Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Урок позакласного читання у 3 класі

Українська література

Для кого: 3 Клас

16.09.2018

2498

199

0

Опис документу:
Урок позакласного читання у 3 класі на тему : " Прийшла зима біловолоса"
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Дата:24.11. Клас:3 - А Предмет:Літературне читання

Урок №__

Тема: Прийшла зима біловолоса.

Мета: Створити умови для формування та розвитку читацьких компетентностей школярів, для набуття учнями досвіду проектної діяльності.

Розвивати навички виразного, свідомого читання віршованих творів, усного мовлення, формувати потребу творити, спiлкуватися, творчо застосовувати знання.

Виховувати любов до художнього слова, до навколишнього світу, прищеплювати відчуття прекрасного в природі та мистецтві, плекати любов до рідного слова.

Обладнання: плакат «Зимовий пейзаж», матеріали для створення публікації, для роботи в групах, виставка книг, сніжинки, сніговички, сюжетні малюнки з теми «Зимові розваги».

Мультимедійний супровід, аудіозапис пісні «Перший сніг», відеоролик «Зима».

Тип уроку. Урок позакласного читання. Урок засвоєння нових знань з елементами проектної діяльності.

Структура уроку

I. Організаційний етап.

Сонечко всміхається,

Дарує всім добро,

Щоранку прокидається

І зігріва теплом.

У класі станем дружно ми

І посміхнемось всім.

Добро і радість між людьми

Ми принесем в наш дім.

- Посміхніться один одному, поверніться до гостей і привітайтеся.

II. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Чи ви любите загадки? Тоді послухайте уважно.

Чудо-сани прилетіли.

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває. (Зима)

( Включаю відеоролик)

- Чудова, чарівна білосніжна зима. Скількох поетів надихала вона! Скільки художників написали її портрет! Скільки композиторів відтворили її мелодії у своїх творах. Сьогодні ми спробуємо розкрити деякі секрети зими.

2. Вправа «Асоціативний кущ «Зима» ».

- З яким словом у вас асоціюється слово «зима»?

3. Повідомлення від Зими.

- Які прикмети зими ви б назвали ? Зима закинула нам декілька сніжинок в клас. Давайте спробуємо прочитати, що нам повідомляє зима? На сніжинках склади. ( Викласти сніжинки по номерах).

- Послухаємо побажання від зими:

Умій бачити красу зимової природи і милуватися нею.

4. Вправа « Добре - погано» (метод ТРВЗ – виявлення і розв’язання суперечностей).

- Обговоріть у групі питання «Зима – це добре, чи –погано?». (Кожен доведений факт сніжинка на панно).

5. Вправа «Уяви себе зимою ». (Прийом емпатійної аналогії за методикою ТРВЗ). Завдання даю кожній групі.

1 група

Хто я?

Який одяг я люблю?

2 група

Хто я?

З ким товаришую? Про що я мрію?

3 група

Хто я?

Чого боюся?

6. Мовна розминка.

Урок продовжимо без зупинки

Із мовної розминки.

1) Зарядка для органів мовлення. ( я читаю, а діти виконують вправи).

Де ж наш пустун – язичок?

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

- Поплямкаємо губами!

- Поклацаємо зубами!

- Як шумить вітер? Ш-ш-ш-ш-ш.

- Як завірюха гуде? Гу-гу-гу-гу-гу-гу-гу;

- Як рипить сніг? Рип-рип-рип-рип;

- Як дерева тріщать? Тр-тр-тр-тр-тр-тр-тр.

- Як тануть бурульки? Кап-кап-кап-кап.

2) Чистомовка

Ло – ло – ло – снігом землю замело.

Ля – ля – ля - стала білою земля.

Лі – лі – лі – ось замети чималі.

Це – це – це – сипле сніг у лице.

Мі – мі – мі – ми радіємо зимі.

3) Скоромовка

В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала.

Це на санях їхала

Хуртовина-віхола.

Пошепки повільно

Вголос швидко

Промовити із здивуванням

Промовити весело

Промовити сумно

Промовити із запитанням

III. Етап засвоєння нових знань.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні в нас урок позакласного читання на тему «Прийшла зима біловолоса».

- Скажіть, а чому зиму називають біловолосою? Які б ще ви могли підібрати слова , щоб описати зиму?

Зацікавити дітей проблемним запитанням:

- Як ви думаєте, чому для багатьох людей зима улюблена пора року?

- Яка ваша думка? Чи можна це доказати? Як?

- На сьогоднішньому уроці ми спробуємо дати відповідь на це питання.

- Якщо ми будемо старанними, активними, то вдосконалимо навички виразного читання творів, будемо вчитися помічати образність висловів, збагатимо своє власне мовлення.

- Відкрийте долоньки назустріч новим знанням. Ви готові їх упіймати? Закрийте очі. Уявіть зимовий ліс, там ростуть пишні ялинки, вкриті снігом. Але цей ліс не звичайний , а чарівний, кожна ялинка дарує вам знання. Потрусіть гілочки на ялинці. Посипався сніг? А це не звичайний сніг, а знання. Ловіть їх!!!

- Але у будь-якій справі буде результат, якщо дотримуватись певних правил.

