До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок "ПРАКТИКУМ. ДИСКУСІЯ «ЛІСИ ПОТРЕБУЮТЬ ДОПОМОГИ»."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №33

Дата:

ПРАКТИКУМ.

ДИСКУСІЯ «ЛІСИ ПОТРЕБУЮТЬ ДОПОМОГИ».

Мета: вивчити чинники, які обумовлюють скорочення лісових площ у світі; окреслити можливі шляхи розв'язання зазначеної проблеми; розвивати вміння учнів зв'язно і логічно висловлювати власні судження, відстоювати власну думку під час дискусії; розвивати науково обґрунтовані екологічні погляди на проблему природокористування.

Обладнання: картосхема «Скорочення площ лісів Африки».

Ключові поняття: обезліснення, лісовідновлення, лісове господарство.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель відповідає на запитання учнів із приводу незрозумілого матеріалу домашнього завдання, після чого оголошує, що на уроці буде проводитися дискусія з проблем обезліснення. Учні об'єднуються в групи по шість-сім осіб у кожній. Надалі при обговоренні якогось питання кожна група повідомляє про своє бажання взяти в ньому участь та називає представника, який виступатиме.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Для наших лісів у майбутньому існує реальна загроза повного зникнення. Так, на думку вчених, тисячу років тому ліси вкривали 40 % території суходолу. Зараз ця цифра зменшилася до 27 %. Знищення лісів наочно ілюструє порівняння двох карт природних зон Африки: сучасної та відтвореної (ілюструє картосхему). Отже, ця проблема існує та навіть поглиблюється. Пропоную обговорити її під час дискусії.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Дискусія «Ліси потребують допомоги»

1. У чому полягає суть проблеми обезліснення? Які види діяльності людини, на вашу думку, обумовили її появу?

2. Чи однакові причини обезліснення в країнах із різним рівнем розвитку та різною спеціалізацією економіки?

3. У якому поясі — північному чи південному — проблема обезліснення постає найгостріше? Доведіть свою думку.

4. Чи завжди обезліснення відбувається внаслідок безпосереднього використання людиною лісових ресурсів?

5. Яким чином пожежі впливають на лісові ресурси світу? Які можуть бути причини їх виникнення?

6. У яких регіонах світу й чому лісові пожежі завдають найбільшої шкоди лісовим ресурсам?

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель узагальнює висловлені учнями думки, аналізує рівень їхніх виступів і виставляє оцінки.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Повторити §18 підручника.

2. Творче завдання. Складіть бізнес-план створення підприємства з виробництва олівців (згідно із системою завдань, які пропонує вчитель). Ви хочете стати підприємцем. Оцінивши власні можливості, ви зупинили свій вибір на створенні циклу виробництва якісних простих олівців. Графіт для олівців ви домовилися купувати у власників Заваллівського кар'єру (Кіровоградська область). Аби забезпечити свою невелику фабрику якісною сировиною, ви вирішили не закупляти необхідну для виробництва деревину, а вирощувати її. Для цього ви орендували кілька гектарів земельних угідь поблизу майбутньої фабрики, які плануєте засадити лісом. Отже, вашими завданнями є: 1) Визначте, яка порода дерев дасть найкращу сировину для виробництва олівців. 2) Визначте, які умови сприятливі для розвитку дерев цього виду та в якій частині України вони існують. 3) Розрахуйте, скільки часу мине від моменту посадки дерев до того, як їхню деревину можна буде використовувати, та продумати, яким чином можна цей період скоротити. 4) Сплануйте систему заходів, які б забезпечили високу якість деревини в майбутньому. 5) Сплануйте використання відходів виробництва та заходи, які б забезпечили ваше підприємство сировиною якомога довше. 6) На основі аналізу попередніх рішень виберіть на території України місце свого майбутнього господарювання.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.