Урок позакласного читання "Любіть Україну" В. Сосюра

Опис документу:
Ознайомити учнів із творчістю В.Сосюри; вчити визначати тему і мету твору, складати характеристики ліричного героя, відчувати красу і силу художнього слова, висловлювати власні думки, судження, будувати сенкани; розвивати зв’язне мовлення, мислення, уяву, увагу;виховувати любов до України, рідної домівки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок позакласного читання в 4 класі

Тема: В.Сосюра « Любіть Україну».

Навчальні цілі: ознайомити учнів із творчістю В.Сосюри; вчити визначати тему і мету твору, складати характеристики ліричного героя, відчувати красу і силу художнього слова, висловлювати власні думки, судження, будувати сенкани.

Розвивальні цілі: розвивати зв’язне мовлення, мислення, уяву, увагу.

Виховні цілі: виховувати любов до України, рідної домівки.

Обладнання: таблиці Шульте, таблиці з прислів’ями, заготовки для творчості.

ХІД УРОКУ

І.Організація класу.

- Радо вітаю вас на уроці літературного читання. ( Слайд №1)

Подаруйте посмішку собі,

Подаруйте посмішку мені,

Я дарую посмішку і вам,

Настрій добрий у роботі допоможе нам.

Поверніться до свого сусіда і подаруйте йому комплімент.( Ти гарно виглядаєш, у тебе гарна усмішка, у тебе чудовий характер, мені приємно з тобою спілкуватися…)

Вправа «Мікрофон»

Ми- команда. Ваш успіх іде на користь мені, а мій успіх – на користь вам. Я бажаю вам бути на уроці активними, працювати творчо, вільно висловлювати свою думку.

А чого побажаєте ви мені?

ІІ. Мовленнєві вправи.

1.Вправа «Горішки».(Уявіть, що ваш язичок – це горішок, який ви переміщуєте з однієї щічки в іншу)

2. Вправа « Кулька».( Надміть щічки,як кульку, і здуйте)

3. Робота над таблицями Шульте.

- Діти, вам потрібно набрати цифри червоного кольору від 1 до 25,а потім у зворотному порядку. Потім – чорного кольору).

4. Робота над скоромовкою. ( Слайд №2)

Під кущем курча гуяє.

Черв’ячка собі шукає

Мати- квочка поруч з ним.

З сином крихітним своїм.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. (Слайд №3)

Читання вірша вчителем. ( Слайд №4)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай.

Рідніше їм своя святиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня людини,

А нас, людей, без Батьківщини.

-Діти, про яку святиню говориться у вірші?

Утворіть асоціативний кущ до слова Україна.(Державні символи, рідний дім, народні свята, народні страви, пісні).

Чим цікаві акровірші?

Сьогодні на уроці ми ознайомимося із творчістю В.Сосюри та попрацюємо над віршем «Любіть Україну».

Розповідь вчителя про поета.( Слайд №5)

Володимир Миколайович Сосюра народився на станції Дебальцеве (нині Донецької обл.) 6 січня 1898р. Дитячі роки поета минали в селі Третя Рота (нині м. Верхнє), у старій хворостянці над берегом Дінця. Про цей край Сосюра пізніше образно розповів у автобіографічному романі «Третя Рота». З одинадцяти років хлопець пішов працювати до бондарного цеху содового заводу, потім телефоністом, чорноробом, не цурався випадкових заробітків. Початкову освіту здобував під опікою батька, кресляра за фахом, який працював і вчителем, і писарем, і адвокатом, і шахтарем. 
       
