До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
3
0
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок "ПРАКТИКУМ №11. ІНТЕРАКТИВНИЙ ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ «ПРОБЛЕМА ЕНЕРГЕТИКИ ТА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ»"

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №27

Дата:

ПРАКТИКУМ №11. ІНТЕРАКТИВНИЙ ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ

«ПРОБЛЕМА ЕНЕРГЕТИКИ ТА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ».

Мета: розкрити сучасні проблеми енергетики й енергозбереження, виявити можливі шляхи їх розв'язання; розвивати дослідницькі навички учнів; виховувати бережливе ставлення до невідновлюваних природних ресурсів, у тому числі енергетичних.

Обладнання: настінні тектонічна й фізична карти світу, схеми «ТЕС», «ГЕС», «АЕС», розріз вугільної шахти та багатопластового нафтового родовища.

Ключові поняття: енергозабезпечення, альтернативні джерела енергії, енергозбереження.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель з'ясовує не зрозумілі для учнів питання матеріалу домашнього завдання, пояснює їх, після чого об'єднує учнів у групи для проведення тренінгу.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Географічний крос

1. Ресурси Світового океану складаються з таких видів: ...

2. Мінеральні ресурси Світового океану поділяються на ...

3. Найважливішими зараз ресурсами надр дна Світового океану є ...

4. На ложі океану є величезні скупчення конкрецій, які містять у своєму складі

5. «Пісною рудою» геологи називають ...

6. До енергетичних ресурсів Світового океану належать ...

7. Найпотужнішою океанічною течією є ...

8. Найвищі у світі припливи спостерігаються в затоці ...

9. Єдина країна, де діє потужна промислова ПЕС, — це ...

10. Як одне з джерел отримання в майбутньому біопалива розглядають ...

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель просить учнів пояснити, чому на сьогодні використовується лише мізерна частка енергетичних ресурсів Світового океану. Вислухавши їхні думки (бажано у формі дискусії), він пропонує продовжити обговорення питання у формі тренінгу, розглянувши при цьому проблему енергозабезпечення людства в цілому та поєднавши її з іншою проблемою енергозбереження.

IV. ПРАКТИКУМ

Інтерактивний тренінг «Проблема енергетики та енергозбереження»

Кожна група отримує певне завдання та час на аналіз і вироблення пропозицій щодо його розв'язання. Після закінчення обговорення питань кожна група виділяє доповідача, який за 2—3 хв стисло знайомить присутніх із проблемою, над якою працювала група. Інший її учасник (проектант) повідомляє пропозиції групи щодо розв'язання цієї проблеми, після чого кожна група має право поставити проектанту одне запитання.

У складі кожної групи можна також призначати опонента та рецензента. Опонент висловлює критичні зауваження щодо виступів доповідача й проектанта, пропонує власне розв'язання проблеми, рецензент оцінює рівень дискусії з питання, яке розглядається.

Під час дискусії учні й учитель користуються наочними посібниками картами, ілюстраціями, схемами, підготовленими до уроку.

1. У наш час спостерігається подорожчання енергетичних корисних копалин, причому нерідко ціни на них зазнають значних коливань. Так, у середині першого десятиліття XXI ст. різко зросли ціни на нафту (в окремі дні на міжнародних торгах вони перевищували 150 дол. США за один барель). Пізніше вони зменшилися більше ніж утричі, після чого знову вдвічі зросли. Спробуйте назвати можливі об'єктивні та суб'єктивні причини збільшення цін на паливні корисні копалини та різких коливань цих цін. Які можливі шляхи розв'язання цієї проблеми ви можете запропонувати?

2. Після аварії на Чорнобильській АЕС низка країн світу, зокрема Італія та Швеція, узяли курс на поступову ліквідацію АЕС на своїй території. Проте одночасно атомну енергетику продовжують активно розвивати США, Японія, Франція, Іран та інші країни. Спробуйте пояснити, чим мотивують політику щодо АЕС перші країни і чим другі. Позиціям яких країн і чому віддаєте перевагу ви?

3. Україна має значні запаси вугілля й уранових руд, досить суттєві — горючого газу і невеликі — нафти. При цьому вугілля доводиться видобувати на дедалі більшій глибині, а нафта й природний газ зосереджені переважно в невеликих та середніх за запасами родовищах. Тому існують різні пропозиції щодо подальшої енергетичної політики України: 1) головну увагу звернути на розвиток вугільної та уранової промисловості; різко збільшити капіталовкладення в них і створити в країні повний цикл переробки уранової руди; 2) посилити геологорозвідувальні роботи на шельфі Чорного й Азовського морів із метою виявлення та освоєння родовищ нафти й природного газу; 3) у майбутньому орієнтуватися на імпортне паливо, забезпечивши його поставки з кількох країн. Оцініть кожний із цих шляхів. Який ви вважаєте пріоритетним?

4. Українська газотранспортна система — одна з найпотужніших у світі. Існує дві точки зору щодо її використання в майбутньому: 1) не допускати передачі ГТС навіть в оренду приватним компаніям або іншим державам; 2) створити консорціум у складі України, Росії та країн ЄС для спільного використання ГТС. Чому на це питання існують два такі різні погляди? Який варіант, на вашу думку, для України є вигіднішим? 5. Україна витрачає величезну кількість палива та електроенергії для обігріву приміщень, особливо взимку. Це значною мірою ставить її в залежність від іноземних постачальників. Які способи скорочення витрат палива для обігріву будинків ви б запропонували?

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель здійснює короткий аналіз дискусії, оцінює участь учнів у ній.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторіть матеріал про природні ресурси та їх класифікацію.

2. Індивідуальне завдання. Підготуйте повідомлення за темою «Ґрунт — особливе природне тіло» та «Педосфера як складова частина географічної оболонки».

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.