ»"

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №15

Дата:

ПРАКТИКУМ №5. ПРАКТИЧНА РОБОТА

«ХАРАКТЕРИСТИКА ПОЛІТИКО-ГЕОГРАФІЧНОГО

ПОЛОЖЕННЯ РЕГІОНУ».

Мета: закріпити розуміння учнями поняття «політико-географічне положення», уміння його характеризувати й оцінювати; розвивати вміння учнів використовувати картографічний метод досліджень; виховувати самостійність.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні 'атласи для 10 класу, картки із завданнями.

Ключові поняття: історико-географічний регіон, політична карта, «гаряча точка», міжнаціональний конфлікт.

Тип уроку: застосування набутих знань, умінь і навичок.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель нагадує, що політична карта світу досить швидко змінюється. Так само може змінюватися і політико-географічне положення окремих держав чи регіону в цілому. Тому дуже важливо вміти самостійно визначати його. Саме це і буде головним завданням уроку.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Робота з настінною картою

Учитель пропонує бажаючим учням позначити на настінній політичній карті світу сучасні «гарячі точки» — місця міждержавних чи міжетнічних конфліктів.

Естафета

Учні по черзі називають пункти плану характеристики політико-географічного положення держави. Першого учня естафети визначає вчитель, решту учасників — учні, які беруть у ній участь.

IV. ПРАКТИКУМ

Практична робота «Характеристика політико-географічного положення регіону» (за вибором)

Практична робота виконується за картками за кількома' варіантами. Для кожного варіанта вказується свій історико-географічний регіон (за поділом ООН). Учитель під час самостійної роботи учнів із географічним атласом та' підручником виконує роль консультанта.

Запитання та завдання

1. Назва історико-географічного регіону.

2. Чи належить цей історико-географічний регіон до впливових центрів світової геополітики?

3. Які з держав регіону володіють ядерною зброєю?

4. Назвіть держави регіону, які є постійними членами Ради Безпеки ООН.

5. Яка держава регіону є регіональним військово-політичним лідером? Наскільки міцні її позиції в регіоні?

6. Які військово-політичні об'єднання існують на території регіону?

7. Укажіть «гарячі точки» регіону (якщо вони є).

8. Запишіть назви невизнаних (самопроголошених) держав регіону.

9. Які міжнародні терористичні організації діють на території цьго регіону? Наскільки сильним є їх вплив у регіоні?

Висновки. Регіон у військово-політичному відношенні (є; не є) одним із найважливіших у світі. Регіон у політичному відношенні (належить; не належить) до найстабільніших регіонів світу. ПГП регіону в цілому (дуже вигідне; вигідне; досить вигідне; досить невигідне; невигідне).

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель збирає виконані роботи, дає коротку власну оцінку ПГП кожного з регіонів (субрегіонів), які характеризували учні.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторіть матеріал останнього уроку.

2. Складіть письмову характеристику ПГП України.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.