Урок "Повторення та узагальнення вивченого з теми « Іменник»

Опис документу:
Допоможе повторити і поглибити знання учнів про загальне значення та граматичні ознаки іменника у 4 класі; продовжуватиме формувати вміння визначати рід, число,відмінок іменників, ставити іменники в початковій формі; розвивати мовлення і мислення учнів, творчий підхід до виконання завдань; збагачувати словниковий запас;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема Повторення та узагальнення вивченого з теми « Іменник».

Мета:

навчальна: повторити і поглибити знання учнів про загальне значення та граматичні ознаки іменника; продовжувати формувати вміння визначати рід, число,відмінок іменників, ставити іменники в початковій формі;

розвивальна: розвивати мовлення і мислення учнів, творчий підхід до виконання завдань; збагачувати словниковий запас;

виховна: виховувати культуру мовлення, вміння вести дискусію, інтерес до вивчення рідної мови, любов до природи.

Очікувані результати: краще засвоїти матеріал з теми «Іменник», учні знають визначення іменника, його характерні морфологічні ознаки, роль у мовленні, уміють знаходити його в тексті, уміють відмінювати іменники, використовують іменники у власних висловлюваннях.

Обладнання: таблиці, картки для індивідуальної роботи, малюнки, телевізор, мікрофон.

Тип уроку: закріплення та узагальнення знань.

Хід уроку:

1. Організація класу.                   

              Щоб урок пройшов добре, треба мати гарний настрій. Тож, посміхніться мені, посміхніться сусідові по парті – ми починаємо!

 ПРАВИЛО

  Учитель                                                                    Діти

Сидимо                                                                        рівно

Пишемо                                                                       гарно

Слухаємо                                                                     уважно

Відповідаємо                                                               чітко.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

        Отже, урок в нас підсумковий, а проводимо ми його за темою” Іменник”. Пригадаємо з вами основні знання, які ми отримали про цю частину мови. І покладемо до нашого кошика.

 3. Актуалізація опорних знань. 

Стратегія ”Кубування“

Аналіз граней:

• частина мови (іменник)

• що означає (назву предметів), що називає предмет (істоти, неістоти, власні і загальні назви)

• питання (хто? що?)

• граматичні ознаки (рід, число)

• змінюється (за відмінками, числами)

Робота з мультимедіа. Сайт Leansngapps.org

 4. Хвилинка каліграфії.

Дивина!

Щезла стежка. Де вона?

Зникла десь і огорожа.

Гай на себе чом не схожий?

Що за диво! Все навкруг

Вкрив біленький ніжний пух.

Дива зовсім тут нема –

То до нас прийшла… (зима)

Складання «павутинки». “Асоціативний кущ”

подарунки сніжинки мороз

свята Зима

лижі сани бурульки

Сенкан:

  1. Зима

  2. Сніжна, сизокрила

  3. Покрила, милує, захоплює

  4. Я люблю білосніжну зиму

  5. Метелиця

  1. Робота в групах

Завдання для І групи

Постав в кружечку з правильною відповіддю «плюсик»

Іменник

назва істоти

назва неістоти

власна

загаль-на

одн.

мн.

ч.р.

ж.р.

с.р.

Аня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яблуко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Верби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для II групи.

Іменник

назва істоти

назва неістоти

власна

загаль-на

одн.

мн.

ч.р.

ж.р.

с.р.

Кропива

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лікар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Весілля

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для III групи.

Іменник

назва істоти

назва неістоти

власна

загаль-на

одн.

мн.

ч.р.

ж.р.

с.р.

Тінь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Герой

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вікна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для IVгрупи.

Іменник

назва істоти

назва неістоти

власна

загаль-на

одн.

мн.

ч.р.

ж.р.

с.р.

Денис

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гриби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місто

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Розвиток мовлення.

Скласти 2-3 речення на тему «Зима». Допоможе вам це зробити малюнок і питання. (відеоряд)

  1. Яка пора року зображена на малюнку?

  2. Які зміни відбулися в природі з приходом зими?

  3. Які стоять дерева, чим вкрита земля?

  4. Куди поділися лісові мешканці?

  5. Як попрацювала метелиця?

  1. Відгадування загадок. Визначити рід іменників – відгадок

Або відео «Загадки – заминки »автор Наталія Гуркіна

1 група Стало біло навкруги -

               Я розтрушую сніги,

               Наганяю холоди,

               Воду сковую в льоди.

               В дружбі з дітьми усіма

               Здогадались? Я ... ( зима)

2 група: Одягли собі пташки

               Червоненькі фартушки.

                Значить сніг і холоди

                Наближаються сюди.

                Придивіться: у дворі

                В чорних шпаках ... ( снігурі)

3 група: В святковому залі

               Стоїть, мов картинка,

                Весела, зелена

                Красуня ... ( ялинка).

4 група: В зимовий студений час

              Люблять всі малята нас.

              З гірки ми рушаєм в путь

              Нас … (санчатами) зовуть.

  1. Творче списування. (Запис на дошці або картки.)

Здогадайтесь, які слова загубились.

Допишіть іменники у множині, визначте відмінки.

1. Птахи знищують шкідливих___.

2. Осінні холоди завдали клопоту___.

3. На вигоні пасуться___.

4. У садку росте п'ять рядів___.

5. Тато купив Тарасові___.

6. По дорозі їде багато___.

7. У наших лісах багато___.

РОЗМИНКА ДЛЯ ПАЛИЧИКІВ

  1. Підсумок уроку. 

«Ґронування»

Вчитель: Давайте підведемо підсумок того, що ми знаємо про іменник?

( Складають таблицю на дошці, ще раз називають властивості іменника)

Іменник назва предметів

(частина мови) загальна власна

Хто? Що? Число

(істота) (неістота) однина множина

Рід

чоловічий жіночий середній

(він) (вона) (воно)

Інтерактивна вправа“ Мікрофон”

Чи сподобався вам урок?

Що сподобалося найбільше?

Який у вас настрій після нашого уроку?

Чи досягли ви очікуваних результатів?

  1.  Рефлексія, д/з

Записати три прислів’я, підкреслити іменники

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!