і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Урок повторення та узагальнення . Самостійна робота "Складнопідрядне речення"

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Самостійна робота 11 клас

Підготовка до ЗНО «Складнопідрядне речення»

1 Складнопідрядним є речення

А Молоді жонаті і старші парубки в передноворічний вечір ходили по хатах «меланкували».

Б Поки чоловік доїхав до Вільшаниці, надворі зовсім смеркало.

В На дні довгого яру блищать рядками ставочки в очеретах, в осиці, зеленіють левади.

Г Ті долини здалека ніби дишуть тобі в лице холодком, лісовою вогкістю, манять до себе в тінь густого старого лісу.

2 Складнопідрядним з підрядним з`ясувальним є речення

А Добрими вважалися дні, коли на небі повний місяць.

Б Якщо парубків пускали до хати, вони розігрували різні жартівливі сценки.

В Майже повсюди на Гуцульщині, було поширеним вірування в те, що в передноворічний вечір худоба розмовляє між собою.

Г Адже під руку київського державця має перейти земля Подніпров`я, що віднині поєдналась із великими просторами інших племен слов`янських.

3 Складнопідрядним з підрядним означальним є речення

А Здається, побачила вона, як через галявину пробігло веселе біле собача з атласною шкуркою.

Б Тільки діброва, до якої він саме дійшов, пересварювалася з хуртовиною і вітром.

В Василь глибоко віддихається, бо попереду рубає валок Яків Кузло.

Г Мабуть,тому, що в юні роки не був таким щасливим, як нині,то й не помічав усіх приваб земної краси…

4 Визначити різновид підрядного обставинного речення

Вовка, хоч Килина й хотіла його прогнати, сусідська дівчинка Оля зачинила в кімнаті.

А способу дії

Б міри і ступеня

В часу

Г умови

Д допустове

5 Визначити різновид підрядного обставинного речення

Хай прийдуть до тебе добробут і гідність і сядуть на покуті, щоб зникли сум і скорботи з твоїх темних кутків.

А способу дії

Б міри і ступеня

В мети

Г умови

Д часу

6 Визначити різновид підрядного обставинного речення

Чумою вродить, коли років два ще отак війна походить по землі.

А способу дії

Б міри ступеня

В часу

Г причини

Д умови

7 Визначити різновид підрядного обставинного речення

То завжди сидить на людях,мов дзвін без’язикий, ховає у собі слова, як скарби в землі.

А способу дії

Б міри і ступеня

В часу

Г причини

Д умови

8 Визначити різновид підрядного обставинного речення

Мій куліш сам Котовський так їв, що аж за вухами лящало.

А способу дії

Б міри і ступеня

В мети

Г умови

Д часу

9 Установіть відповідність між різновидами підрядних обставинних речень та їх прикладами

1 допустове а Він так жалібно і тривожно повискував, що аж мурашки в людей

2 причини нишпорили по спині.

3 часу б Тепер, лягаючи спати, я вже свої чобітки не ставлю в ногах, бо тоді до них

4 міри частіше буде приглядатися тато.

в Та хоч би й високі пороги, то перескочимо

г За цим снопом пішли й інші, і, коли їх ставало дев`ять, піт зовсім об`юшив мене, а в крижі проскочив вогонь.

д Задерикувато округлює рота, а далі так ляскає батогом, ніби когось підсікає

10 Установіть відповідність між різновидами підрядних обставинних речень та їх прикладами

1 допустове а Якби вдалося зачепитися за гілку, я дістав би до гнізда невідомого мені

2 причини птаха.

3 умови б Хоч і думали інколи про рай, все-таки більше сподівалися на пекло в низу

4 часу картини.

в Коли спинилися, він побіг до колодязя.

г Чумаки не любили заліза,бо воно, казали, притягає грім.

д Де ворона не бува, а летить туди, де гніздо звила.

11 Установіть відповідність між різновидами підрядних обставинних речень та їх прикладами

1 допустове а І в той же час серце тривожно, боляче стиснулося, бо це запитання

2 причини видалося йому і підтвердженням страшного здогаду.

3 часу б Коли б цього не було, то взимку наші суботні сорочки не пахли б м`ятою,

4 мети не озивалися б зозулею.

в Тільки радість її згасла, коли оглянула вона свою дитинку.

г Тож, щоб не було нудно, ліпше вже розмовляти про озера та саги.

д Андрій насторожився і, хоч назовні був такий же байдужий і іронічний,

в дійсності пильно слухав.

Відповіді

1 – б 9 1 – в 10 1 – б 11 1 - д

2 – в 2 – б 2 – г 2 - а

3 – б 3 - г 3 – а 3 - в

4 – д 4 – а 4 – в 4 - г

5 – в

6 – д

7 – а

8 - б

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Повторити та узагальнити відомості про складне речення, в якому одне просте речення є головним, а інше (підрядне) граматично залежить від головного і з'єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти