Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Урок-подорож з математики для 6 класу на тему "Додавання і віднімання раціональних чисел"

Математика

Для кого: 6 Клас

14.03.2020

755

23

0

Опис документу:
Урок спрямований на систематизацію та узагальнення матеріалу щодо додавання та віднімання раціональних чисел; відпрацювання навичок застосування правил та властивостей додавання і віднімання раціональних чисел; формування математичних компетентностей; розвиток навичок обчислювальної техніки, усної лічби.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок – подорож для 6 класу

з математики

на тему: «Додавання та віднімання раціональних чисел»

Мета

Систематизувати й узагальнити матеріал щодо додавання та віднімання раціональних чисел;

відпрацювати навички застосування правил та властивостей додавання і віднімання раціональних чисел;

формувати математичні компетентності;

розвивати навички обчислювальної техніки, усної лічби;

продовжувати розвивати пам’ять, логічне мислення, увагу, кмітливість, вміння узагальнювати;

виховувати активність, працьовитість, наполегливість.

Тип уроку: нестандартний, урок-подорож

Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, комп’ютерна презентація.

Хід уроку

І. Організація класу

Доброго ранку, діти! Сьогодні на нас очікує особливий урок математики. Отож давайте почнемо його з усміхненої ноти! Погляньте на своїх сусідів по парті та подаруйте їм щиру усмішку. Так ми налаштуємося на гарний настрій і продуктивну роботу.

Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок. Це – урок-телепередача «Світ навиворіт з Дмитром Комаровим». Тож почнемо.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

(Слайди 1 – 6)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

(Слайди 7 – 13)

Прийом «Графічний диктант»

Якщо відповідь правильна на поставлене питання, то ставимо «+», а якщо неправильна, то – «–».

За результатами диктанту маємо знайти карточку з відповідним набором правильних математичних знаків. Лише на її звороті написано назву країни, яку ми разом з вами сьогодні відвідаємо.

ЗАВДАННЯ:

1. Натуральні числа, їм протилежні та число 0 називають цілими числами.

2. Число 0 – невідємне число.

3. Модулем числа називають відстань між двома точками, які зображують ці числа на координатній прямій.

4. Щоб додати два числа з різними знаками, треба:

  1. знайти модулі доданків;

  2. від більшого модуля відняти менший;

  3. перед отриманим результатом поставити знак доданка з більшим модулем.

5. Щоб додати два від’ємних числа, треба:

1) знайти модулі доданків;

2) додати отримані модулі;

3) перед отриманим результатом поставити знак «».

Країною нашої сьогоднішньої подорожі є Україна.

IV. Перевірка домашнього завдання

(Слайди 14 – 19)

Прийом «Зашифроване слово»

Відповідно до алфавіту розшифруйте назву міста нашої подорожі.

Місто: Дніпро.

Учитель. Перша асоціація з Дніпром – це індустріальне місце. Все це так, але є й інший бік міста. Це прекрасні парки, сучасні проспекти і бульвари, велика кількість різноманітних музеїв і театрів. Вашому погляду постане сучасне, ритмічне місто. Щоб краще зрозуміти місто, ми радимо відвідати найцікавіші місця в Дніпрі.

V. Повторення і засвоєння відповідної системи знань. Розв’язування вправ і задач.

  1. Для того, щоб розпочати подорож по найгарнішим місцям Дніпра

необхідно виконати наступне завдання за даним посиланням.

(Слайди 20 – 21)

Прийом «Пазл»

https://learningapps.org/display?v=p1twguzj520

Учитель. Отже, розпочнемо нашу подорож з Монастирського острова.

Це одне з найпопулярніших місць серед городян. Найромантичніша і найтаємничіша пам’ятка Дніпра. Біля підніжжя оглядового майданчика острова шумить штучний водоспад висотою 17 метрів. Окрасою острова є білосніжна Миколаївська церква, побудована в 1999 році. Також на острові зведено один з найбільших монументів в Україні великому Кобзареві – Тарасу Григоровичу Шевченку.

  1. У наступне місце подорожі обов’язково візьмемо валізу.

(Слайди 22 – 24)

Прийом «Збери валізу»

Учитель. Зберіть речі у валізу з від’ємним результатом, попередньо обчисливши вирази на них.

(Слайд 23)

Учитель. Наступним місцем нашої подорожі стане Катеринославський бульвар. Його неможливо обійти стороною. Бульвар був відкритий в 2004 році. Та за такий короткий термін він став улюбленим місцем відпочинку городян.

