Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Урок-подорож з історії Стародавнього світу "Фінікія"

Історія України

Для кого: 6 Клас

30.09.2019

1272

31

1

Опис документу:
Розгляд особливостей господарського і суспільного устрою Фінікії; розкриття причин, перебігу та значення фінікійської колонізіції; ознайомлення з господарством Фінікії, досягненнями фінікійців у писемності та інших галузях культури
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Підготувала

вчитель історії

Білолуцької ЗОШ І – ІІ ступенів

Новопсковського району

Луганської області

Ліннік Наталія Василівна

2019 рік

Мета: розглянути особливості господарського і суспільного устрою Фінікії; розкрити причини, перебіг та значення фінікійської колонізації; ознайомитися з господарством Фінікії, досягненнями фінікійців у писемності та інших галузях культури; пояснити зміст термінів і понять «колонізація», «колонія», «метрополія», «пурпурова фарба»; сприяти вихованню поваги до історичного минулого.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-подорож.

Обладнання: підручник, атлас, ілюстративний матеріал до теми, роздатковий матеріал, таблиця, ноутбук, проектор з екраном, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

– Як ми можемо з вами дізнатися про історію тієї чи іншої країни?

– Які науки допомагають при вивченні історії?

– Які джерела доступні на уроці ми можемо використовувати, щоб розширити наші знання про країни світу?

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

Тема уроку записана на дошці справа наліво. (Слайд 1)

– Скажіть а ви любите подорожувати? Я дуже люблю подорожі! І тому я вас також хочу запросити у подорож. Уявіть, що ви, учні, мандрівники, які подорожують країнами стародавнього світу. Ми вже відвідали Стародавній Єгипет, Межиріччя. Цього разу ми опинимося на торговельному кораблі, який тримає курс до невідомої ще країни. Ми ще не знаємо, що за народ живе в цій країні. (Слайд 2)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Природа Фінікії.

а) Робота з картою і розповідь вчителя.

– Знайдіть на карті цю невеличку територію вздовж узбережжя Середземного моря і назвіть цю країну. (Слайд 3)

– Назвіть найбільші міста Фінікії. (Слайд 4)

– Значна частина фінікійців жила в багатолюдних містах Бібл – «гора», Сідон – «місце для рибної ловлі», Тір – «скеля». Місто Тір знаходилось на острові недалеко від берега, воно було не приступним для ворогів. Ще одним цікавим містом було місто Бібл. Від назви цього міста походить кілька сучасних слів. (Слайд 5)

– Подумайте які слова це можуть бути?

– Це місто уславилось тим, що там продавали сувої папірусу для книжок. Його назва збереглась в словах «Біблія», «бібліотека».

б) Робота в групах.

1 група. Порівняйте географічне положення Фінікії та Єгипту.

2 група. Порівняйте географічне положення Фінікії та Межиріччя.

Завдання для обох груп. Зробіть висновок: яким заняттям фінікійців сприяло географічне розташування та кліматичні умови?

2. Господарство фінікійців

а) Робота з таблицею

– Ознайомтесь з таблицею і зверніть увагу на головні галузі господарства давніх фінікійців. (Слайд 6)

б) Гра «Що це?»

Кожна пара учнів отримує предмет чи малюнок, які символізують певний вид господарства і відповідно представляє його іншим учням (малюнки: виноградний сад на узбережжі, пурпур, мушля, торгові кораблі, скляна ваза)

в) Колективна робота.

Складання схеми. (Слайд 7)

Учні малюють схему у зошиті у вигляді корабля і заповнюють схему самостійно, спираючись на розповідь вчителя.

– Чим же торгували фінікійці?(Слайди 8, 9)

– Фінікійці першими навчились фарбувати тканину у пурпурний колір. Про це навіть існувала легенда. Оскільки молюск давав лише декілька крапель пурпурної фарби, то й фарба і пурпурна тканина дуже дорого коштували. (Слайди 10, 11)

– Фінікійці були неперевершеними мореплавцями. Про досвідченість і таланти фінікійських мореплавців свідчить той факт, що у 600 р. до н.е. вони обігнули усю Африку за три роки. (Слайд 12)

Фізкультхвилинка

3. Створення фінікійського алфавіту.

– У торгівлі важливо вести облік та записувати ділові записи. Користуватись ієрогліфами було не зручно, тому поступово писемність почала спрощуватись. Фінікійці винайшли перший АЛФАВІТ (Слайд 13) – систему письма, у якому кожний знак передавав не слово, а звук або літеру. У ньому було 22 літери, що означали лише приголосні звуки. Навчитися фінікійській грамоті можна було за кілька тижнів. Але читати його було важко оскільки голосних букв не було. Фінікійський алфавіт був взятий за основу для грецького від якого походять сучасні алфавіти, у тому числі й український. (Слайд 14) Проте писали фінікійці не так як ми – справа наліво.

– Тепер здогадалися чому наша тема написана справа наліво?

– Відгадаймо разом.

В*ЛП *Л*Б*Р*К

*Д *Р*Т З

,*Н*Г*ФР*К

.Р*ПР*П З*В

4. Заснування колоній.

– Кожне місто прагнуло поширити свій вплив на сусідні території і міста.

– Як ви думаєте, як їм це вдавалось зробити: мирним шляхом чи військовим?

– Як ви вважаєте, для чого створювались нові поселення? (Слайд 15)

а) Причини колонізації.

1. Збільшення чисельності населення.

2. Переселення на неосвоєні землі.

3. Заснування нових міст.

б) Робота з термінами та поняттями. (Слайд 16)

Колонізація - процес масового переселення громадян країни на нові землі.

Колонія – поселення людей, які переселилися на цю територію з іншої країни.

Метрополія – місто або країна, які заснували колонію.

Метрополіями були фінікійські міста, а колоніями – міста на узбережжі Середземного моря (Африка, Іспанія, Італія, Карфаген та інші)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з роздатковим матеріалом.

– Щоб повернутися додому нам необхідно виконати завдання:

Які найбільші міста Фінікії вам відомі?

Яке було основне заняття фінікійців?

Що винайшли фінікійці в писемності?

Як називається масове переселення на неосвоєні землі та заснування там міст?

2. Перевірка роботи.

VІ. Підсумок уроку.

1. Бесіда.

– Чи можна назвати фінікійців успішним народом?

– Завдяки чому?

2. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф.

слайд 1 слайд 2 слайд 3 слайд 4 слайд 5 слайд 6 слайд 7 слайд 8 слайд 9

слайд 10 слайд 11 слайд 12 слайд 13 слайд 14 слайд 15 слайд 16 слайд 17

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.