Урок -полорож: "Звірі взимку"

Опис документу:
Мета: Розширити і поглибити знання й уявлення учнів про звірів, їхні звички, характерні ознаки, з’ясувати особливості життя звірів узимку, необхідність допомоги їм; розвивати увагу, пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати любов і бережливе ставлення до тварин ,викликати бажання вивчати життя звірів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата: 15.12.2016

Відкритий урок з природознавства

Тема: Звірі взимку

Провела

учитель другої

кваліфікованої категорії

Васюта Вікторія Вікторівна

Мета: Розширити і поглибити знання й уявлення учнів про звірів, їхні звички, характерні ознаки, з’ясувати особливості життя звірів узимку, необхідність допомоги їм; розвивати увагу, пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати любов і бережливе ставлення до тварин ,викликати бажання вивчати життя звірів.

Хід уроку

1. Організаційний момент

1. Привітання

2. Актуалізація опорних знань

Добрій день ,мій другий клас!

Розпочати вже нам час

Наш урок природознавство,

Щоб потрапити всім в царство.

Царство гарне , та казкове

Де милується діброва,

Де завжди птпхи співають,

Та дерева розмовяють,

І ростуть коло діброви

Квіти різнокольорові

В лісі звірі проживають

І метелики літають

Гарно влітку тут ,весною

Все приваблює красою,

Птахів чути голоси,

Але все це до зими.

Прийде зимонька – зима,

Холоднішої нема,

Важко всім тут проживати,

Хтось лягає взимку спати,

Хтось карї теплі шукає,

Хто як зможе виживає,

От і ми сьогодні з вами

Всі до цірства вирушаєм

( Вчитель на дошці демонструє царство)

II. Оголошення теми і мети уроку

- Тема нашого уроку «Звірі взимку.». Ми з вами проведемо дослідницьку роботу і дізнаємося , як же звірі готуються до зими, які вони мають звички та харектерні ознаки

III. Робота над темою уроку

1. Бесіда

- Діти, подивіться за вікно . Яка пора року до нас завітала?

- Яка наша зимонька - зима?

Гра « Сніжинка»

( вчитель підходить до кожного учня і він описує зиму: сніжна,холодна, морозна, гарна, весела…)

2.Зустріч з Зимою

- Діти, а до нас в гості прийшла сама Зима ( заходить зима)

Читання вірша

Ось вона ця – королева!

Звуть усі її - Зима

І від неї, вірте, діти

Холоднішої нема.

Вона морозна дуже сніжна

Така гарна , білосніжна

Дітвору всю звеселяє

Їх на саночках катає

Через те, що вона морозна

Багато , що трапляється

Хтось боїться холодів

І кудись ховається

В лісі співу вже не чути

Пташки кудись поділися

Дерева листя поскидали

І білой шубкой вкрилися

Всі тварини метушаться

Зимі не так радіють

Бо їм важко взимку жити

Про тепло лиш мріють.

( вчитель закриває дерева та квітучу галявину білим папером)

- Так , діти , як бачите, не всі зимі радіють. Дуже важко взимку тваринам.

Тож вирушаємо в подорож разом із Зимою і будемо дізнаватися як сааме звірі зимують в королівстві.

- А що за звірі проживають в цьому лісі? Ви відгадаєте загадки і дізнаєтесь

Загадки

1 Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…

(Лисиця)

2. Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок.
(Білка)

3. Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну.
(Ведмідь)

4 Довгі ноги
Скік та скік…
Ми погнались –
Він утік…
(Заєць)

5. Він ікластий і сердитий,
Дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає
Й малюків смугастих має.
(Кабан)

Оскільки ми потрапили в царство, разом з вами стали справжніми дослідниками. Ви самі досліджували ,як зимують наші звірі , ви підготували цікаву інформацію самі про себе. Отож зараз вислухаємо, чи справилися ви зі своїм завданням.

( вчитель надіває маски звірів учням)

Дослідник зайчик ( розповідає учень)

Зайчик весь час дрімає у ямці, зробленій у снігу. Не задовго до заходу сонця він виходить на пошуки корму. Обгризає кору, пагони молодих дерев і кущів, знаходить копиці сіна, пожухлий бур’ян. Може забігти в сад , щоб поласувати корою фруктових дерев.

( вчитель вивішує малюнки, аналізує)

Завдання від зайчика

- Діти , зайчик має завдання для нас. Це розповісти про нього віршик

( учень розповідає вірш « Бідний зайчик»)

Бідний зайчик

По дорозі зайчик скаче,
Сніг глибокий, зайчик плаче,
Змерз він дуже, і тремтить,
І не знає, що робить.
Де спочити, де присісти?
Щось поїсти.
Треба швидше у лісочок,
Де стоїть старий пеньочок.
Сніг лапками розгрібати
І корінці там шукати.
Аби кори трохи згризти....
Ой, як хоче зайчик їсти!

Дослідниця лисичка

- Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво лисиці на снігу – це невелика ямка. Коли розгуляється негода – снігопад чи сильний мороз, лисиця ховається в нору. Найчастіше лисячі сліди можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші. Полює лисиця і на зайців та пташок. Буває що і заглядає до курника.

( вчитель вивішує малюнки, аналізує)

Завдання від лисички

  • Діти , лисичка дуже полюбляє курочок. Вона в мішку принесла з собою 4 курочки . щоб вона їх не з’їла ми повинні розгадати загадки.. Загадки про зиму.

1. Падаю на ваши хати.
Я білий-білий, волохатий.
Я приліпаю вам до ніг
І називаюсь просто.... (сніг)

2. Взимку вкрили ми навкруг

Ліс, дорогу, поле й луг,

А як сонце припече -

Ми струмочком потечем. (Сніжинки)

3. Узори вишиває

Без голки і без нитки.

Улітку спочиває,

А взимку - дуже рідко. (Мороз)

Дослідник Дикий кабан

Дикі кабани в пошуках корму рухаються стадами. Вони розгрібають сніг та опале листя, знаходять жолуді, горіхи ліщини, лічинки різних комах, гризуть кору дерев.

Фізкультхвилинка

Раз-два — дерева! (руки вгору, встали)
Три-чотири — вийшли звірі! (йдемо)
П'ять-шість — пада лист! (присідаємо)
Сім-вісім — птахи в лісі, (руки в сторони)
Дев'ять-десять — он сунички (присідаємо)
Підвели червоні личка!
(руки вгору, встати, усміхнутись)

Дослідник Ведмідь

Ведмідь заліз у барліг до весни. Йому не треба виходити на полювання, бо вистачає власного жиру, який він накопичив восени. На кінець зими у ведмедиці народжуються маленькі сліпі ведмежата. Ведмедиця годує їх своїм молоком. А коли пригріє весняне сонце, виведе їх з барлогу.

Завдання від Ведмедика « З якої це казки»

1. Маша і ведмідь

2. Колобок

3. Рукавичка

4. Солом'яний бичок

5. Смішарики

Дослідниця Білочка

У зимовому лісі чи парку цікаво спостерігати за білкою. На своєму шляху вона залишає недогризки шишок ялини чи сосни, З яких дістає насіння. До свого гнізда білка завжди наближається, перескакуючи з дерева на дерево, щоб не залишити на снігу слідів, по яких її можна знайти.

Гра.» Збери грибочки»

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Конкурс малюнку «Звірі взимку»

VI . Підсумок уроку

  • Про що ми дізнавалися на сьогоднішньому уроці?

  • Яких звірів ми пригадували?

  • Що вам було цікавого?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.