Урок позакласного читання за творами В. Сухомлинського

Опис документу:
Ознайомити учнів з творами В.О.Сухомлинського “Щоб метелик не наколовся”, “Покинуте кошеня”, “А хто ж вам казку розповідає, бабусю?”. Формувати навички швидкого, свідомого, виразного читання. Розвивати мислення, увагу, вміння робити самостійні висновки. Прищеплювати любов до читання, до книжки, бажання працювати з книгою. Виховувати почуття любові і поваги до світлого образу В.О.Сухомлинського

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

2 клас

Тема: Твори Василя Сухомлинського “Щоб метелик не наколовся”, “Покинуте кошеня”, “А хто ж вам казку розповідає, бабусю?”.

Василь Сухомлинський – незвичайний учитель незвичайної школи.

Мета: ознайомити учнів з творами В.О.Сухомлинського “Щоб метелик не наколовся”, “Покинуте кошеня”, “А хто ж вам казку розповідає, бабусю?”. Формувати навички швидкого, свідомого, виразного читання. Розвивати мислення, увагу, вміння робити самостійні висновки. Прищеплювати любов до читання, до книжки, бажання працювати з книгою. Виховувати почуття любові і поваги до світлого образу В.О.Сухомлинського

Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського, книга В.Сухомлинського “Казки школи під голубим небом” збірники творів “Позакласне читання. 2”, індивідуальні картки, роздатковий матеріал, пам‘ятка книголюба виставка творів для позакласного читання В. Сухомлинського.

Тип уроку: авторський

Хід уроку

І Організаційний момент.

Покажіть виразом обличчя, який у вас настрій. Усміхніться самі до себе, один до одного, до мене.

За виразом обличчя я бачу, що у вас все гаразд і ви готові до праці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ознайомлення з планом уроку

  1. Розумова гімнастика.

  2. Відеоряд.

  3. Книжкова виставка.

  4. Читання творів В.Сухомлинського:

а) “Щоб метелик не наколовся”

б) “Покинуте кошеня”

в) “А хто ж вам казку розповідає, бабусю?”

За планом уроку, який ми склали разом, перейдемо до розумової гімнастики. (Позначаю кружечком).

1. Розумова гімнастика

Знайти пару:

Іван Шевченко

Тарас Сухомлинський

Василь Франко

Леся Підгірянка

Марійка Українка

2. Вступна бесіда

  1. Кого це прізвища і імена? (письменників і поетів)

  2. Хто такі письменники? (Ті люди, які пишуть оповідання, казки).

3.Прочитати написане на дошці.

Василь Сухомлинський – незвичайний

учитель незвичайної школи

Позначаю кружечком пункт плану.

Відеоряд.

  • Ходімо, діти, до школи, – сказав загадковим голосом учитель і ... попрямував у сад. – Так, наша школа буде тут, під голубим небом, на зеленій травичці, під гіллястою грушею.

  • Так чому незвичайна школа? (бо вона під голубим небом)

Демонстрування портрету Сухомлинського.

  • Працюючи учителем в цій незвичайній школі В.Сухомлинський сам писав казки. З деякими з них ми сьогодні познайомимось на уроці.

Позначаю кружечком пункт плану.

4.Книжкова виставка

  • Які твори В.Сухомлинського ви пам‘ятаєте?

  • На перерві ви розглянете книжки з виставки, і я впевнена, що ви оберете і прочитаєте ту , яка вам найбільше сподобається. Василь Сухомлинський писав не тільки для дітей, але й для дорослих, а саме для вчителів. “Серце віддаю дітям”, “Сто порад ...” Я користуюсь його порадами.

  • Чому ми кажемо писав, працював? Так, бо він помер.

А народився він 28 вересня 1918 року у селі Василівці на Кіровоградщині. У Василя Олександровича було 2 брати і сестра. Всі вони стали вчителями. Батько Василя Олександровича був теслярем і столяром, майстрував колеса і музичні інструменти. Мати – працювала в колгоспі, займалась домашнім господарством, а вечорами розповідала дітям казки. Змалку в дітей виховували любов до книги. У діда була бібліотека і помираючи, свої книги він віддав Василеві.

Василь Сухомлинський любив Батьківщину, любив життя, любив людей, і дуже ніжно він любив свою матір. Свою любов до старшого покоління він передав своїм дітям Ользі і Сергію.

Сухомлинський написав біля 1500 казок, оповідань, легенд.

Помер Василь Олександрович 2 вересня, 1970 року. На могилі встановлено пам‘ятник.

