Урок "Поєтична світлиця Лесі Українки" для учнів початкової школи, 4 класу

Опис документу:
Розробка уроку позакласного читання для 4 класу, на тему “Поєтична світлиця Лесі Українки.” Мета якого:узагальнити знання дітей про життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Викликати інтерес до творів письменниці. Розвивати усне мовлення, навички виразного читання, читання напам’ять, творчу думку розвивати інтерес до книги, розширювати кругозір дітей. Виховувати любов до рідної мови та письменників.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОКУ ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ 4 КЛАС

Тема: Урок позакласного читання. Поетична світлиця Лесі Українки.

Мета: Узагальнити знання дітей про життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Викликати інтерес до творів письменниці. Розвивати усне мовлення, навички виразного читання, читання напам’ять, творчу думку розвивати інтерес до книги, розширювати кругозір дітей. Виховувати любов до рідної мови та письменників.

Обладнання: ММ презентація, портрет Лесі Українки, аудіо записи «Вишеньки», виставка книг (твори Лесі Українки), відеофільм «Обличчя української історії. Леся Українка», малюнки до творів.

Епіграф Ні! Я жива, я буду вічно жити,

Я в серці маю те, що не вмирає

Леся Українка

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ось дзвінок сигнал нам дав –

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо,

Урок читання починаймо. (Слайд1)

Учитель. Діти, у нас на уроці присутні гості, тому поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки!

Учитель. А тепер сідайте, будь ласка. Подивіться мені в очі. Погляньмо один на одного, посміхнемося, подумки побажаємо добра, успіхів.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ (Слайд 2)

Сьогодні ми продовжимо ознайомлюватися із творчістю та життям поетеси, яка багато зробила для розвитку культури. Вона була і залишається нашою національно гордістю. Тема нашого уроку…(«Поетична світлиця Лесі Українки»). Нас чекає різноманітна і дуже цікава робота. Ви повинні бути уважні та активні.

Вправа «Очікування від уроку» (Слайд 3)

Що ви очікуєте від уроку? Продовжіть вислів «Цей урок мене навчить…»

Цей урок мене навчить…

Виразно читати

Бути толерантним

Творчо працювати

Поважати думки товаришів

Визначати головну думку

А епіграфом нашого уроку стануть слова Лесі Українки «Ні! Я жива, я буду вічно жити, Я в серці маю те, що не вмирає» (Слайд 4)

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧИТАЦЬКОГО ДОСВІДУ ШКОЛЯРІВ

  1. Робота з виставкою книг (Слайд 5)

На сьогоднішній виставці представлені збірки творів Лесі Українки. (Діти називають книги).

Також, діти готуючись до уроку намалювали малюнки до віршів Лесі Українки. (Діти називають вірші, до яких намалювали малюнки)

  1. Метод «Мікрофон» (Слайд 6)

- Де народилася Леся Українка? (У місті Новгороді-Волинському, що на Житомирщині).

- В якому році вона народилася? (1871 р.).

- Яке справжнє ім'я Лесі Українки? (Косач Лариса Петрівна).

- У скільки років навчилася Леся читати? (У 4роки).

- Хто мати Лесі Українки? (Відома дитяча письменниця Олена Пчілка).

- Коли померла Леся Українка? (1913 р)

Молодці діти. Я пропоную вам ще раз згадати біографію Лесі Українки (перегляд відео)

Який вірш Лесі Українки був вперше надрукований («Конвалія» у газеті «Зоря»)

  • Читання вірша напам’ять. (Слайд 8)

У вірші "Конвалія” Леся Українка розкриває силу життя природи. Байдуже, навіть жорстоке ставлення людей до життя цієї невеликої ніжної рослинки, бо ж знищила людина її для хвилевої втіхи. (Людяність, любов до природи)

ІV. АКТИВІЗАЦІЯ ЧИТАЦЬКОГО МИСЛЕННЯ

  1. Бесіда на основі прочитаних віршів

Чимало віршів Леся Українка написала для дітей і об’єднала їх спільною назвою. Щоб відгадати назву цієї збірки, вам необхідно «зібрати розсипані слова». «В дитячому крузі».