  1. Виконай ще одне завдання за посиланням та познайомся з наступних місцем

для відпочинку в місті Дніпро.

(Слайд 25)

Прийом «Встанови відповідність»

https://learningapps.org/display?v=pxt815rkn20

Учитель. Щоб відпочити від міської суєти, зазирніть до парку Глоби. Він є одним із найстаріших у Дніпрі, заснований наприкінці 18 століття запорізьким осавулом Лазарем Глобою.

Центральним місцем у парку є природне озеро, населене рибами та водоплавними птахами.

У 1936 році в парку була побудована дитяча залізниця, яка діє до наших днів.

  1. Робота біля дошки

(Слайди 26 – 32)

(Слайд 26) (Слайд 27)

Учитель. Історичний музей імені Дмитра Яворницького.

Музей було засновано у 1849 році. У його фондах налічується близько 250 тисяч предметів старовини, серед них реліквії запорізького козацтва, друковані видання 16 – 17 століть, культова колекція, зброя, меблі, пам’ятки східних культур, серед них – мумія єгипетської жінки з дитиною. Музей має найбільшу колекцію давньої кам’яної скульптури в Україні (всього 80 статуй).

Учитель. Аерокосмічний музей.

Дніпро по праву вважається центром української космічної індустрії. Це єдиний в Україні музей ракетно-космічної техніки. У музеї експонуються справжні космічні станції, супутники, бойові ракети і багато інших цікавих об’єктів.

Учитель. Будинок органної та камерної музики.

Не кожне місто може похвалитися наявністю справжнього органу.

У старовинній Миколаївській церкві, будівництва 1915 року, після тривалої реставрації в 1986 було встановлено 12-тонний двомануальний концертний орган.

  1. Учитель. Наступним місцем нашої подорожі стане Діорама «Битва за

Дніпро».

(Слайд 33)

https://learningapps.org/display?v=phaft072j20

Учитель. Дніпровська діорама – найбільша в Україні, друга за площею в Європі та одна з найбільших у світі.

Площа залу діарами – 900 кв. метрів. Це унікальний памятник, присвячений Другій світовій війні. Відкриття діорами відбулося в 1975 році.

  1. Учитель. І знову звернемося за допомогою до підручника та розв’яжемо

задачу № 981.

(Слайди 34 – 35)

Учитель. Набережна і Дніпровський цирк.

Бути у місті Дніпрі і не побувати на знаменитій набережній річки Дніпро неприпустимо. Це одне з найкрасивіших місць міста. До тогож Набережна вважається найдовшою в Європі – близько 30 км. Тут зосереджено багато різних скульптур і пам’ятників. Там же можна посидіти на найдовшій в Україні 50-метровій «сімейній» лавці.

Дніпровський цирк розташований у самому центрі знаменитої Набережної. Зараз цирк знаходиться в споруді 1980 року, хоча відкриття цирку у місті відбулося ще наприкінці 19 століття. Аналогів цій будівлі немає ніде в світі.

VI. Постановка домашнього завдання

Прийом «Круті сходи»

Учитель. Вам необхідно по варіантам виконати завдання і отримані результати порівняти між собою.

(Слайд 36)

Учитель. Далі вам необхідно відсканувати QR-код. Після чого вам стане доступним домашнє завдання. (Вчитель коментує домашнє завдання.)

QR-код

VIІ. Підведення підсумків.

Учитель. Чи цікаво вам було на уроці?

Чи легко вам було на уроці?

Які завдання викликали найбільше труднощів?

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Види діяльності

учнів

Кількість балів, які можна отримати за виконання завдання

Бали, які учень отримав за правильне виконання завдання

(виставляє учень)

Бали за завдання, що переводяться в оцінку

(виставляє вчитель)

Прийом

«Графічний диктант»

1-5 балів

Прийом

«Зашифроване слово»

1-6 балів

Прийом

«Пазл»

1-12 балів

Прийом

«Збери валізу»

1 бал

Прийом

«Встанови відповідність»

1-4 бали

Робота біля дошки

1-2 бали

Визначення знаку числа

1-4 бали

Розв’язання задачі

1 бал

Прийом

«Круті сходи»

1 бал

Всього балів

36 балів

Оцінка

12

Лист оцінки діяльності учня (учениці)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.