А зараз, розгляньте книжку “Казки школи під голубим небом”

  • Де видано книгу? Коли?

  • Прізвище художника?

  • У цій книжці один твір чи багато? (Багато. Це збірка казок).

  • Як швидко знайти оповідання? ( Треба подивитись у зміст).

Позначаю кружечками пункти плану за прочитаними творами.

ІІІ. Читання творів В.Сухомлинського

  1. Читання оповідання “Щоб метелик не наколовся”

  • Знайдіть оповідання “Щоб метелик не наколовся” (ст. 8)

Розгляд ілюстрації.

  • Як ви думаєте, дивлячись на ілюстрацію до оповідання, про що воно? (Висловлювання дітей).

  • Ось послухайте і перевірте чи ви праві.

Читання початку вчителем. Діти слідкують.

Дівчинка Зоя гуляла в саду. Вона підійшла до акації. На акації гострі-прегострі колючки.

Над акацією літає барвистий метелик.– Ой, як же йому не страшно літати! Налетить на колючку – що ж тоді буде?

  • Ви хочете дізнатись, що було далі? Прочитайте самостійно.

Читання дітьми самостійно.

Висловлювання дітей щодо змісту твору і ілюстрації.

Демонстрування гілочки акації.

Діти розглядають акацію і визначають яка вона. (з колючками)

Знайдіть в тексті, які колючки? (гострі-прегострі).

  • Чому Зоя рвала колючки з акації?

  • Яка Зоя за характером?

  • Як би ви вчинили?

  • А чи не боляче акації?

Дівчинка не знала, що ці колючки природа створила як захист акації від ворогів. А метелик розумний, він не полетить на колючки.

Прогляньте очима оповідання і знайдіть в ньому окличні і питальні речення. Прочитайте їх з відповідною інтонацією.

Вибіркове читання дітьми.

  1. Читання оповідання “Покинуте кошеня”.

Робота в парах.

Перед вами на картках текст. Але вітер-чаклун переплутав абзаци. Вам необхідно визначити порядок цих абзаців, щоб утворився текст.

Діти працюють мовчки.

Читання однією парою тексту.

Інші діти перевіряють правильність виконання роботи за ст. 65.

Вибіркове читання.

Знайдіть в тексті слова, які говорять про те, що кошеняткові погано.(Нявчить, страшно, тремтить, притулилося до куща)

Яким кольором ми можемо написати слова, які передають ці почуття. (Темними, холодними кольорами). А з якою інтонацією прочитаємо?

Як змінився настрій кошеняти, після того як Наталочка взяла його додому? Якими словами про це сказано в тексті? (Пригорнулося, замуркотіло, раде-радісіньке).

Якими кольорами напишемо ці слова. (Веселими, яскравими, теплими). З якою інтонацією прочитаємо?

  • Розгляньте ілюстрацію до твору. Який на вашу думку настрій у кошенятка.

  • Дайте кличку котику? Як будемо писати? (З великої букви).

  • Чи можна стверджувати, що дівчинка добра душею?

  • А чи траплялась з вами така ситуація?

ІV. Фізкультхвилинка.

До нас завітало кошенятко.

Діалог з кошенятком.

А чи хочеш до нас у клас?

Пісня “Засмутилось кошеня”

  1. Читання оповідання “А хто ж вам казку розповідає, бабусю?”

Читання дітьми самостійно/

Тестування.

  1. Хлопчиків звали:

а) Петрик і Сашко

б) Петрик і Миколка.

  1. Хто їх вкладав спати?

а) бабуся

б) матуся

  1. Хто просинається першим:

а) хлопчики

б) бабуся

Читання дітьми вголос

Перевірка тестування

Перевірка

  1. Б)

  2. А)

  3. Б)

  • Хто вас вкладає спати?

  • Підняти руку, кому розповідають казки?

Вибіркове читання

  1. Прочитати діалог бабусі і Миколки.

  2. Подумайте, а дійсно , хто розповідає бабусі казку?

  3. Дома доміркуйте.

Завдання додому.

Вдома, допоможіть зробити матусі, бабусі посильну для вас хатню роботу. І розкажіть їм казочку, прочитайте оповідання або придумайте свою казку. На наступному уроці нам розкажете. І намалюйте ілюстрацію до цього твору

ІV. Підсумок

  • З творами якого письменника ми познайомились сьогодні?

В. Сухомлинський писав ще й вірші. Я вам раджу, на наступний урок позакласного читання дібрати вірші і прочитати нам в класі.

Дякую за урок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»