Заплющіть очі, пошепки вимовте слово зима. Яке почуття виникло (стало холодно, сумно, стало сумно за літом, весело, гарний настрій).

Гра «Кущ»

- Діти складають асоціації зі словом зима

- Читання вірша «Літо краснеє минуло»(Слайд 9)

- Чому ж діти нудяться? На що вони нарікають?

-Знайдіть і прочитайте ті рядки, у яких спочатку лунає безнадія, сум

- Тепер ті, у яких панує віра в зміни, які настануть
2. Гра «Знайти риму»
Полі – волі, нарікають – питають, діти – квіти,

Хати – гуляти, прилине – згине зазеленіє – вкриє

3. Фізкультхвилинка

Музику до слів Подоляночка. Л. Українка записала в с. Коляджне, на Волині. (Слайд 10)

4. Робота над віршем «Красо України, Подолля».(Слайд 11)

В творчості Лесі Українки центральною темою є почуття любові до України. "До тебе, Україно, наша бездольна мати, струна перша озветься". Свій вірш "Красо України, Подолля" Леся написала в 17 років. Вона вперше поїхала на лікування до Одеси. Важка хвороба гнала її, але перед нею завжди поставало подільське село. (Читання вчителем листа Лесі до матері)

Читання вірша "Красо України, Подолля".

5 Словникова робота (Слайд 12)

Балки – Загиблена місцевість, на якій часто розташовувались села або хітори

Красні – прекрасні, чудові.

Які вислови вжито в переносному значенні? Прочитайте. (Балочка весела, хати садками вкриті, срібним маревом повиті, розмовляють з вітром в полі; річка плине, берег рвучи ".)

Для чого їх використовує поетеса? (Ці вислови передають уявлення поетеси про красу і багатство подільської землі, відтворюють вічність руху в природі.)

6. Гра «Порушена послідовність»(Слайд 13)

Красо України, Подолля!

Розкинулось мило, недбало!

Здається, що зроду недоля,

Що горе його не знавало!..

V. Розширення читацького кругозору школярів

1. Слухання аудіозапису «Вишеньки». (слайд 14)

А зараз послухайте вірш «Вишеньки». Зверніть увагу на те, як читають вірш, з якою інтонацією. (Спокійно, чітко, виразно)

  • Як ви гадаєте, у якому віці написано цей вірш? (У дитячі роки)

  1. Вікторина «З якого вірша»

А де корабель наш пробіг,

          Дорога там довга й широка

     Біліє, як мармур, як сніг,

          І ледве примітна для ока.

                               (Вже сонечко в море сідає…)

Ждіте, ждіте, любі діти!

Літо знов прилине,

Прийде мила годинонька,

Як зима та згине.

(Літо краснеє минуло)

Он ярочки зелененькі,

Стежечки по них маленькі,

Перевиті, мов стрічечки,

Збігаються до річечки

(Красо України, Подолля!)

То ж панночка в веселому

Вальсі закрутилась,

А в конвалії головка

Пов’яла, схилилась

(Конвалія)

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ (Слайди 15, 16)

  • Я знаю …

  • Я вмію …

Я ціную …

Робота з епіграфом

Молодці діти! Ну а тепер давайте повернемося до епіграфу нашого уроку, та з’ясуємо що значать ці слова. (Поетеса жива серед нас, вона не вмерла, а тільки зробила крок у безсмертя. Тому, скільки б не пройшло років, твори цієї поетеси будуть цікавими і дорослим, і дітям.)

Видатні поети ніколи не залишають нас.

Вони відходять у безсмертя.

Не стерлась райдужна сторінка,

Не вмерла пісня лісова.

Безсмертна Леся Українка,

Була і є повік жива.

VІІ. Домашнє завдання

Читати поезії Ліни Костенко

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
2
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!