Не перебиваємо один одного.

Чуємо один одного.

Вчимося працювати дружно.

- На початку уроку ми об’єдналися в групи. Кожна група матиме своє завдання. А в кінці уроки ми маємо милуватися створеним колажем «Прийшла зима біловолоса».

2. Створення публікації «Прийшла зима біловолоса».

Як розпізнати зиму?

Спостерігаємо за рослинами і тваринами

Зимові розваги дітей

Завдання для груп.

1 група

Прочитайте і поєднайте частини прислів’їв.

Зимою деньок , а осінь снопами.

Зима багата снігами, віщує гарний врожай хліба.

Зима морозяна,з великим снігом як комарів носок .

2 група

Роз’єднати слова і прочитати прикмети.

Нескинувдублистя – буделютазима.

Снігурзаспівав, асорокапіддахзаховалася — бутихуртовині.

Кітшкрябаєпідлогу – навітерізавірюху.

3 група

Відгадати загадки.

По стежині, по дорозі

Бігти я у них не в змозі.

По снігу не йдуть, як слід:

До вподоби тільки лід.(Ковзани)

Влітку коні спочивають,

Взимку діточок катають.

Коні ці не просять їжі.

Хто ж вони? Звичайно... (лижі)

У зимову веселу пору

Ми – кращі друзі дітвори.

Вивозять діти нас на гору,

А ми веземо їх з гори. (Санки)

3. Фізкультхвилинка під музику пісні «Перший сніг».

Зверніть увагу, скільки чудових книг про зиму є у нашій виставці. Її оспівували Олександр Олесь, Леся Українка, Володимир Бичко, Платон Воронько. Огляд виставки художніх книг про зиму.

4. Творча робота над віршами.

1 група

Бичко Володимир

Зима

Дорога біла стелеться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

Льодком тоненьким скована,

Спинилася ріка.

Повита тихим сном вона,

Весняних днів чека.

І ліс дріма. Безлистною

Верхівкою поник.

Над ним пісні висвистує

Лиш вітер - сніговик.

- Про які прикмети зими говориться у вірші? Як розумієте вислів «льодком тоненьким скована, спинилася ріка»? Що означає вислів «ліс безлистою верхівкою поник»? Що це за пісні висвистує вітер?

2 група

Олександр Олесь

Снігурі

Звідкіль налетіли

Стоголосим табуном

І розсипалися в полі

Над розсипаним зерном.

Заспівали, задзвеніли,

Мов заграли кобзарі...

Де взялась весела зграя,

Жарогрудні снігурі.

Ось вони на сніг упали

І розквітли, як квітки...

На горах мак рожевий

Так заквітчує грядки.

Нагло враз табун крилатий

Небезпечне щось зачув.

Вгору знявся, й дуб гіллястий

В кущ троянди обернувсь.

Що хвилина - і, як в казці,

Враз осипались квітками

І за вітром над снігами

Полетіли снігурі.

- Про яких птахів розповідається у вірші? З чим автор порівнює цих птахів? Як розумієте вислів «Дуб гіллястий в кущ троянди обернувсь»?

3 група

Платон Воронько

Гра у сніжки

Із доріжки до доріжки

Полетіли влучні сніжки,

І почався білий бій,

Закрутився у сувій.

Закрутився, покотився.

Під горою зупинився.

Зверху сніг і знизу сніг,

І ніхто узнать не міг,

Де чиї стирчали ніжки.

Ой, весела гра у сніжки!

- Про які зимові розваги розповідається у вірші? Як розумієте вислів «закрутився у сувій»? Як ви вважаєте, чи подобається дітям грати в сніжки? Які слова з тексту про це говорять?

5. Висновок. То що об’єднує всі ці прочитані вірші?

- Читаючи загадкову книгу природи, людина збагачує себе духовно, вчиться правильно, мудро господарювати. Сподіваюся, діти, що і ви будете бачити красу природи не тільки очима, а й серцем.

IV. Етап закріплення нових знань.

1. Створення колажу.

- Діти, то чи можемо ми з вами дати відповідь на запитання, яке я ставила на початку « Чому для багатьох людей зима улюблена пора року?».

- А щоб розвеселити нашу зиму, давайте покажемо, чому діти люблять її. ( На колаж наклеюють зимові розваги дітей ).

V. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.

1. Вправа «Незакінчені речення».

Найцікавішим завданням на уроці було…

Я вперше дізнався…..

Сьогодні на уроці я вчився….

Сьогоднішній урок навчив мене …

2. Домашнє завдання.

Зима чудова своїми святами. Тому домашнє завдання - підготувати виразне читання напам’ять віршів на новорічно-різдвяну тематику.

*Творче завдання: Скласти твір – есе «Чому мені подобається зима?»

3. Оцінювання роботи учнів.

- Самооцінювання. Вправа «Сніговичок». ( якщо група задоволена своєю роботою клеїть сніжинку на найвищу укульку і т.д.)

- Я задоволена вашою роботою. І на знак щирої подяки дарую вам книжечки-розмальовки, гортаючи сторінки якої ви зможете пригадати сьогоднішній урок і за що ж варто любити зиму.

- До побачення!

10

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.