        У 1911р. В. Сосюра вступає до міністерського двокласного училища в с. Третя Рота.  У 1921 р. побачила світ збірка Сосюри «Поезії», що досі вважалася його першою книжкою (проте віднайдений документ корегує цю думку: рукою Сосюри в нім записано, що в 1918 р. було надруковано й видано першу збірку його поезій «Пісні крові...», але її поки не знайдено). Цього ж 1921 p., виходить поема «Червона зима», яка зробила Сосюру знаменитим.  Друга книга Сосюриної поезії — книга України. Безліч творів поета присвячено патріотичній темі: протягом цілого життя він повсякчас сповідається в любові та клянеться у вірності рідній землі. Причому образ Вітчизни поступово розростається — від маленької Третьої Роти через степове роздолля Донеччини — до всього українського світу з неодмінними «ясними зорями» й «тихими водами». Саме за незгасну любов до України неповторному Володьці судилося зазнати найбільше прикрощів, але жодні приписи чи й навіть вироки не змусили його відректися найдорожчого. 
       
        Любіть Україну, як сонце любіть, 
        як вітер, і трави, і води... 
        В годину щасливу і в радості мить, 
        любіть у годину негоди. 
        (1944) 
       

По завершенню війни став улюбленцем молоді: його вірші переписували, вчили напам’ять, читали один одному.

Написав В.Сосюра понад 80 збірок.

Помер 8 січня у 1965 році. Похований у Києві.

Тож послухайте вірш «Любіть Україну» у виконанні відомих акторів.(Відео 1)

До чого закликає поет?

ІV.Робота над віршем.

-Чим для вас є ваша рідна земля?

-Яке слово використав автор, щоб показати красу України?

- Як ви розумієте вислів «Любити у сні й на яву»?

-Які б кольори ви використали, коли б довелося намалювати нашу Батьківщину?

- Яка тема твору?

- Доберіть синоніми до слова Батьківщина.

1. Читання вірша учнями ( Вправа « Помінялися»)( Діти читають вірш, а після сигналу вчителя –міняються підручниками ).

2. Гімнастика для очей.( Відео 2)

3. Читання вірша учнями (Вправа « Я тобі, а ти- мені».)(Спочатку 1 варіант читає для 2 варіанту, а потім – навпаки).

4. Робота в групах .

- Утворіть прислів’я із слів, які ви маєте на листочках. Потім виберіть читця, який його правильно складе і прочитає.( Кожен учень з групи бере 1 слово і стає біля дошки, а читець із цих слів утворює прислів’я, яке потім і прочитає.) ( Без, нема, верби, України, калини; Мати, постояти, Україна, неї,умій, за .)

5. Фізкультхвилинка.(Відео 3)

6. Дібрати прикметники. ( Слайди 6-11)

- Діти, вам потрібно дібрати прикметники до слів, які ви побачите на екрані.( Степи- широкі, неосяжні,родючі, безмежні…)

7. Робота в групах.

- А зараз спробуємо утворити сенкан зі словом Україна. Спочатку згадаємо будову сенкану. ( Слайд 12)

8. Читання утворених дітьми сенканів.

9. Гра « Утвори страву».

- Коли ми утворювали асоціативний кущ до слова Україна, то називали народні страви. А зараз спробуємо приготувати нашу народну страву « Борщ». Кожен має листочок, на якому написана назва продукту,що входить до складу страви. Але будьте уважними, бо , можливо, є зайвий продукт. ( В кожного учня є листочок, на якому написана назва певного овоча . Якщо він входить до складу даної страви, то учні кладуть його у горщик, який тримає вчитель. Наприклад: буряк, морква, капуста і т.д.)

10. Виконання спільної роботи.

- Гарно приготували страву. Та знову повернемося до нашого асоціативного куща. Ви сказали : « Батьківщина- рідний дім. Тож зараз пропоную виконати роботу, щоб прикрасити свою рідну домівку.( Створення дощечки за власним задумом)

V. Підсумок уроку.

1. Вправа « Мікрофон».

- Що вам сьогодні сподобалося на уроці?

- Що запам’яталося?

2.Вправа « Продовжіть речення» (Слайд 13)

- Тепер я знаю…

- Хочу поділитися ….

- Я переконана, що …

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
2
міс.
0
2
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!