Урок "Потреби, задоволення потреб"

Опис документу:
ТОВАРИ І ПОСЛУГИ, ЩО ЗАДОВОЛЬНЯЮТЬ ПОТРЕБИ, зрозуміти обмеженість ресурсів родини для задоволення усіх потреб, навчитись розрізняти товари і послуги, уміти наводити приклади фінансових послуг. Ключові питання 1. Товари та послуги особистого і загального користування. 2. Задоволення від споживання товарів і послуг. 3. Фінансові послуги. Основні поняття: благо, товар особистого користування, товари загального користування, корисність, фінансові послуги.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТОВАРИ І ПОСЛУГИ, ЩО ЗАДОВОЛЬНЯЮТЬ ПОТРЕБИ

мета уроку:

  • розуміти обмеженість ресурсів родини для задоволення усіх потреб;

  • навчитись розрізняти товари і послуги;

  • уміти наводити приклади фінансових послуг.

Потрібний час: 2 урока.

Ключові питання

1. Товари та послуги особистого і загального користування.

2. Задоволення від споживання товарів і послуг.

3. Фінансові послуги.

Основні поняття: благо, товар особистого користування, товари

загального користування, корисність, фінансові послуги.

І. ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЛОК( Додаток)

ІІ. МЕТОДИЧНИЙ БЛОК

Актуалізація знань, мотивація

Учитель зачитує оповідання «Товар» І. Шведової.

Татусь зупинився у дверях нашої кімнати. По всій підлозі були

порозкидані іграшки.

– Розклав товар купець!

– Це іграшки, а не товар, – образилась Оксанка.

– Чому не товар? Адже ми купували їх з мамою. Значить, товар.

– І лялька – товар? – здивувалась Оксанка.

– І лялька.

– І гумка?

– Ми ж їх купували.

– І цукерки?

– І плаття, і бант, і стільці, і книжки – усе, що продають і купують, є

товаром.

– А наше кошеня? Ми ж його теж купили.

– Кошеня? – здивувався татко. – Кошеня – наш друг. А друзів не

продають.

Діти! Чи мав рацію татко?

Щоб дати відповідь на це запитання, ми сьогодні на уроці ознайомимось із поняттям «товар», навчимося розрізняти товар і послугу.

Отже, і товари, і послуги служать для задоволення потреб людини.

Товар – це предмет, який можна розглянути, спробувати на дотик, придбати, продати, повернути.

Послуга – це дія однієї людини (людей), спрямована на задоволення потреб інших людей.

Виконайте письмово завдання 3 у робочому зошиті учня.

Чи знаєте ви ціни на такі товари?

– хлібний батон

– 1 кг цукру

– пачка вершкового масла

– 1 кг гречаної крупи

– 1 десяток яєць

– 0,5 л молока

Лівий стовпчик учні заповнюють у класі, а у правий – вносять ціни вдома після «екскурсії» у супермаркет або розмови з батьками. Це й буде домашнім завданням.

Поясніть вираз «Ми не такі багаті, щоб купувати дешеві речі».

На початку вчитель наводить аргумент-підказку, що дешеві речі швидко псуються, тому на їх купівлю витрати постійно збільшуються.

Інтерактивна вправа (робота у групах).

Завдання для груп

1. Наведіть приклад будь-якого товару (Кава).

2. Назвіть послуги, які пов’язані з цим товаром (Продаж кави у кав’ярні).

3. Порівняйте товар і послугу. Скажіть, чим відрізняється товар від послуги (Товар – предмет, послуга – дія).

4. Що людині потрібніше: товари чи послуги?

5. Наведіть аргументи «за».

6. Наведіть аргументи «проти».

Оберіть спікера, який презентує думку групи.

Завдання. З’єднайте лініями види товарів і послуг.

Завдання . Визначте спільні і відмінні риси товарів і послуг, запишіть.
Спільні риси. Є результатом людської праці, їх продають, рекламують, створюються людиною спеціально.
Відмінні риси. Товари можна взяти в руки, зважити, пересувати, відокремити їх від упаковки, можна навіть з’їсти, якщо це продукт харчування. Послуг не можна потримати в руках, ними можна тільки скористатися.

Завдання. Наведіть приклади, коли один і той самий товар абр послуга в різноманітних ситуаціях може мати велику корисність і може бути взагалі непотрібними?(Ліки, медична допомога)

Дайте усну відповідь на запитання: Якщо одна сім’я зранку п’є чай, а інша віддає перевагу сокам, хто вчиняє раціональніше? (Обидві сім’ї вчиняють раціонально, адже раціональність припускає вибір того, що приносить особисту вигоду кожному. Кожна сім’я, напевне, виходячи зі своїх смаків і обмежених доходів, зробила раціональний вибір.)

Практична порада!

Медики радять: треба вставати з-за стола злегка голодним. Непогано цей принцип поширити і на світ речей: нехай нам завжди чогось не вистачає. Це нормальний стан.

Звичайно, у світі існує безліч спокус, що заважають узяти на озброєння цей принцип. Удовольниш одну потребу, а на її місці виростає інша. І в основі цього лежать цілком зрозумілі людські бажання – жити краще. При виявленні потреб сім’ї та черговості їх задоволення нам потрібно враховувати розумність (раціональність потреб). Розумні потреби тому так і називаються, що походять від слова «розум». Не всім вистачає терпіння і бажання поміркувати, чи потрібна йому та чи інша річ, чи ні.

Альтернативний варіант проведення інтерактивної вправи

Гра «Знайди пару»

Одержавши картку з написаною на ній назвою товару, учень має знайти пару за карткою, на якій написано назву послуги, пов’язаної з цим товаром. Наприклад, парою учневі, який отримав картку з написом «перевезення вантажу», може бути учень, у якого є картка з написом «автомобіль».

Задача на фінансову кмітливість.

1. Чоловік купує деякі предмети і запитує:«Скільки коштує 5?» Відповідь: «три гривні».«Скільки коштує 25?» Відповідь: «шість гривень».«Скільки коштує 125?» Відповідь: «дев’ять гривень».Відповідь. Перша покупка – одноцифрове число (5), друга – двоцифрове (25), а третя – трицифрове (125). З цін ми можемо припустити, що чоловік придбав один предмет першого разу, два такі самі – другого і три предмети третього разу.

Предметами могли бути, наприклад, номери для поштової скриньки.

Рефлексія

Якщо відгадка означає назву товару, учні показують картки червоного кольору, якщо послугу – зеленого.

ЗАГАДКИ

Зуби є, а рота немає.

(Гребінець).

Всіх на світі одягає,

Але що зшиє – не вдягає.

(Голка).

Ось так дім – одне вікно,

Кожен день в вікні кіно.

(Телевізор – це товар, демонстрація телепередач – послуга).

Домашнє завдання

Запишіть ціни на продукти харчування (завдання 1).

Додаткове завдання. Напишіть, про які товари йдеться.

1. Якій українській страві на центральній площі містечка Глендона в канадській провінції Альберта поставлено пам’ятник? «Скам’янілий» кулінарний шедевр має висоту 9 метрів і важить 2 700 кілограмів.

Вареник.

2. Форма цього пшеничного хліба в перекладі з французької означає просто «палиця». Як цей хліб називається українською?

Батон.

3. У Грузії цю популярну м’ясну страву називають мцваді, у Вірменії – хоровець, в Азербайджані – кебап. Як називають її українці?

Шашлик.

4. Яку назву одержав кулінарний виріб незвичайної форми, спечений одним угорцем на честь перемоги над Османською імперією?

Рогалик (був випечений у формі півмісяця).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
8
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!